•14.BÖLÜM•

544 40 145
                                    

" Bölüm şarkısı : Can Ozan - toprak yağmura "
❤️🧸
15/06/21
____________________________________________

" ismi Ayşegül " demesi ile annemin elindeki çatal tabağa düşmüştü ve oldukça tiz bir ses çıkarmıştı. Babamda ondan farksız değildi karşımda ağzı açık bir şekilde bana bakıyordu.

İkiside ne olduğunu anlamak istercesine yüzüme tabiri caizse bön bön bakıyolardı.
Kafamı ' ne var ' anlamında salladım. Ve önümdeki tabaktan bir şeyler yemeye devam ettim.

Masada ufak çaplı bir sessizlik olumuştu.
" Dedesi bak Gökdenizin tabağı bitmiş , şeymi yapsan sen . Ona aldığın yeni oyuncakları mı göstersen " babam ifadesizce bakışlarını annemin yüzğnde gezdirmişti. Annem gözleri ile beni işaret ettiğinde babam yerinde kıpırdanmıştı. " Hee, evet dedesinin aslan torunu gel bakalım sana neler aldığıma " dedi. Babam Gökdenize dönerek.

Asla gittikleri yerlerden boş gelmezlerdi özelliklede Gökdeniz ' e karşı. " Dede bu sefer ne aldın çok merak ediyorum " dedi. Ve oturduğu sandalyeden kalktı o kalkınca babamda bardağında ki son çayıda içip oda kalkmıştı.

İkisi eve girdiklerinde biraz sonra tutulacağım soru yağmuruna maruz kalmamak için ağzımı olabildiğince tabağımdakilerle doldurmaya çalışıyordum.
" Öhöm ! " Dedi annem sahte bir öksürük sesiyle sanırsam bu kadın dilinde ' dökül , anlat ' gibi bir şeye denk geliyordu. Nasılda çözmüştüm ben bu dili.

Onu duymazlıktan gelerek ağzıma bir zeytin daha attım. Ve çayımdan bir yudum aldım.
" Ne zaman anlatmaya başlarsın canım oğlum ! " Dedi bakışlarını bir an olsun benden ayırmadan

Elimle ağzımı göstermiştim. Dolu olduğu için konuşamazdım . " Ayşegül geri mi geldi ? " Diye sordu soracağı en mantıklı soruydu. Sanırsam.

Ona olumlu anlamda kafa salladım. Önümdeki tabağa baktığımda bittiğini gördüm. Ama canım daha bir şey yemek istemiyordu .

" Nasıl oldu bu ? , Yani neden geri gelmiş ? "
Dedi merakla .

Derin bir iç çektim annem' e gerçekleri anlatmama gerektiğinin farkındaydım ama daha ben yeni yeni gerçeklerle yüzleşmiştim.
Beynimde her şey yeni yeni yerine oturmuştu.

" Şirket " dedim . " Şirkete ortak olarak , çalıştığı firma ile ortak olduk ve oda oradaki ortaklardan biri " diye kısaca ve bir o kadar karmaşık şekilde açıklamıştım

" Ama haberi yoktu onunda bizimle ortak olacağından o gün tesadüfen öğrendik ikimizde " diye ekledim.

" Neden gitmiş peki ? Yani illaki bir açıklaması vardır ? "

Bu soruyla derin bir nefes aldım. Anneme döndüm , " Furkan " dedim . Sinirli bir ses tonu ile tekrar yaptıkları aklıma gelmişti.
Annemde Furkan'ı az buçuk tanıyordu ve bakışları ciddileşmişti.

" Kızı tehdit etmiş şerefsiz " dedim burnumdan soluyarak.

" N-Ne tehditi ? " Annem biraz afallamıştı. Furkanı o seneler az buçuk tanısada böyle bir şey yapacağına ihtimal verememeişti.heralde

" Arif baba , bundan biraz borç para almış ne için olduğunu bilmiyorum . Ayşegülde bilmiyor. " Dedim ve durdum. " Her neyse borç para almış işte ve ödeyememiş . " Annem bakışlarını yüzümden bir an olsun indirmiyordu.

"Arif baba , Borcu ödeyemeyince de dövdürmüş adamlarına it " istemsizce elim yumruk olmuştu. " Bu yetmezmiş gibi birde fotoğrafını çekmiş adam o haldeyken Allah bilir nasıl eğlendi o dövülürken . " Yeniden derin bir nefes aldım. Bir herifin bizim hayatımızla oynamasını yedirememiştim kendime .

SERENDIPITYHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin