Ben Larinda kosovalı Larinda. 2 yıl önce korsanlar tarafından Edirne sarayına getirildim. Hareme alındım 2 yıl eğitim gördüm. Bugün Şehzade Mehmet ve haremiyle Manisa'ya yola çıkacağız. Şehzade Mehmet 18 yaşında 13 yaşında tahta çıkmak için Edirne'ye geldi bugünde 2. Murat babalık otoritesini kullanarak yeniçerilerin de desteğiyle şehzade Mehmet'i tahttan indirip tahta tekrar çıktı. Macarlar küçük padişahı fırsat bilip Osmanlı'ya savaş ilan etmişler Çandarlı Halil Paşa ise durumun ciddiliğinden korkup 2. Murat'ı tekrar gelmesi için ikna etmiş.
Kızlar ağası, Hüma Sultan Hanım'ın emri ile bu sabah şehzade Mehmet'in haremine alınacak yani Manisa'ya gidecek olan cariyeleri seçti aralarında bende vardım. Özellikle iyi eğitim almış olanları seçti kızlar ağası. Şehzade Mehmet'i saraya ilk geldiğim gün gördüm keskin bakışlı, ağır başlı çok yiğit ve yakışıklı biriydi. Bugün de yaylılarına binerken gördüm yüzü çökmüş Çandarlı'nın yaptığı ihanet çok sarsmış belli ki..
Ve yol başladı en önde atlılar ve şehzade Mehmet'in yaylısı arkasından harem kadınlarını taşıyan birkaç yaylı ve en arkada sipahiler. Edirne'den Manisa'ya şehzadeler şehrine gidiyorduk. Yanımda Gülsüm oturuyor, bana türkçeyi öğreten sarayı anlatan Rus kökenli en yakın arkadaşım, aramızda tatlı rekabetler var elbet sonuçta ikimizde Mehmet'in haremindeydik lakin birbirimize asla kin beslemeyiz. Gülnuş kalfayla aynı yaylıdayız hepimizin içini geçiren bir Haziran sıcağı var. Birkaç güne Manisa'ya vardık. Manisa şehzadeler şehri dedi Gülnuş kalfa şehzade Mehmet ve haremi coşkuyla karşılandı. Saraya vardık, önce şehzade Mehmet ve hanedan mensupları girdi saraya arkalarından biz alındık.
"Gülsüm acaba burada bizi neler bekliyor?"
"Bakalım kader bizi neyleyecek larinda belki biriniz şehzadenin gözdesi olacağız, hatta Sultan! "
Gülsüm çok hayal kuruyor diye geçirdim içimden.
Çok geçmedin Asiye kalfa, gülnuş kalfa ve harem ağaları geldiler. Bizlere görev dağılımı yapıldı. Ben ve Rakselina hatun şehzademizin validesi Hüma Sultan'ın hizmetine verildik. Has odaya gidecekti Hüma Sultan, 3 ay evvel paşa kocasını boşayan ve aldığı cezadan dolayı sürgün edilen Erhondu Sultan'da has odadaydı, Hüma Sultan Erhondu sultanı pek sevmez annesi Hatice hatun ile çok kavga etmiştir çünkü. Erhondu Sultan Hüma Sultan ile selâmlaşıp kardeşi şehzade Mehmet ile derin bir sohbete daldı ben ise şehzade Mehmet ile bir kere bile olsa göz göze gelme telaşındayım beğenip gözdesi olmayı her cariye gibi istiyorum.
"Hatun söyle ağalara yorgunluk şerbeti getirsinler has odaya" dedi Erhondu Sultan. Ben boş boş bakınmaktaydo duymadım ve tekrar yüksek sesle "hatun sana diyorum!"
"Hemen sultanım" dedim kekeleyerek Erhondu Sultan söylenenlere göre çok kötü kalpli ve bencil biriymiş. Ben aklımdan bunları geçirirken Mehmet gözlerimin içine bakıyormuş onu farkettiğim an bayıldım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Fatih'in Gül Yüzlüsü
Historical FictionFatih Sultan Mehmet'in zevcesi 2. Bayezid Han'ın ve Gevher Sultan'ın validesi Gülbahar Hatun ( hikayemiz tarihi kurgudur karakterler dışında hayal/kurgu dan oluşmaktadır)