17. Bölüm

1.7K 53 2
                                    

Amasya'da zaman hızlı geçiyor. Şehzade Bayezid 12 yaşına bastı, Kılıç kuşanma dersi için hasbahçede, bende Ayşe ve Gevherhan sultanı izliyordum. Ayşe tıpkı kardeşi gibi sever Gevherhanı.
-hatun efendi size payitahttan mektup var
-getir ağa,
Mektup İstanbul'daki haberleri bana her ay bildiren Efsun hatundan gelmiş.
" kıymetli Gülbahar sultanım, sağlığınıza duacı olan kulunuz sarayın dört bir yanından seçtiği ağalar ve cariyelerden sarayda olup biten herşeyi öğrendim size bildireceğim. Kısa zaman evvel çiçek hatun bir şehzade doğurdu ve ismini Fatih Han'ın üvey annesi Mara validemiz Cem kurdu. Kendi isteği üzerine manastıra giden Mara Hatun gidine şehzade annesi olarak Çiçek hatun sarayı yönetmeye başladı. Ayrıca fetih sırasında hareme alınan kızlardan Helene Hatun Fatih Han'ın gözdesi oldu. Çiçek Hatun Helene'yi öldürmek için fırsat kollamakta. Fatih Han'ın kız kardeşi Hatice Hatun bir süreliğine saraya geldi ve Helene Hatunu himayesi altına aldı. Gülşah hatun oğlu şehzade Mustafa ile Kastamonu'ya gönderildi. Şehzade Mustafa Kastamonu sancak beyi oldu. Hünkarımız Çiçek Hatun ile Hatice Hatun arasındaki kavgadan haberdar olup, Çiçek Hatunu uyarmışsa da Hatun sürgün yemeyene kadar rahat etmeyecek belli ki. Durumlar böyle devam etmektedir Gülbahar sultanım, kulunuz size her daim malumat vermekten de Şeref duymaktadır."
-Gülsüm, sarayda işler karışık yakında çiçek denen yılanın sürgün haberini alcaz. inşallah sürgüne gidince bir mektup yollar ve haremi ne güzel yönettiğini söylerim. Birde şehzade doğurmuş bahtsız şehzadesiyle son günlerini yaşasın bakalım sarayda günü gelince oğlum kudretlisiniz bir padişah olup gönderecek hepsini. Kendisine ait olmayan yeri elinden ben alacağım işte ozaman görecek gününü.
- Ben babamı görmek istiyorum validem çok özledim
- lala Ali ile haber göndeririz oğlum eğer münasip görürse istanbulu bir ziyaret ederiz.
- Bu ziyaret yerinde olacak, tam karışıklık varken gider ateşe körük oluruz değilmi Gülsüm?
- Sizinde Çiçek hatuna karşı durmanız çok iyi olur sultanım hem her yandan üzerine gidildiğini anlayınca kaybettiğini de kudretimizi de anlar.
- ona ne şüphe Gülsüm. Arada gider haremin asıl hatun efendisini gösterir. Başıboş kimselere bırakmadığımızı belli ederiz.
- Akşam şehzadem Bayezid ve lala Ali'nin eşini yemeğe çağıralım. Haydi Bayezid bu kadar ders kafi akşama misafirimiz gelecek dairene dön ve dinlen bi güzel
- Tamam validem
- lala Ali geldimi Zeynep kalfa?
- Sizi bekliyorlar dairenize dönmeden görmeniz münasiptir sultanım.
Lala ali,Gülbahar sultanı selamlar. (Harem kuralına uygun biçimde görüşülür)
- Istanbula ziyarete gitmek isteriz. Şehzadem Bayezid ne vakittir hünkarımızı görmek ister, sana vereceğim mektubu en hızlı şekilde güvenilir ulağınla Sultan Fatih'e ulaştırasın akşamda yemek tertip ettim eşin Emine hatunu özellikle beklerim.
- Siz nasıl uygun gördüyseniz sultanım, mektubu bana gönderin ben en erken vakitte sultana ulaştıracağım. Davetinize de icabet edecektir Emine hatun.
- Alaa.
Akşam olur lala Ali'nin eşi emine hatun saraya teşrif eder ve yemekli eğlence başlar. Ayşe Gevherhan ile ilgilenmekte Bayezid lala Ali'nin oğlu ile oyun oynamakta. Haremde seçilen raksçı cariyeler yerlerini alır ve eğlence başlar. Bizzat hazırlattığım soğuk şerbetler hareme dağıtılır. O sırada; asiye kalfa gelir kulağıma eğilir ve;
- Mektup lala Ali ye verildi sultanım. Bir kaç güne cevap geleceğini umarız.
- Çekilebilirsin hatun
- Bir durum oldu haremde huzurunuzu kaçırmak istemem lakin..
- Söyle hatun geveleme,
- Mahmut ve Ziya paşaların İstanbul sarayına ganimet olarak gönderdikleri hatunlar geri çevrilip bu saraya gönderilmişler. Bahçede beklemektedirler.
- Ne??? Kimin haddine hatunları geri göndermek? Buraya gönderen kim peki? Çiçek Hatuuuuunnn! Bunun cezasını ödeyecek. Ne haddine küçük şehzadenin haremine cariye göndermek hele hünkarımıza hediye gelmişler. Derhal Zağanos paşayı saraya çağırın!
Gülbahar Sultan Hiddetle çıkar haremden eğlencenin devam etmesini ister.
Bir süre sonra selamlıkta (aralarında perde var) Zağanos paşa ile görüşür Gülbahar Sultan.
- Sultanım sinirlenmekte haklısınız lakin cariyeleri saraya siz giderken götürün ve bizzat hünkara bildirin şimdi göndermeniz doğru olmayacak.
- Haklısın paşa kendimle götürmem çok daha akıllıca olur. Sende istanbula gidince buradaki işlere göz kulak ol ne vakit döneceğimiz belli değil Amasya başı boş bırakılmaya gelmez. Hoş istanbuldan mektubumuza olumlu cevap gelip gelmeyeceği bile belli değil.
- Emin olun olumlu cevap gelecektir sultanım hünkarımız da şehzademzi pek özledi.

Fatih'in Gül YüzlüsüHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin