Kostantinopolis'in Düşüşü

1.5K 51 0
                                    

Uzun zamandır Mehmet Han'ın üzerinde durduğu , çalıştığı tek şey Konstantin'in Fethi.
Sabah ezanında gelip gece yarılarına kadar Mehmet'in yanında kalan bir mühendis vardı Urban Bey. Öyle bir top yapmışlarki duyduğumuza göre dünyada eşi benzeri yokmuş bu topların. Şahi topları için uğraşmışlar günlerce ve başarılı olmuşlar. Çok kuvvetli bir ordu ile Mehmet Han Konstantin'i fethetmek için harekete geçti.mehmetin en yakını Ulubatlı Hasanda günlerce saraya gelip gitmiş gece yarılarına kadar hünkarla çalışmışlardır.

"Sultanım canımın parçası, kalbim, hünkarım yıllardır KONSTANTİNİYYE'yi fethetme hayaliyle yanıp tutuşur Allah'ın izniyle bu kuşatma başarıyla sonuçlanır ve Mehmet'im sarayına çocuklarına sağ salim döner!" Amin der haremdekiler hep bir ağızdan. Bu süre içinde Mehmet'in Gülşah hatunu bir şehzade doğurmuştur ismi Mustafa. Bende gebeyim ikinci evladıma.
Dairemde bir o yana bir bu yana dönüp dolaşıyorum. "Gülsüm 28 defa kuşatılmış bir şehir genç sultanım nasıl başarılı olacak ya olmazsa ya beklediğimiz müjdeli haber gelmezse?"
"Sultan hanım demeyin böyle Mehmet han çok güçlü bir hükümdar ve kafasına koyduğu işi yapar inşallah dualarımız devletli padişahımız ve mübarek Ordusu'yla birlikte olacak inşallah peygamberimizin bahsettiği kumandan Mehmet han orduda muhteşem Osmanlı ordusu olacak"
"Çok güzel dedin Gülsüm hünkarım Konstantin'in fatihi olarak dönecek Allah'ın izniyle. Eeee imam efendilere haber saldınmı? Cüzler okunup hatimler indirile inşallah?"
"Elbet söyledim sultanım hünkarımız seferden dönene kadar şeyhülislamın öncülüğünde devletimizin dört bir yanında kuranlar okunup dualar edilip hatimler yapılacak"
Bunu duymak daha da güç verdi bana halkımızın ve bizim duamız hep Mehmet'imle olacak. Sonuçta 2 yıl boyunca bu savaş için hazırlandı ve 4 ay gibi kısa bir sürede Anadolu hisarı karşısına koskoca Rumeli hisarını dikti azimli ve kararlı hünkarımız başta peygamberimizin ve atalarının en büyük isteğini yapacaktı.

Fatih'in Gül YüzlüsüHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin