Sitti mükrime iyice canımı sıkmıştı. Zaten günlerdir beni bir hayli üzen şeyler, Mehmet'in ilgisizliği fena halde başım dönmeye başladı. Bayıldım. Gözlerimi açtığımda konuşan hekim kadın ve hüma Sultan vardı başımda. Mehmet'i aradı gözlerim lakin yanıldım o yoktu. Hüma Sultan gülerek yanıma yaklaştı.
"Müjdeli haberi ben vereyim gelinime"
Müjdeli haber neydi, ilk defa bana gelinim demişti hüma Sultan yoksa gebemiydim!?
"Gebesin kızım!"
O an ki mutluluğumu anlatamam hemen Mehmet'e haber vermeliyim.
"Gülsüm! Şehzademiz odasındamı?!!! Hemen yanına gitmek istiyorum"
"Şeyy, Gülbahar hatun.. şehzademiz haremiyle meşguller."
Beynimden kaynar sular döküldü nasıl?? Yine Sitti hatun mu? Ondan nefret ediyorum en mutlu günümü mahvetti.
"Yeni bir cariye.." Dedi kızlardan biri.
Hayır duyduklarıma inanamıyorum bir günde böyle güzel bir haberle birlikte duyduklarım.. Hüma Sultan'ın sesi geldi sonra "hemen şerbetler dağıtılsın, lokmalar dökülsün, altınlar saçılsın şehzademin çocuğu olacak" ben ise Sitti den sonra bu kadının kim olduğunu düşünüp sevinememiştim bile. Çok geçmedi ve şehzade Mehmet geldi.
"Gül yüzlüm benim, gebeymişsin" dedi gülümseyerek, çenemi tuttu, ve gözlerime tıpkı ilk günkü gibi baktı. Ben mutsuzdum ama onu görünce yüzüm de gülmüştü tabi. "Gülnuş kalfa, hemen Gülbahar hatuna yeni bir daire tahsis edilsin ve emrine cariyeler verilsin!" Artık Sultan mı oluyordum hizmetime cariyeler de verilmişti. "Gülşah sende gel benimle hem arkadaşlık edersin ben Sultan olunca da yeni gülnuş kalfa sen olursun" dedim ve gülüştük. Şehzade Mehmet'in emrettiği gibi bir oda tahsis edildi çok geniş ferah bir odaydı. Ben odanın baş köşesine kurulmuştum Sultan edasıyla izliyordum etrafı ve o an asiye kalfa göründü kapıda belliki Sitti hatun göndermişti olanı biteni öğrenmesi için. Sonra Gülsüm'e bir tepsi hazırlattım lokma ve şerbet, Sitti hatuna gönderdim sinirden küplere binmiş. Ardından hareme daha dün kaldığım yere gittim herkes bana bakıyordu tıpkı Sitti hatuna baktıkları gibi, heyecanlıydım ordan altın yola çıkıp has odaya gidecektim kızlara selam verdim beni seviyorlar Sitti hatun gibi böbürlü değilim çünkü.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Fatih'in Gül Yüzlüsü
Historical FictionFatih Sultan Mehmet'in zevcesi 2. Bayezid Han'ın ve Gevher Sultan'ın validesi Gülbahar Hatun ( hikayemiz tarihi kurgudur karakterler dışında hayal/kurgu dan oluşmaktadır)