(Medya:Fatih Sultan Mehmet-Gülbahar Sultan)
Kalfanın dairemin kapısını hızla tıklamasıyla uyandım.-Mehmet Han bir mektup göndermişler size sultanım,
-Getir Hatun.
Uykunun verdiği sersemlikle elime alabildiğim mektubu açtım.
"Gül Yüzlü Sultanım Gülbahar, oğlum Şehzade Cem'in sünneti için İstanbul'a gelmeniz icap eder kısa zamanda sarayınızda sizleri de görmek isterim oğlum Bayezid ve haremiyle"
Gül Yüzlü Sultanım Gülbahar, bu sözler aklımda git geller yapıyordu mektubu koklayıp aşkıma, sarayıma kavuşmak için derhal hazırlıklara başladım.
-Ağalar! Bayezid'i daireme çağırın.
En kısa zamanda sarayda bulunmalıydım. Çiçek denen yılan oğlunun sünneti ile alakadar olurken bende Fatih ile hasret gideririm.
-Gülsüm bu gidişimizde uzun süre kalacağız İstanbul'da ona göre hazırlıklar yapılsın en güzel mücevherlerim hazırlansın kalabalık olacak saray muhtemelen Erhondu Sultan da gelecek ve hatta diğer sultanlar.
-Elbette en güzel kaftanlar ve mücevherlerinizi hazırlayacağım sultanım
(Kapı çalar)
-Destuuuur Şehzade Bayezid Hazretleri
-Benim biricik Valide Sultanım sabahın erken saatinde beni görmek istemiş
Validenin ellerini öper.
-Hoşgeldin Aslan şehzadem benim.
-Pek bi güzel ve Hoş buldum sizi validem, hayırdır?
-Hayırdır Şehzadem, kardeşin Cem'in sünnet düğünü için baban bizi İstanbul sarayına çağırdı.
-Validem, eğer istemezseniz ben bir bahane bulur babamı ikna-
-Yok şehzadem bahane bulmana lüzum yok o düğünde Cem'in en büyük abisi tahtın varisi olarak yer alman mühim, bende hatunefendi olarak sultanların yanında olacağım.
-Siz en iyisini bilirsiniz validem o halde en yakın zamanda yola revan olacağız
-Evet oğlum,
Hazırlıklar devam ederken bende bahçeye çıkıp yürüdüm biraz bu defa saraydan hüzünle ayrılmayacağım ve Fatih'e olan hasretimi bu defa buruk geçirmeyeceğim hele o çiçek denen yılana asla fırsat vermeyeceğim. Gece uyuyamaz oldum ve bir tek Mehmet'in hayalini kurdum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Fatih'in Gül Yüzlüsü
Historical FictionFatih Sultan Mehmet'in zevcesi 2. Bayezid Han'ın ve Gevher Sultan'ın validesi Gülbahar Hatun ( hikayemiz tarihi kurgudur karakterler dışında hayal/kurgu dan oluşmaktadır)