Bab 16

6.3K 193 0
                                    

Sudah seminggu sejak Zara datang ke rumah Zul dan Zafa.
Zafa sedang berjalan-jalan bersama Adlin dan Preri.Tiba-tiba dia terlanggar seseorang yang berbadan tinggi lalu dia jatuh terduduk.
'I'm so sorry miss' Zafa terkejut dengan suara yang lama sudah tidak didengarnya.Lelaki itu menghulur tangannya.Zafa mengangkat mukanya dan memandang anak mata itu.
'Harris?'Zafa menyebut nama itu dan menyebabkan lelaki itu terkejut.
'You know me?'Harris bertanya kepada Zafa.
'Of course. Ni Zafa lah, Harris.'Zafa bangun dengan selamba.
'Oh my god.Zafa aku ke ni?'
'Hahaha.Zafa kau lah ni'mereka ketawa.
'Long time no see.Cantik awek aku.Wait a minute Adlin dengan Preti ke ni?'
'Yes and hello we dah break up okey.Tiada makna I awek you.'Setelah kejadian Zul menghina Zafa, Harris telah memaksa Zafa menjadi kekasihnya dengan ugutan jika Zafa tidak mahu dia akan memberitahu ibu bapa Zafa tentang Zafa dan Zul.Setelah Harris selesai mengambil SPM Zafa meminta putus kerana ingin fokus terhadap pelajaran.Harris bersetuju dan melepaskan Zafa.Semenjak itu Zafa tidak lagi mendengar cerita tentang Harris.
'Iyalah.Makin cantik jugak kau dua orang ni.Adlin dah macam artis Jepun, Preti dah macam artis bollywood.'mereka berempat ketawa.
'So jom lepak.Lama tak dengar cerita pasal you Harris.'
'Jom lah.I pun dah lapar.'

Mereka berempat pergi ke kafeteria universiti tersebut.
'Okey kita dah order makanan so aku nak dengar cerita kau'
'I belajar dekat UK empat tahun .Lepastu I rasa nak duduk Malaysia I baliklah sini.Sambung study dekat sini.Tak tahu pulak jumpa kesayangan I dekat sini'
Zafa menjeling tajam ke arah Harris.
'Janganlah jeling macam tu'Harris memerhati Zafa yang menjelingnya itu.
'Harris kau ambil course apa?'Preti membuka bicara.
'Aku ambil business dalam satu tahun je dekat sini lepas tu tamat lah aku belajar'
'Ooohhh'Adlin mengangguk tanda faham.
'Haaaaa?Sama dengan kita orang ke?'mereka bertiga bertanya serentak.
'Iyalah kut'Harris menjawab selamba.
'But Zafa you tak suka business kan?'dia tahu Zafa memang tidak pernah sukakan bidang perniagaan.
'Erkkk.My parents suruh ambil bidang ni'Zafa menjawab.Harris mengangguk.
'Oklah makanlah dulu.Nanti kita orang nak masuk kelas pulak'
'Ok ok'Harris terus makan.

Ketika mereka sedang asyik berborak kelas perniagaan menjadi sunyi apabila seorang lelaki kacak masuk ke dalam kelas itu.Zul terkejut.Semua mata memandang lelaki itu.Zul memandang Zafa.Zafa kelihatan membuat muka selamba sahaja.
'Zafa ni dah tahu ke Harris masuk sini'Zul terdetik di dalam hati.
'Please introduce yourself' pensyarah perempuan itu juga kagum dengan kekacakan Harris.Sabar duhai hati kau tu dah tua.
'Hello.My name is Syed Harris Daniel bin Dato' Syed Mukhtar.
Im from Terengganu but i just came back from UK for studying there about four years.'
Semua perempuan cair dengan wajah Harris.
'Please take your seat.'pensyarah menyuruhnya.
Harris berjalan sambil diperhatikan.
'Zafa I duduk sini ya?'
'Okey.'Zafa menaikkan ibu jarinya.
Harris mengambil tempat di hadapan Zafa.
Zul mula berasa tidak senang duduk dengan kemesraan mereka berdua.
Dia ingin mencari jalan untuk memisahkan mereka berdua.

Sayang kau Abang SadoWhere stories live. Discover now