Bab 28

5.3K 167 6
                                    


Sudah seminggu Zafa pulang semula ke KL.Zul masih merajuk dengan Zafa.Zafa pula buat tidak endah dan berlagak tidak tahu apa sudah berlaku di antara mereka.

Zafa termenung di kafe universiti.
'Hai cik adik.Boleh kenal?'Zafa terkejut dengan sapaan itu.
'Herghhhh'Zafa mula bangun.
Lelaki yang menegur itu menangkap tangan Zafa dan memaksanya duduk semula.
'Eh jantan ni sedapnya kacau aku.Mentang-mentang takde orang.Sial betul lah'Zafa mengutuk di dalam hati.
'Zafa calm down.Aku just nak borak dengan kau aja.Ya lah kau kan tak cakap sangat dengan lelaki dalam kelas.'Dia memegang tangan Zafa.
'Kau lepaskan tangan aku.Kalau tak aku libas kau sampai mampus' Zafa cuba meronta.
'Eh ganas nya minah Terengganu ni.Aku takkan lepaskan sebab kau akan jadi milik aku'lelaki bernama Thaqif di depannya itu memang kurang ajar.
'Bangsat' Zafa terkejut apabila melihat Thaqif terjelepok ke bawah daripada kerusi.
'Jangan kau berani sentuh Zafa sial'Zul menarik tangan Zafa sampai ke suatu sudut.Memang pada masa itu ramai siswa dan siswi sudah pulang.Jadi Zul tidak risau sangat kerana tempat itu agak sunyi.
'Awak ok ke tak ni?Tak guna betullah jantan tu'Zul menilik-nilik tangan Zafa.
'Thanks tolong saya'Zafa menolak lembut tangan Zul yang memegangnya.Zul terkedu.
'Kenapa Zafa? Awak benci sangat ke dekat saya?'mata Zul mula berkaca.
'Untuk saat ini saya tetap takkan terima awak.Zul lepaskan saya.Saya akan pergi dari hidup awak.Saya taknak awak terluka kalau-kalau ada yang tak puas hati dengan awak sebab saya.'Zafa mula menangis.
Zul juga menangis teresak-esak seperti budak kecil.
'Goodbye'Zafa menyalam tangan Zul dan paling membuatkan Zul terkejut adalah pipinya dicium sebelum Zafa pergi meninggalkannya sendiri.
'Zafa I love you'Zul menangis lagi.

***
Zafa mengemas baju-bajunya dengan cepat.
Dia sudah lemah.Dia sudah penat.Dia tidak boleh mencintai Zul lagi.Hatinya sakit bak dituris pedang tapi lebih perit dari itu.

'He can't stole my love again'Zafa menangis teresak-esak.
Dia berlalu ke bilik Zul.
Dia mencapai sehelai kertas .Dia menulis apa yang dia ingin tulis.Mungkin buat kali terakhir itu untuk Zul.

Zafa menelefon Preti rakan baiknya semasa tiba di KLIA.
'Preti goodbye.I will not be in Malaysia for a while.Kirim salam aku dekat Adlin okey?'
'Kau nak pergi mana Zafa?'
'Aku nak pergi Korea.Kau jangan beritahu sapa-sapa pun yang paling penting Zul.'
'Haahhh? Kau dah beritahu your mom and dad?'Preti sudah seperti sesak nafas mendengar Zafa ingin ke Korea.
'Kau tolong beritahu dekat dia orang lepas aku sampai sana.Cakap dekat dia orang jangan cari aku kalau tak aku buat benda yang bukan-bukan.Kau faham kan? Macam aku buat masa sekolah menengah dulu?'
'Zafa please jangan try bunuh diri'
'Aku takkan selagi kau simpan rahsia ni dengan Adlin and family aku je.Bye aku dah nak masuk ni.Sayang kau orang.
'Sayang kau jugak'talian dimatikan Zafa selepas mendengar kata-kata akhir Preti.
Selepas menghela nafas yang berat, Zafa melangkah pergi.
'Selamat tinggal, sayang'

Sayang kau Abang SadoWhere stories live. Discover now