Bab 10

6.6K 216 4
                                    

Setelah 30 minit Zafa lihat Zul sudah duduk bersila di hadapan Dato'Azmi.

Dia dan rakan-rakanya mula menuruni tangga villa itu.Dia telah bersiap memakai baju kurung moden putih bersama tudung.

Semua mata memandang ke arah Zafa termasuk Zul.Zul menelan air liurnya kerana terasa begitu indah pemandangannya sekarang.Zul capat mengalihkan pandangannya.

'Zafa mari sini nak.'Zafa seperti budak tadika terus ke arah mama kesayangannya.

'Kamu kena kahwin dengan Zul'

Zafa terkejut.Begitu juga rakannya yang lain.

'Tapi kenapa?Mama janganlah buat lawak. '

'Kahwin dengan Zul sebab kita kena tutup malu kita dekat semua orang. Kamu tahu tak gambar kamu dengan dia tersebar dekat semua orang dah melalui Internet.'

'Mama I'm just 20 and he is 22.'

'No matter what.Kamu kena kahwin dengan dia'Dato' Azmi mula mencelah.

Zafa menangis teresak-esak di bahu Adlin.Preti cuba menenangkan rakannya itu.Kahsian terhadap rakannya yang telah ditabur fitnah.

'Baiklah kita mulakan saja'kata seorang lelaki agak tua sedikit dari papanya.

'Pak cik siapa? Janganlah sokong mak ayah saya untuk teruskan perkahwinan ni'Zafa makin menangis.

'Pak cik ayah Zul'dia berasa simpati terhadap bakal menantunya itu.Tetapi dia telah dihubungi oleh ibubapa Zafa yang ingin anaknya, Zul berkahwin dengan Zafa.Apabila dia tiba bersama isterinya di villa ibubapa Zafa, mereka telah diceritakan tentang apa yang terjadi.Mereka terpaksa mengahwini anak lelaki mereka dengan anak gadis itu walaupun mereka sedar dengan kedudukan mereka.

'Muhammad Zulhilmi bin Mohamad Nasir aku nikahkan dikau dengan puteriku Wan Nur Rabiatul Zafariyah binti Wan Mohd Azmi dengan mas kahwinnya Rm500 ringgit tunai.'Dato' Azmi menahan air matanya daripada mengalir.Dia sedih puteri bongsunya akan berkahwin.

'Aku terima nikahnya Wan Nur Rabiatul Zafariyah binti Wan Mohd Azmi dengan mas kahwinnya Rm500 ringgit tunai'sekali lafaz Zafa telah bergelar isteri kepada Zul lelaki yang dia benci setelah kejadian penghinaan terhadap dirinya berlaku beberapa tahun lalu.

Zafa menangis lagi.Mama dan kakak sulungnya juga mengalirkan air mata.Preti Kaur dan Adlin cuba menahan air mata tetapi keluar juga.Mereka memeluk rakan mereka itu.

Zafa telah disuruh menyalam ibu Zul dan telah dituruti oleh Zafa.Zafa terus bangun dan ingin meninggalkan ruang tamu villa itu.

Selangkah. ..Dua langkah...

Semua orang terkejut tubuh gadis yang cantik molek itu pengsan di situ.

'Zul tolong angkat dia dan bawak dia masuk bilik kamu berdua dekat atas.Adlin, Preti tolong tunjukkan bilik Zafa.Aunty nak ambil tuala basah.'

Zul terus mengangkat tubuh gadis itu.Dia juga kesian dengan gadis itu tetapi apakan daya.Dia seorang yang mendengar suruhan ibubapa.

Sayang kau Abang SadoWhere stories live. Discover now