Setelah kejadian hari itu lebih ramai pengawal ditugaskan menjaga villa Dato' Azmi.Polis juga di arah menjaga ketenteraman villanya.
Berita tentang kemasukan perompak telah diketahui oleh Dato'Azmi dan Datin Fazilah yang berada di bumi suci Mekkah serta keluarga Zul yang lain. Berita tentang para perompak yang dibelasah teruk oleh Zafa juga tersebar.
Tajuk besarnya adalah "Puteri Dato'Azmi heroin kepada suami tercinta"
Para pekerja PHM Holdings sibuk bergosip tentang Zafa dan Zul.
'Weh kau orang patutlah dia orang nampak macam rapat semacam aja walaupun gaduh selalu'seorang pekerja perempuan bernama Diana berkata.
'Terlepas peluang aku nak ngorat Zafa tu.Vogue gila kut dia tu.Dahlah model antarabangsa'Ariel menongkat dagu.
'Kau tahu macam mana dia model antarabangsa?'si Julia pula menyoal.
'Aku tengok Internet hari tu nampaklah dia dalam satu Muslim fashion show dekat Russia.Ramai artis-artis Russia yang nak ajak dia couple tapi peluang dia orang dah melayang.Zafa cakap yang dia dah ada seseorang dan dia hanya menerima orang beragama islam'Ariel mengusap dagunya.
'Gilalah kau.Dah boleh jadi Encik Google dah.Stalker terhebat di abat ini.'Julia tepuk tangan bersama para pekerja yang lain.
'Hahahah.Mekasihlah'Ariel tidak menyangka dirinya begitu hebat dalam gosip-gosip ini.
'So, memang selama ni dia orang dah kahwinlah sebelum Zafa pergi Korea? 'Diana masih ingin tahu.
'Iyalah.Aku dengar cerita masa zaman universiti lagi dah kahwin'Ariel menambah lagi.
'Ohhhh.Habis tu...'ayat Diana tergendala apabila dua orang bos mereka itu masuk ke dalam syarikat.
'Ehemmm...Kau orang lepak pasal apa ni? Dari jauh saya boleh nampak? 'Zul bertanya.Tak habis-habis bergosip.Zafa hanya berdiri di tepi Zul.
'Tak ada pape bos.Bos ada tengok newspaper hari ni?'Ariel bertanya.
'Takdelah pulak.Zafa ada baca ke newspaper hari ni?'Zul memandang Zafa sambil tersenyum nipis.
'Takde pun.Kita baru masuk pejabat kan?Kenapa?'Zafa menanggalkan cermin matanya.
'Nah bacalah news ni'Diana memberi kepada majikannya itu surat khabar yang dipegangnya tadi.
Zafa mengambil dan membaca muka surat depan akhbar itu.
'Damn.Zul awak tengok ni'Zafa menghulurkan naskhah itu kepada Zul.
Zul yang membacanya ketawa terbahak-bahak.
'So korang tengah bincang pasal benda ni lah?'Zul mengangkat kening kepada staf syarikat itu.
'Ya bos'mereka mengangguk tanda betul.
'Zafa memang isteri saya.Dari universiti lagi'Zafa memukul lengan Zul tanda memprotes.
'Apa? Okey apa kita jujur.Kita tak payah dah nak rahsia-rahsia ya sayang?'Zafa menahan malu.
'So suwit'para pekerja bertepuk tangan.
''Ermmm.Sekarang ni kau orang dah tahu takpelah.So jangan kacau husband saya pulak.Hihi'Zafa memegang lengan sado Zul.
'Ololo.Sayang abang ni.Manja betullah.Jangan kacau bini saya ni jugak ya?'Zul mencuit hidung Zafa.
'Bos kalau nak buat "kerja" masuk office tarik langsir kunci pintu'semua ketawa mendengar Ariel membuat lawak bodohnya itu.
'Tak boleh.Bahaya.Nanti kau orang dengar'Zul ketawa kecil sambil memandang Zafa.
'Zulllll.Tidur luar malam ni'Zafa menarik muncung dan berlalu masuk ke bilik papanya.Semenjak papa dan mamanya membuat haji, Zafa telah diamanahkan menjadi pemangku CEO syarikat buat sementara waktu.
'Okey lah.Saya cau dulu nak pujuk wifey tu.Korang pun pergilah buat kerja jangan sembang aja'Zul senyum kepada pekerjanya.
'Baik bos besar'mereka menjawab serentak.Mujur majikannya yang muda-muda itu sporting.Tak seperti Dato'Azmi dan Datin Fazilah yang pada waktu kerja mereka akan sangat tegas tetapi di luar mereka juga sama perangai dengan anak dan menantunya.'Zul boleh tak kalau nak bergurau pun tak yahlah nak peluk-peluk macam ni'Zafa yang memandang ke luar tingkap kaca di bilik papanya itu menjadi rimas apabila Zul memeluknya erat sambil meletakkan dagunya di atas bahu Zafa dan mencium leher Zafa yang ditutupi shawl.
'Awak ni...saya nak bermanja dengan awak pun tak boleh ke? Awak wangi, sexy, attractive,
and can make me crazy over you too sayang'Zul mencium lagi leher Zafa.Sukanya dapat mengacau Zafa.
'Awak...pleaselah saya tengah merajuk ni...malas nak layan awak'Zafa merenggangkan pelukan Zul.Dia berlalu dan duduk di kerusi CEO.
'Janganlah merajuk.Tak reti saya nak pujuk-pujuk ni'Zul berdiri di hadapan meja Zafa.
'Tak tahu sudah.Saya tak kisah'Zafa menjeling Zul.Malas ingin membazir air liur masa tengah merajuk ni.
'Alaaa.Oklah.Nanti saya belanja awak makan dekat Secret Recipe. Awak kan suka makan dari dulu sebab tu dulu gemuk'Zul ketawa tetapi apabila melihat muka Zafa kemerahan menahan marah terus dia senyap.
Zafa berdiri dan berjalan menghampiri Zul.Dengan mata yang tajam Zafa menarik tali leher Zul yang membuatkan Zul terdorong ke hadapan, hampir tercium Zafa dan tangannya terpeluk pinggang Zafa.
'Tak cukup sexy ke saya sekarang ni untuk awak ungkit balik kegemukan saya dulu.Hmmm'Zafa memandang Zul dengan pandangan menggoda.
'Erkkk...erkkk...le..le..lebih da..da.. dari sexy'Zul tergagap-gagap.'Alahai bini aku ni menggodanya tengah marah macam ni'
Zul melihat mata hazel milik Zafa.Tak perlu pakai lens pun sudah cukup mencairkan hati lelaki yang memandangnya.Tapi jangan harap Abang Sado ni nak berikan sesiapa sahaja mencintai wifenya.'Tahu takpe'Zafa menolak Zul.
'Zafa saya keluar dulu.Jangan marah eaakkk'Zul mengenyitkan matanya pada Zafa.
'Hmmmm'Zafa mengganguk dan hanya melihat Zul pergi dengan jelingan sahaja.Setitis...dua titis...air mata Zafa turun laju.
'Perlu ke dia ungkit.Kalau orang lain takpe lagi ni dia.Orang yang membuatkan hati aku sangat sangat sangat sakit lepas dihina oleh dia dulu'Zafa memegang dadanya yang terasa pedih.
'Luka diluar boleh sembuh Zul tapi luka didalam awak kena tahu yang parutnya akan kekal sampai bila-bila'Zafa menyembamkan mukanya di atas meja.Habis hilang moodnya hari ni.
YOU ARE READING
Sayang kau Abang Sado
RomanceHighest rank-No1 in #romance Zulhilmi-Nama yang sering meniti di mulut Zafa.Senior kepada Zafa.Seorang yang digilai ramai perempuan kerana badannya dan mukanya yang kacak.Penghina Zafa yang paling tidak boleh Zafa lupakan sejak kejadian di sekolah m...