Tokkk..tokkk..tokkk
'Adlin cuba kau pergi tengok siapa datang?'kata Preti yang sedang menonton televisyen.Mereka hanya tinggal di apartmen hanya dua orang selepas Zafa pindah.Apartmen itu berhampiran juga dengan universiti
Adlin mebuka pintu dan terkejut.
'Ya Allah, Zafa kau ni kenapa?'Zafa menangis dan matanya lebam.
'Zafa kau kenapa?'Preti meluru ke arah pintu.
'Aku..aku..'Zafa merasa dunianya gelap.Dia pengsan.
'Preti tolong aku angkat Zafa masuk dalam'
'Okey.Okey.'Setelah Adlin mengelap muka Zafa dia tersedar.
'Aku dekat mana?'
'Kau datang rumah kita orang tadi'
'Zafa kau kenapa?'Adlin bertanya.
Zafa bangun dari riba Adlin dan menangis lagi.
'Zul jahat.'Zafa meraung.
'Kenapa Zul jahat?'Preti bingung.
'Dia dah rogol aku . Padahal aku halal untuk dia.Dia guna cara kotor.Dan dia kata dia tak cintakan aku.'
'Kurang ajar'Adlin bangun dari sofa dan mencapai telefonnya.
Dia mendail nombor Zul.
'Hello.Assalamualaikum.'Zul memberi salam.
'Hei binatang sial kau tak payah nak bagi salam lah.Manusia macam kau patutnya mampus.Ada cara halal kau buat cara haram dekat bini kau.Kau dengar sini ya kau jangan cari dia lagi.Faham?'Dia sudah hilang sabar.Salam tadi baru dijawab di dalam hati.
Adlin menutup telefonnya.
'Adlin kenapa kau buat macam tu?Dia tetap laki aku.'
'Arggghh.Kau lagi penting dari dia'
'Taklah...tapiii'
'Takde tapi...tapi..kau tu kawan kita orang.Kita orang tak suka kau dilukai'Adlin memeluk Zafa.Zafa menangis teresak-esak.Preti menggosok belakang Zafa.Setelah beberapa minit barulah Zafa berhenti menangis.
'Hemmmm.Kau orang,esok kan start cuti sem teman aku balik Terengganu.'
'Okey.'
'Aku tumpang sini ye malam ni'
'Nak tumpang lama pun tak pe'.Rakan-rakannya pandai memujuk.Dia tahu berdosa meninggalkan suami begitu sahaja tapi dia buntu.Dia sakit hati.Semua perasaan bercampur baur.
YOU ARE READING
Sayang kau Abang Sado
RomantizmHighest rank-No1 in #romance Zulhilmi-Nama yang sering meniti di mulut Zafa.Senior kepada Zafa.Seorang yang digilai ramai perempuan kerana badannya dan mukanya yang kacak.Penghina Zafa yang paling tidak boleh Zafa lupakan sejak kejadian di sekolah m...