Bab 22

5.6K 170 0
                                    

'Wei Zafa cantiklah kau hari ni.Confirm ramai yang cair tengok kau hari ni'Preti memerhati Zafa atas sampai bawah.
'Ermmm.Biasa-biasa je aku ni.Kau orang pun cantik. '
'Terbaiklah kawan aku hari ni.Perghhh.Zul pun confirm cair meleleh air liur.'Adlin ketawa.
'Ishhhh.Kau ni.Laki aku mestilah cair dengan aku.Dahlah jomlah pergi.'Zafa memakai kaca mata hitamnya dan masuk ke dalam kereta bersama rakan-rakannya yang lain.Mereka terus ke sekolah menengah mereka.

Setelah lebih kurang 10 minit mereka sampai ke destinasi mereka.
Zafa tidak membuang cermin mata hitamnya.Mereka turun dari kereta.Ketika itu mereka sudah mendengar suara seseorang menyanyi.Zafa seperti kenal suara itu tetapi tidak diendahnya.Dia berjalan masuk ke dewan sekolah tersebut bersama Preti Kaur dan Adlin.Ramai juga mata memandang Zafa.
Zafa membuat tidak endah.
Dia terkejut apabila dia melihat suaminya sedang menyayikan sebuah lagu bersama seorang pendamping yang cukup dikenalinya iaitu kekasih lama Zul, Wani.
Zafa meninggalkan rakan-rakannya. Dia berjalan perlahan di laluan tengah-tengah kerusi alumni- alumni.Dia menepuk tangan sambil menunjukkan perangai seperti seorang yang berlagak.Zul berhenti menyanyi.Semua memerhati Zafa naik ke atas pentas.Dia berjalan tidak memandang kiri atau kanannya.
Dia berada betul-betul di hadapan Zul dan kekasih lama Zul.Zul membeliakkan matanya tanda terkejut Zafa berada di situ.
Pangggg.Sebuah tamparan kuat pada pipi kiri Zul.
Pangggg.Satu tamparan lagi pada pipi kanan kekasih lama Zul itu.
Zafa berpaling ke hadapan menghadap semua alumni-alumni muda di hadapannya.Zafa mengambil mikrofon.
'Assalamualaikum and a very good morning.Saya Wan Nur Rabiatul Zafariyah binti Wan Mohd Azmi.Okey someone might not recognised me.Semua mesti nak tahu kenapa saya tampar dua ekor ni, kan?'Zafa mengundur ke tepi Zul.
'For your information this is my husband and he was my crush masa sekolah menengah tetapi saya direject.Yang sama dengan umur saya tahu lah saya nak dekat jantan ni dulu kan? Sekarang ni saya terpaksa pula berkahwin dengan dia.Nak dipendekkan cerita saya dah mengandung anak dia sekarang ni tapi ada ke patut seorang suami yang bini dia mengandung pergi main perempuan lain.Perempuan yang pakai tudung yang boleh dikatakan labuh ni'
Zul terkejut.
'Zafa mengandung? Cepatnya aku baru buat sekali'Zul mengeluh dalam hati.
'Saya harap anda berjaga-jaga dengan betina ni.Pakai tudung labuh tapi goda laki orang. Bodoh.So itu sajalah saya nak cakap.For my friends I miss you all but I must to go now.It's too hot to stay here because of these two stupid couple.Bye'
Zafa berlalu tetapi menghampiri kembali mikrofon.
'Zul baliklah rumah kalau you rasa you husaband I or not...'Zafa mengelipkan mata kanannya.
Zafa berlalu pergi berjalan sambil diperhati orang ramai.
'Tu Zafa ke wei? Cantiknya dia.Menyesal aku tak couple dengan dia dulu'seorang lelaki berbicara didengari Zafa.
'Ceh.Dulu kau orang hina aku sebab aku gemuk.Aku takkan couple dengan orang yang hina aku'Zafa berbicara dalam hati.
Zafa berjalan sambil diiringi Adlin dan Preti Kaur . Mereka keluar tanpa menoleh ke belakang.

Sayang kau Abang SadoWhere stories live. Discover now