hoofdstuk 17

400 21 31
                                    

Louise en ik hebben besloten om vandaag iets leuks te doen.
we hadden al een tijdje niks meer met z'n tweeën gedaan en morgen hadden we toneel dus konden we ook niks doen.
Ik wilde eigenlijk een echte meidenmiddag met maskertjes, films, snoep en alles wat daar bij hoort maar daar  had Louise dus echt geen zin in en dat liet ze me ook goed horen.
Toen vroeg ik wat zij wilde doen en ik verwachtte eigenlijk dat ze met haar mond vol tanden zou gaan staan, maar ik had eigenlijk allang moeten weten dat Louise met een plan zal komen ik bedoel Louise heeft altijd een plan niet de beste maar ze heeft een plan.
"Zullen we anders gaan shoppen?"
Het is zo'n simpel zinnetje maar elk meiden hart slaat over bij dat zinnetje.
Dus ik stemde toe.
Met de tram of de fiets ben ik zo in het centrum van Amsterdam en omdat Louise en ik te lui zijn om te fietsen nemen we de tram.
Diep weggedoken in onze capuchon tegen de lichte maar toch natte motregen vertel Louise mij een verhaal over de vriendin van de bakker uit het dorp van de oma van de achternicht van de tante aan haar vaders kant.
Ik probeer subtiel te laten weten dat het me totaal niet interesseert maar Louise wil het niet weten of ze begrijpt de hint niet.
Dus ik probeer me zo weinig mogelijk er aan te irriteren en aan andere dingen te denken.
Net als ik toch maar over een ander onderwerp wil beginnen komt de tram er aan en houd Louise uit zichzelf op.
Bedankt god voor deze zending uit de hemel naar deze trambaan.
De tram komt tot stilstand en ik stap in terwijl ik met mijn ov incheck.
Ik loop door naar twee vrij plaatsje naast elkaar en als ik merk dat Louise niet naast me is komen zitten kijk ik om me heen.
Ik zie de blondine nog bij de deur staan wroetend en zoekend in haar tas terwijl de conducteur boos naar haar staat te kijken.
Zuchtend sta ik op en loop naar Louise toe "je ov zit in je jaszak".
Ze kijkt me fake arrogant aan en zegt: "dat wist ik wel alleen ik wilde de testen of je wel had opgelet".
"Ja tuurlijk check nou maar in".
Ze checkt in en loopt daarna breed lachend langs de conducteur en gaat zitten op de plek waar ik net zat.

Wat heb ik het shoppen met Louise gemist!
Shoppen met haar is nooit saai en je koopt altijd wel iets ze weet je altijd te overhalen!
En bovendien wie kent iemand die per ongeluk het verkeerde pashokje open trekt waar een hele knappe jongen in staat?
Niemand? Ik wel Louise dus!
Ik moet nog steeds lachen om die jongen zijn reactie.
Hij gilde zelfs nog hoger dan een meisje!
Verder heb ik echt leuke spullen gekocht.
Ik heb bij de Claire's een leuke ketting gekocht en bij America Today twee shirtjes en dan bij H&M nog een mooie sjaal.
Ook hang er nog een schattig klein tasje aan allebei onze armen wat van een leuk vintage winkeltje komt waar we allebei een leuke armband hebben gekocht.
"Zullen we wat gaan drinken" onderbreek Louise mijn gedachtes.
"Ja goed idee ik ben kapot, waarom kost shoppen zoveel energie".
We gaan zitten op een gezellig terrasje en bestellen allebei wat te drinken.
"Zo" zegt Louise terwijl ze me door dringend aan kijkt.
"Wat bedoel je met 'zo'?"
"Ik zag je wel moeilijk kijken toen Dave binnen kwam lopen".
"Ach Louise een ander onderwerp graag".
Ze probeerde al een paar dagen dit onderwerp aan te snijden maar ik wist er telkens onderuit te komen.
Nu word haar glimlach groter en beginnen de lichtjes in haar blauwe ogen nog harder te gloeien.
Nu kijk ik haar ongelooflijk aan "nee het is niet wat je denkt".
"Wat denk ik dan?" vraagt ze ondeugend.
"Nou jij denkt dat ik.... nee! stik er maar in ik zeg niets".
Nu begint Louise hardop te lachen.
Woedend kijk ik weg ze weet dat ik Dave niet mag maar zelfs zij kent de uitspraak haat+haat=liefde.
Trouwens deze uitspraak heeft uitzonderingen en Dave en ik zijn een van die uitzonderingen.
En ik haat Dave niet echt ik mag hem gewoon niet.
"Weet je Roosje het maakt me niet uit of mijn gedachtes kloppen of niet dat moet je allemaal zelf weten, maar als ik later gelijk blijk te hebben trakteer je me wel op een ijsje".
"Is goed" zeg ik om er zo snel mogenlijk van af te komen.
Verder kletsen we verder over koetjes en kalfjes.

Het is nu laat in de avond en we hebben al gegeten.
We zitten in de woonkamer te beslissen welke film we gaan kijken en jammer genoeg zitten Dave en Lars er ook bij.Ik probeer het zoveel mogenlijk te negeren.
Louise en ik willen allebei een romantische film kijken terwijl de jongens actie willen bekijken.
Normaal hou ik wel van actie maar vandaag heb ik echt zin om bij een romantische film weg te zwijmelen.
Uiteindelijk geven Louise en ik maar op en kijken we gewoon met de actie film mee.
Het zou minder erg zijn als de jongens niet allebei met een arrogante grijns naar het televisiebeeld zaten te kijken.
Vooral Dave ik heb echt zin om die grijns van zijn gezicht te slaan en Louise ziet het aan mijn gezicht.
Daardoor moet Louise de hele tijd lachen waar de jongens zich weer aan irriteren waardoor zij weer hard gaan zuchten waar ik me weer aan irriteer.
Zoals je merkt het was een gezellige boel!
Dus als de film is afgelopen vlucht ik zonder te wachten op Louise naar boven toe.
Ze kunnen er allemaal in stikken!
Ik loop naar mijn kamer pak mijn nachtkleding en loop gelijk door naar de badkamer waar ik de deur op slot doe.
Als ik al een tijdje in bed lig komt Louise eindelijk de kamer in met een verhit hoofd.
"Wat heb jij echt gedaan?"
"Ik heb een goed gesprek gehad".
"Met wie?"
"Dave".

toneel liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu