سلام عليكم عاملين ايه إن شاء الله تكونوا بخير 💜✨ومرحبًا بكم جميعًا My sugars .🍭🍭_فعلوا وضع ال Dark وأنتم بتقرأو أما لو كنتم عاملينه اصلا زي ف أنتم كفوا واقفلوا النور عشان تدخلوا في الاجواء .
_موضوعنا النهارده عن مشروع هدفه يوصل الكرة الأرضية بالكامل مليار نسمة فقط من صفوة المجتمعات الغنية ، والمخملية ، وأعتقادهم بأحقيتهم في العيش دونًا عن باقي فئات المجتمتع ، ف عايزين تعرفوا أكتر أقرأوا الفصل للنهايه ، وتقديرًا لتعبي كومنت لأنه رأيكم يهمني ، وڤوت بين الفقرات حلو زيك يلي تقرأ .
_ الفصل النهارده طويل بس ممتع ، فحضروا مشروبكم المفضل ☕🧃ويلا نبدأ رحلتنا النهارده .
✡️✡️____________________✡️_____✡️✡️✡️"نحن الآن نعيش عصر المليار الذهبي ، لكنهم لا يحتاجون لقتل 6 مليار ، وإنما يسقونهم الموت ببطء عن طريق جرعات كل يوم."
– "هنري كيسنجر"
في البداية خلونا نسترجع المصايب اللي بتحصل مؤخرًا في العالم في عامين٢٠٢٣/٢٠٢٤
"حرائق في غابات أستراليا ، وكندا ، و أسبانيا دمرت الأراضي ، و الحيوانات وشردت كتير من البشر ، زلزال ، المغرب ، و تركيا ، وسوريا ، اتبعها فيروس خطير في الصين "كورونا" يموت بسببه ملايين المواطنين ، وخسائر مادية تقدر بملايين الدولارات ، انهيار الصفائح التلجية في القطب الجنوبي ، فيضانات اللي بتحصل في الأمارات و عمان حروب ، وصراعات في معظم الدول ، وكوارث طبيعية في كل مكان ، وتنبؤات جادة بقتراب الحرب العالمية التالتة .
.
.
.
.تعالوا نرجع مع بعض شويه لورا تحديدًا عام ١٩٩٢ لما أجتمعت الدول العظمى ، واتناقشوا في موضوع خطير وهو (المليار الذهبي) تم مناقشة إن الأرض بدأت تفقد توازنها ، وإن الموارد البشرية مبقتش تكفي الكم الهائل من البشر على سطح الأرض ، وبعد تفكير كبير قرروا يطبقوا فكرة قديمة حطها مجموعة من الأشخاص
بيقولوا فيها ط إن الأرض مينفعش تتحمل أكتر من مليار إنسان ، و زي ما كلنا عارفين عددنا دلوقتي ٨ مليار إنسان
وده مش عددنا الحقيقي نهائي ده العدد اللي هما عايزنا نصدقه لأن ببساطه يا عزيزي القارئ ٨ مليار إنسان دول اللي مسجلين في الحكومات بمعنى اصح اللي عندهم شهادة ميلاد ، وبطاقة شخصية ، وشهادة وفاة أن توفوا والسؤال هنا الناس اللي عايشين في الجزر النائية ، والدول المعدمه ، و حتى بعض المناطق النائية في بعض الدول عندهم شهادات ميلاد ، و وفاة وبطاقات شخصية ؟
أساس المشروع بيقول علشان نعيش حياة طبيعية لازم يكون عدد سكان الأرض هو مليار نسمة باقي السكان هيتم التخلص منهم لأنهم ببساطة عبئ
المخيف بالموضوع إن فيه أدلة كتيرة بتثبت إن النظرية دي موجودة من زمان ، ومن ضمنها ، وثائق مكتوبة من مئات السنين بـ ٨ لغات من ضمنهم اللغة العربية عبارة عن وصايا للناس اللي هتعيش مستقبلًا وبداية الوصية كانت بتقول :
١ - ابقوا عدد الجنس البشري أقل من ٥٠٠ مليون حتى يكون هناك توازن دائم مع الطبيعة.
وبيزعموا أصحاب النظرية إن ده العدد المثالي بالنسبة للأرض
.
.
.
.
وتطبيقًا للوصية بدأت مشاريع سرية كتيرة بتحاول توصل عدد البشر لعدد معين وبالفعل اتغير الرقم من نص مليار لمليار نسمه
طيب إيه نصيب الـ ٧ مليار الباقيين؟!
فيه احتمالين :
١) الموت.
٢) الأستغلال والعبودية.
ولو ركزنا شوية في اللي بيحصل حوالينا هنلاقي إن أغلب الدول بقت بتدعم نظام الطبقات بمعنى إن العالم بقى فيه طبقتين طبقة أغنياء ، وطبقة فقراء أما بخصوص الطبقة المتوسطة فا دي قليلة جدًا ، ودي الطبقة اللي بيحاولوا يقضوا عليها طيب إيه فعليًا اللي ممكن يحصل مستقبلًا؟!
بعد تقسيم العالم لطبقتين هيتم الضغط على الطبقة الفقيرة بسبب الجوع ، والأمراض ، وقلة الموارد ، وده هيزود من عدد الوفيات عند الفقراء ، وهيساعد في تحقيق مشروع المليار الذهبي وده طبعًا المطلوب.
هل فيه عندكم إقتناع إن الدول العظمى حول العالم مش قادرة تصنع دواء للفقراء وطعام تقضي بيه على المجاعات؟!
.
.
.
.
لو جوابك لا مش هيقدروا يساعدوا فراجعوا تفكيركم أقولك إن فيه مليارات بتتصرف على الحروب مش أولى تتصرف على المجاعات ، والفقراء ، ويعيش العالم كله حياة مثالية ، وعادلة؟!
هما يقدروا ، ولكن مش عاوزين لأن فيه خطة لازم تطبق.
الحروب على مر القرون كانت من أهم خطط المليار الذهبي حروب مكنش الغرض الأساسي لحدوثها هو مجرد غضب بين دولتين إنما هي خطط للحفاظ على عدد البشر في نطاق معين كل ما بقى فيه حروب أكتر كل ما مات بشر أكتر كل ما وصلوا لتحقيق هدفهم مثلًا في الحرب العالمية الأولى الأرض خسرت ٢٪ من عدد سكان الأرض كذلك في الحرب العالمية التانية بعد الحرب العالمية التانية الأرض بقت مستقرة ، وبقى تعداد سكان الدول في زياده مستمره ، وخطط تحديد النسل ، والضغط على الناس مبقتش تنفع هنا كان لازم يفكروا في خطة بديلة والخطة دي تكون أقوى ، واذكى كأنها شيء من عند الخالق ، ومن هنا بدأوا يخططوا في حرب الفيروسات
الحقيقة إنها بدأت لأهداف سياسية ، ولكن الأساس إن من أبرز آثار الحرب هي تقليل التعداد السكاني ، والتخلص من أكبر كم من البشر ، ولو ركزنا أكتر هنتسائل اشمعنا
(كورونا) أول ظهور ليه كان في الصين موضوع شوربة الخفافيش ده ميدخلش الدماغ خلوه على جنب الناس دي بتاكل كل حاجة لها روح حرفيًا من سنين طويلة جدًا ليه دلوقتي بس بدأ انتشار الڤايروسات المُميته
، ولكن الفكرة هي إن الصين عندها أعلى تعداد سكاني في العالم كله مليار٣٨٦ مليون إنسان ، وده أفضل مكان ينشروا فيه المرض ، ومن خلاله يقللوا عدد سكان الأرض ، والدليل على إن المرض مصنع هو إن معظم الدول مش عاوزة تقف جنبهم مع إنها كارثة كبيرة ممكن تأثر على البشرية كلها خصوصا أن الصين من أهم البلاد اللي تزود دول العالم بمنتجاتها ، ده غير وجود مراكز البحوث العلمية التابعه للولايات المتحدة الأمريكية اللي موجود في الصين ده ميثرش الشك فيكم ؟
ويجي في المركز التاني الهند فيها مليار و٣٣٩ مليون إنسان وافتكروا كلامي كويس قريب هتشوفوا هيحصل فيها إيه كل دولة ، وليها فكرة ( وهو حصل وهو الفطر الأسود ياجماعه حرفيا شوفو الڤيديوهات ناس فجأه تكون واقفه عادي هوب وقعت ميته ) ، مش بس كدا ده غير الحروب الطائفية ، اللي زداد عددها عن زمان بطريقة وحشية ، والمدعومه بشكل كلي من الحكومة الهندية ضد المسلمين الهنود ويتشارك معاها كمان في الجريمة الحكومه الصينية في قتل وتهجير وتعذيب مسلمين "الأيغور "
.
.
.
.
أنت تقرأ
Weird& horror
No Ficciónهنا في الكتاب ده هجمع بعض مواضيع التي أحبها من قتله متسلسلين واحداث من وراء الطبيعه والمنظمات واcrepe pasta والجرائم المحلوله والغير محلوله . حصلت على مرتبة # 1- في ماوراء الطبيعة. حصلت على مرتبة #1- يهود . حصلت على مرتبة #1-ماسونية.