قاتل متسلسل بيننا " هارولد شيبمان"

18 4 0
                                    


سلام عليكم عاملين ايه إن شاء الله تكونوا بخير 💜✨ومرحبًا بكم جميعًا My sugars .🍭🍭

_♥️🇵🇸
_متنسوش الدعاء لأهلنا في فلسطين اللهم أنصرهم وأعزهم على القوم الظالمين اللهم أذل الأعداء وأجعل كيدهم في نحورهم اللهم آمين .

_ متنسوش كما الدعاء لأهلنا في السودان الشقيق عسى الله أن يفرج كربكم ، ويفرق شمل كل من عادى المسلمين والإسلام اللهم آمين ♥️🇸🇩

_فعلوا وضع ال Dark وأنتم بتقرأو أما لو كنتم عاملينه اصلا زي ف أنتم كفوا واقفلوا النور عشان تدخلوا في الاجواء .

_موضوعنا النهارده عن قاتل متسلسل أسمه " ملاك الموت " ، أو " دكتور الموت " هوايته الوحيده هي القتل تحديدًا قتل مرضاه ، وتعذيبهم عن طريق قتلهم بالبطيء قاتل أثبت مقولة " المظاهر خداعة" في واحده من أكتر الجرايم شهره ، وهزت انجلترا بالكامل في وقت حدوثها عايزين تعرفوا أكتر عن موضوعنا اليوم كملوا البارت للآخر ، وتقديرًا لتعبي ڤوت ، وكومنت بين الفقرات لأن رأيكم وتعليقاتكم تهمني .

_ قصة النهارده قصيره نوعًا ما مفيهاش صور كتير ولا أحداث خفيفه كدا ، وحلوه ، فحضروا مشروبكم المفضل ☕🧃ويلا نبدأ رحلتنا النهارده لقارة أروبا تحديدًا انجلترا " نوتنغهام ".
🔪🔪______⛓️⛓️________🔪___________⛓️

زي ما عودتكم كل مره نتعرف على طفولة هارولد علشان نفهم شخصيته بعدين نتعمق في أحداث الجرائم
هارولد فريدرك شيبمان ، ومعروف بين عائلته ، وأصدقائه ب فريد شيبمان
ولد هارولد شيبمان في نوتنغهام إنجلترا في عام 1946 ، بين 3 أبناء هم : بولمان شيبمان ، و كليف شيبمان ، وكان هو الأبن الثاني من الأب "فريدريك شيبمان "، و الأم "ڤيرا بريتان " وكان والديه من الطبقة العامله ، وكان طالب متفوق طول فترة دراسته ، وتميز في الرياضة ، خصوصًا رياضة الرجبي.
لكن حياة هارولد اتغيرت لما كان عمره 17 عام ، في ده الوقت تم تشخيص والدته "ڤيرا " اللي كان متعلق بيها بشده ، بسرطان الرئة ، وهي في المستشفى على فراش الموت ، لاحظ هارولد طريقة تخفيف الطبيب من معاناة والدته عن طريق إعطائها المورفين.
بعدين أعتقد الخبراء أن اللحظة دي هي اللي ألهمته في سلسلة جرائمه ، وأسلوب عمله
( صورة هارولد شيبمان في مراهقته 👇🏻👇🏻)

بعدين أعتقد الخبراء أن اللحظة دي  هي اللي ألهمته في سلسلة جرائمه ، وأسلوب عمله( صورة هارولد شيبمان في مراهقته 👇🏻👇🏻)

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.
Weird& horrorحيث تعيش القصص. اكتشف الآن