سلسلة ماسونيات "ألواح چورجيا"

22 4 0
                                    

_السلام عليكم عاملين ايه إن شاء الله تكونوا بخير 💜✨ومرحبًا بكم جميعًا My sugars .🍭🍭

_فعلوا وضع ال Dark وأنتم بتقرأو أما لو كنتم عاملينه اصلا زي ف أنتم كفوا واقفلوا النور عشان تدخلوا في الاجواء .

_موضوعنا أنهارده زي ماهو مكتوب بالعنوان عن ألواح غريبة ظهرت فجأة ب١٠ وصايا ، والوصيه الأولى هي " أبقوا عدد الجنس البشري أقل من 500 مليون نسمة ليكون في توازن دائم مع الطبيعة . هل الوصيه دي ليها علاقة بمشروع المليار الذهبي ؟ ولا دا مشروع تاني من ضمن مشاريع الماسونيه أو مين عالم يمكن حتى منظمة تانيه لو عايزين تعرفوا كملوا بارت للآخر
، واللي مش عارف ايه هو مشروع المليار ذهبي بتلاقوا هنا فصل في الكتاب بنفس العنوان ، وتقديرًا لتعبي ڤوت وكومنت بين الفقرات حلوين زيك يلي تقرأ .

_ بارت مليان نظريات وشخص مجهول وحاجات كدا من اللي قلبكم يحبها والجماعة بتوع النظريات البارت ده علشانكم ف حضروا مشروبكم المفضل ☕🧃ويلا نبدأ رحلتنا النهارده إلي چورجيا .

🗿______🗿🗿____________🗿🗿🗿______🗿

في عام 1980 ظهر  بناء حجري على هيئة الواح من الجرانيت بإرتفاع 6 امتار وبوزن 108 كيلوجرام في مدينة " اليبرت " بولاية "چورجيا " في الولايات المتحدة الأمريكية  ، وفي يونيو من عام 1979 اتصل رجل  اسمه " روبرت سي كريستيان " ، واللي تم أكتشاف أنه أستخدم ...

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.

في عام 1980 ظهر بناء حجري على هيئة الواح من الجرانيت بإرتفاع 6 امتار وبوزن 108 كيلوجرام في مدينة " اليبرت " بولاية "چورجيا " في الولايات المتحدة الأمريكية ، وفي يونيو من عام 1979 اتصل رجل اسمه " روبرت سي كريستيان " ، واللي تم أكتشاف أنه أستخدم أسم مستعار علشان يتواصل مع شركة إلبرتون لأعمال الجرانيت نيابة عن مجموعة صغيرة بيطلقوا على نفسهم اسم " الأمريكان المخلصين"، وكلف الشركة ببناء نصب ما .
النصب المطلوب كان عبارة عن الواح عملاقة ،ووضح كريستيان عن أن الألواح هتفيد البشرية بعد ما ينتهي العالم سواء نتيجة حرب بيولوجية ، أو نووية ،أو أنهيار إقتصادي .
مش بس كدا الألواح هتعلم الناجيين بعد الكارثة المحتملة 3حاجات هي : الساعة ،والبوصلة ،و التاريخ .
.
.
.
.
في البداية حس "چو فيندلي " وهو رئيس القسم التنفيذي بشركة إلبرتون أن اللي بيسمعه عبارة عن هزار ، أومقلب سخيف ، ولأن خدمة العملاء بتحظر قطع الأ تصال قام "فيندلي" بمحاولة أنه يوقفه، ويوضح ليه أن البناء هيتطلب أدوات بتكلفه عالية واستشاريين ، حتى أنه قام برفع السعر اللي طلبه كذا مره خلال المكالمة لحد ما وصلت قيمة البناء الأخيرة لأعلى قيمة بناء اشتغلت الشركة بيها ، إلا أن العميل الغامض قبل العرض من غير تردد.
سي كريستيان ، شخصية مجهولة ، لكن بيعتقد أن الأسم يعود لشخصية تاريخية أسطورية تعود إلى العصور الوسطى، ويُنسب إليها تأسيس "نظام الصليب الوردي" "Order of the Rose Cross" بداية القرن 17 ، كانت المنظمة زي مدرسة سرية تهدف للعمل على التطور الروحي للبشرية من خلال خلط المسيحية ببعض توجيهات ، وتعاليم العلماء ، و الحكماء العرب والأتراك ،
وعند الأتفاق على الدفع ، وضح كريستيان أنه بيمثل مجموعة كانت تخطط لبناء النصب من 20 عام ، وكانت ولازالت تنوي عدم الكشف عن هويتها ، وقام بتسليم نموذج النصب وعشر صفحات من المواصفات المطلوبة ، و أشترى كمان الأرض اللي تبلغ مساحتها 5 فدان(20243.27متر مربع ) من صحابها المزارعين ، و "واين مولينكس " اللي منح مع أبناءه حقوق رعي أبقارهم في موقع الألواح مدى الحياة .
.
.
.
.

Weird& horrorحيث تعيش القصص. اكتشف الآن