Buzdan duvar çökerken Avena, Himme'ye döndü. "Onu iyileştir." Kılıcını çekerken Akrab'a baktı. "Aryen'i ona bırak. Güçlerine ihtiyacımız olacak." Son kez kız kardeşine bakan Akrab onu yere uzandırdı ve ayağa kalkıp kılıcını çekti. Askerler Avena'yı görünce gerilmişti.
"Şanslı günümüzdeyiz millet. Külkurdu ayağımıza geldi."
Avena bu neşeli sesin sahibine baktı. Adam askerlerin önünde duruyordu. Elinde tuttuğu kıvrımlı kılıçtan kan damlıyordu. Onunkilerle yarışmaya niyetli görünen koyu kahve saçları uzaktan bakınca siyaha çalıyordu. Ensesinde bağladığı saçları, kürek kemiklerine doğru uzanıyordu. Yeşil gözleri canlı bakıyordu ancak sağ kaşından başlayıp göz altına kadar devam eden bir yara izi vardı. Biçimli yüz hattı çenesine doğru sivriliyordu. Kahve tonlarındaki üniforması bedenini sıkıca sarıyordu.
Hiç kimsenin konuşmadığını fark edince "Pekâlâ," dedi kelimeyi uzatarak. "Girişi ve gelişmeyi boşverip sonuca geçmek istiyorsunuz anlaşılan. Ateş-"
Komutan onlara atış emri veremeden Avena askerlerden ikisini okla bacaklarından vurdu. Yayını tekrar gererken "Hareket ederseniz bu kez başınıza nişan alacağım," diye bağırdı. Askerler okları çıkarırken nefret dolu gözlerle Avena'ya bakıyordu. Komutanın yeşil bakışları kurnazlıkla Avena'yı inceliyordu. Küçük bir kahkaha attı. "Tam da Külkurdu'ndan bekleyeceğim bir atış," derken alay ediyordu.
Avena bu kez komutanın ayaklarına nişan aldı. Adam tam zamanında geriye çekilmeseydi ok ayağına saplanacaktı. Hâlâ gülüyordu. "Konuşarak anlaşamıyorsun değil mi? Her zaman şiddete başvurman gerekiyor."
"Taktiğin bu mu? Rakiplerini çenenle mi öldürüyorsun? Sıkıntıdan?"
Komutanın dudaklarına sinir bozucu bir gülümseme yerleşince Avena gerçekten saldırmaya karar verdi. Gidip ağzını parçalamak istiyordu. Ama kendini tuttu. Külkurdu imajı için günlerce fgren avlamıştı. Şimdi bu aptal adam için emeklerini yıkmayacaktı. Başını çevirip Aryen'e baktı. Yüzünü buruşturmuş vaziyette Himme'nin yarayı sarmasını bekliyordu.
"Arkadaşımıza saldırdığın için," derken vurduğu iki askeri işaret etti. "Ödeştik say. Şimdi yolumuzdan çekil."
"Gitmenize izin veremem. Hepiniz aranan suçlularsınız."
İşte yine bıkıp usandığı suçlamalar yüzüne vuruluyordu. Sabrı taşmak üzereydi. "Bağımsız Ordu'dansınız değil mi? Ülkelerin kararlarına tabii değilsiniz. Bırakın gidelim."
"Bendeniz Bağımsız Ordu'nun Beşinci Bölük komutanı Krux Gervy. Bağımsız Ordu'ya verilen emirler doğrultusunda Külkurdu'nun peşine düştük. Bu yüzden, gitmenize izin veremeyiz."
Aryen ayağa kalkıp Avena'nın yanına gelmişti. "Bununla vakit kaybedemeyiz. İşler düşündüğümüzden daha karmaşık bir hâl aldı. Başın büyük belada Avena." Yorgun ve endişeli görünüyordu. Ona bakarken bir haftadır hiçbirinin doğru düzgün dinlenemediğini fark etti. Ve Aryen, Kroelya'da her ne buldularsa, bundan hiç memnun görünmüyordu.
Askerleri tek tek öldürüp kaçmayı düşünmeye başlamıştı. Komutan Krux, kılıcını bir beze silerken "Nasıl yapalım?" diye sordu. "Kan dökmek istemiyorum. Ama karşı koymakta kararlıysanız hepinizi kesmekten zevk duyacağım."
Avena gülümsedi. Kılıcını elinde döndürürken başını yana eğdi. "Görev bilincinin epey sağlam olduğunu görüyorum Komutan Gervy. Ama sana istediğini veremeyiz. Geri çekilin. Biz de sizi incitmek zorunda kalmayalım."
Başını geriye yatıran Krux koca bir kahkaha attı. Atkuyruğu saçları iki yana savrulurken diklendi. Kahkahasının izleri yüzündeydi. "Görev bilinciymiş," dediği sırada sesi bir mırıltıdan ibaretti. "Başına koyulan ödülden haberin yok herhalde." Askerler de komutanlarına eşlik ederek gülmeye başlamıştı. Avena bir an için durup Aryen'e baktı. Kızın söylemeye çalıştığı bu muydu? Başlarına ödül mü koyulmuştu? Boşluk onlarla dalga geçiyor olmalıydı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KÜLKURDU | SYREN EFSANESİ 1
FantasíaWattys2021 Yarı Finalist Kazananı! WattpadFantasy TR Okuma Listesinde! Ona birçok isim verilmişti. Ancak uzun yıllar hain damgasıyla yaşadığından kendi adına bile yabancı olmuştu. Onu öldürmek isteyen koca bir kıta ve binlerce yver vardı. Kaçak haya...