"So, macam mana?"
"Macam mana apa?"
Junkyu memandang gadis yang berdiri sambil memeluk badan angkuh dihadapannya.
"Challenge bodoh kau dengan Lee Jeno tu la! Bengap!" Koeun menjeling
"Aku dah malas nak amik tahu."
Mata Koeun membulat mendengar kata-kata selamba yang keluar dari mulut Junkyu.
"What?! Kau bodoh ke? Kau nak biar awek pujaan kau tu dengan Lee Jeno? Loser!"
"Aku tak kesah dia dengan siapa pun. Kau tu yang tak boleh nak lepaskan lagi ex kesayangan kau kan? Jangan gunakan aku untuk kepentingan kau!"
Junkyu menarik nafas dalam. Dia berdiri dan menatap tajam gadis dihadapannya.
"Blah la kau." Badan tinggi lampai Koeun ditolak kasar.
"Jangan sentuh aku la!" Koeun menolak kembali tubuh Junkyu.
Junkyu mengangkat kedua tangan tanda mengalah.
"Kau jangan ingat kau jadi baik Yena akan pandang kau! Tck! Tapi takpe.. Kau nak stop, kau stop. Aku? Akan teruskan rancangan asal." Koeun menghadiahkan senyuman sinis dan berlalu pergi.
Junkyu mendiamkan diri. Dia sudah menjangkakan Koeun akan datang menyerangnya di sini.
"Lee Jeno. Kau better jaga Yena dari ex kau yang gila tu. Kalau tak, aku pecahkan kepala kau!" Junkyu menghela nafas berat.
Tubuhnya dilemparkan di atas sofa buruk yang berada dalam stor belakang sekolah. Tempat dimana dia dan rakan-rakannya ponteng sekolah.
Entah apa yang difikirkannya ketika mempertaruhkan Yena kepada Lee Jeno beberapa bulan lalu.
Dia menggelengkan kepala laju.
Menyesal.
--Oo--
Jeno berlari perlahan mengejar gadis yang berjalan menuju deretan kelas.
"Morning!"
Tangan gadis itu dicapai dan digenggam erat.
Yena berpaling laju.
"Oppa! Hei, orang tengok malu la.." Yena cuba meleraikan tangannya yang digenggam.
"Tak nak." Jeno menggelengkan kepala tidak setuju.
Akhirnya Yena mengalah setelah Jeno tersenyum selamba sambil mengetatkan tautan tangan mereka.
"Yena dah sihat dah?"
"Dah." Senyuman dihadiahkan.
"Weekend ni free tak?"
"Free kut? Kenapa?"
"Jom keluar."
"Pergi mana?" Yena mengerutkan dahi.
"Dating." Jeno berbisik di telinga Yena dan meninggalkan Yena sendirian dihadapan kelasnya.
"Aiceyyyy! Orang tu kena hantar depan pintu kelas la!" Shuhua melaung dari dalam kelas.
Yena menjeling sahabatnya yang sedang asyik mengusik.
"Hahhahaa! Merahnya muka. Kau demam lagi eh? Hehe."
Shuhua berjalan mendekati Yena yang masih tidak mengendahkan usikannya.
---
Kringggg
Loceng rehat sudah berbunyi namun hanya beberapa orang pelajar yang dibenarkan keluar. Shuhua dan Jisung menghampiri meja Yena yang sedang sibuk menyalin essay bahasa inggeris sebagai tugasan hari ini.
YOU ARE READING
High School Crush
Fanfiction"Why do they call it as 'crush'?" "Sebab kalau crush tak notice, itu la apa yang kau rasa. Hancur sehancur-hancurnya."