[ 𝕯𝖊𝖒𝖔𝖓'𝖘 𝕭𝖗𝖎𝖉𝖊 ]
𝕮𝖍𝖆𝖕𝖙𝖊𝖗 LI
❍ ❍ ❍
Disaat Seorein masih lagi menangis teresak-esak, satu cahaya berwarna merah mula muncul dari tapak tangan Mingyu dan terus saja masuk ke dalam tubuh gadis itu.
Tangisan Seorein mula reda, rasa sakit yang mencengkam tubuhnya tadi pun semakin berkurangan.“ a..apa ni ?” soal Seorein , terkejut. Dia tidak menyangka yang Mingyu pun tahu menggunakan magic heal ...?
Mingyu mengeluh.
“ I'm not healing you.” ujar Mingyu. “ tapi , aku boleh kurangkan kesan sumpahan tu dalam tubuh kau.”“ it's not gonna break it either. I'll help you hold the pain until the time.” tambah Mingyu lagi. Cahaya merah di tangannya terus saja hilang dan Seorein merasakan yang sakit di tubuhnya terus saja hilang begitu saja.
Mingyu segera menjarakkan tubuhnya daripada gadis itu , dia mula membuka langkah—
“ terima kasih ,” ucap Seorein , menyebabkan Mingyu terhenti.
“ Don't thank me. I did nothing.” ujar Mingyu. “ those creatures used to ask me with this kind of thing , I'm fine with it.” tambahnya lagi.
Masa berada di dunia bawah haritu , dia kerap berjumpa dengan makhluk yang menginginkan satu kuasa untuk menghilangkan rasa sakit yang mereka alami. Dan ya , Mingyu boleh menghilangkan rasa sakit itu. Tapi dia tak boleh musnahkan penyebab rasa sakit itu.
“ tapi saya tak ada apa-apa untuk bayar—”
“ tch. Don't kid me. I have nothing to ask to someone who's about to d— uhh tak apalah. Just kept this secret.” usai berkata sedemikian , Mingyu segera melangkah meninggalkan Seorein.
.. .. ..
“ Huarghh lepas latihan , I have court management class again arghh ..” Seorein menguap kecil. Sungguh , dia penat. Ingatkan bila jadi bakal permaisuri ni, tak ada apa-apa yang perlu dia pelajari , rupa-rupanya ada banyak yang dia kena pelajari sebelum boleh betul-betul mengambil takhta tersebut.
“ jangan lupa , you still need to choose concubine for his majesty.” Mingyu yang mengekori langkah gadis itu dari belakang menambah.
Langkah Seorien terhenti.
“ huaaa ! Macam mana aku boleh lupa benda penting tu ?!” dia menepuk dahi. Memang kebiasaanya Permaisuri yang akan memilih calon untuk concubine raja. Dan nampaknya dia tak terkecuali.
YOU ARE READING
Démon's bride || 지민 ✔
Fantasy❝ touch her and i'll make your life a living nightmare .❞ A destiny that created for both of them, one with powerful persona , and one just a mere human. The unwanted fate that brought both of them close, till a feeling come up. Darkness was everyw...