DB : XV

288 50 10
                                    

[ Chapter IV ]

• • • •

Namjoon mengelah nafas ,
Quite the play . Kita dah sampai . Yoongi ..” Namjoon memberi arahan pada Yoongi .

Seorein yang baru perasan yang mereka kini berdiri di hadapan sebuah gerbang berwarna merah gelap , terpinga-pinga .

Yoongi pula mendekati gadis itu lalu seperti biasa , dia menggumam sesuatu sebelum menyentuh dahi Seorein dan sekelip mata saja , pakaian gadis itu berubah kepada gaun labuh berwarna hitam .

Kemudian Yoongi balik pada Namjoon , Seorein pula segera ke arah Jimin .

“ tempat apa ni ?” Soal Seorein separa berbisik pada Jimin semasa mereka melalui gerbang itu . Seorein boleh rasa dia diperhatikan , ditambah lagi dengan bunyi-bunyi yang agak mengerikan .

Gadis itu segera mencengkam lengan Jimin .
“ saya t..takut ..” luah Seorein .

Jimin pusing memandang arah gadis itu , dia hanya tersenyum kecil sebelum dia membuka tangan Seorein yang memegang lengannya , lalu dia menyatukan tangan mereka berdua .

Its okay . I'm here .  I said I'll protect you didnt I ?” Jimin berbisik di telinga Seorein .

Seorein mendongak memandang jejaka itu lalu tersenyum .

Mereka berdua terus saja berjalan beriringan masuk ke dalam sebuah bangunan yang kelihatan seperti dewan yang dipenuhi dengan jendela bulat-bulat kecil .

Mereka menapak masuk ke dalam dewan itu . Dalam dewan itu hanya gelap , sangat gelap .
Seorein menguatkan genggaman tangannya pada tangan Jimin gara-gara takut .

“ Sampai pun kamu semua ,”

Satu suara yang agak nyaring menyapa telinga Seorein.

Seorein pusing dari arah suara itu datang , dan pada masa itu juga keadaan gelap dalam dewan tadi tiba-tiba saja .

Dihadapan Seorein , berdiri seorang mahluk yang kelihatan seperti manusia , namun dengan kulit yang pucat dan kuku yang panjang .

Terdapat juga dua tanduk kecil di dahi wanita itu . Seorein menelan air liur .
Dia menyembunyikan dirinya di belakang Jimin .

Makhluk itu tersenyum sinis melihat Seorein , dia pusing memandang arah Namjoon .
“ seperti biasa , kau tahu nak buat apa RM .” ujar makhluk itu pada Namjoon .

Namjoon mengeluh ,
“ bukan kali ini , Solar .”

Solar kelihatan terkejut .
“ Kau nak bantah aku sekarang huh ?”

“ Yes .”

“ dan kau fikir kan siapa hah RM?”

“ Sedar diri tu sikit . Kau yang siapa nak arah Raja Malam ? Just because you're being favored , doesn't meant you can do whatever you wanted !” Yoongi mencelah dengan mata yang sudah marak .

Solar mencebik .
“ Aku tak kisah ! Peraturan tetap peraturan ! Atau manusia ni harus mati !”

Seorein mengundur kebelakang mendengar kata-kata Solar . Jimin , Taehyung dan Jungkook maju depan .

“ kau nak bunuh dia ? Langkah mayat kami dulu .” Jungkook tersenyum sinis .

Solar menelan air liur ,

Takut ?

Siapa tak takut dengan tiga orang lelaki dihadapannya kini .

Jungkook , kalau dia sudah balik ke bentuk asal dia , Elf , agak susah dikawal .

Taehyung pula kalau sudah rasa darah , biarpun hanya setitik , bentuk sebenar dia takkan berhenti selagi tak makan roh si pemilik darah itu .

Dan Jimin ?

Tak payah cakap lah . Memang dia takkan ada peluang hidup lagi kalau dia berhadapan dengan tiga orang itu .

Belum lagi kalau Jin , Hoseok , Namjoon dan Yoongi ikut serta .

Entah-entah Guardian Kingdom dia terus akan hancur .

“ Aku tak kisah ! Sama ada biar manusia ni diuji di sini ataupun aku akan lawan kamu semua !” Solar berkeras .
“ dan siapa kamu semua untuk fikir kerajaan aku tak boleh jaga setakat manusia ni ?  You guys are so ignorant !”

Jungkook , Taehyung dan Jimin berpandangan .

“ dan apa janji kau untuk tidak bunuh dia ?” Jimin menyoal .

Solar tersenyum sinis .
we should see . if she have nasty plan , I will have to kill her , but if she didn't meant any danger , then she can comeback to you guys after 2 days . I will sent her to your kingdom , this is my swear .”

Namjoon memandang arah Jimin , menunggu jawapan demon itu .

Jimin pusing memandang Seorein . Seorein pula menggelengkan kepalanya .

Jimin menggengam tangan gadis itu ,

we will protect you from far . Don't worry okay ?” bisik Jimin di telinga Seorein sebelum kembali memandang gadis itu .

Taehyung dan Jungkook turut mengangguk , bagi meyakinkan gadis itu. 

Namjoon pula ke arah Seorein .  Dia mengusap kepala Seorein sebelum satu ciuman hinggap di dahi Seorein .

Seorein terpana .

Solar pula pamer muka jijik.

behave well .” pesan Namjoon sebelum dia kebelakang semula .

Seorein yang masih binggung memandang arah Jimin .

“ dah dah tak payah nak buat drama sangat lah ! Manusia sini !” Komen Solar sambil mengarahkan Seorein untuk ke arahnya .

Seorein menurut biarpun dia masih rasa takut , tambah-tambah lagi bila melihat kelibat tujuh orang jejaka itu kini semakin menjauh darinya .

Seorein pusing memandang solar .

Solar tersenyum sinis .

  let's see who you are , human .”

-----------------------------------------

maaf lambat hapdet 😭

btw cerita ni dah sampai 600R + 200V , shad nk cakap terima kasih sesngat !

First , shad pernah terfikir nak delete cerita ni sebab shad rasa tiada siapa yang akan baca sbb shad tak pandai buat fantasy + dark romance genre ;-; .

But now , tak sangka pula dah sampai 200V . thank you thank you thank you so much !(◍•ᴗ•◍)❤ (◍•ᴗ•◍)❤  after this i'll try to update this story often okie hehehehe .

anyway see you next part ! & hari ni shad belanja double update :) .

Démon's bride || 지민 ✔Where stories live. Discover now