[ Chapter VII ]
• • • •
" Tuanku , pemberontak yang membuat kacau semasa Tuanku berada di kerajaan Yang Berkuasa Raja Malam telah pun berjaya ditangkap , kami mengurung mereka di penjara ," ujar Jeneral kerajaan Naga pada Jimin yang sedang duduk di singgahsana .
Jimin tersenyum sinis .
" oh really ? Bagus , kejap lagi beta akan urus diorang. " Jawab Jimin , dia berdiri , niat untuk ke penjara namun melihat Jeneral itu masih lagi melutut di karpet merah , dia menjungkitkan keningnya .
" ada apa-apa lagi ?"" er tuanku .. Pasal perjanjian dengan kerajaan ular-"
Mendengar nama kerajaan itu disebut , Jimin mencebik .
" abaikan saja kerajaan tu ," potong jimin sambil mula mengorak langkah ." tapi tuanku inikan permintaan permaisuri-"
" beta cakap , abaikan ! Kau nak beta ulang huh ?!"
Jeneral itu segera menunduk .
" t..tidak tuanku ."Jimin menjeling jejaka itu dengan tajam sebelum mula mengorak langkah menuju ke penjara bawah tanah .
Namun , dia terserempak dengan Park Jihoon , adik tirinya di hadapan pintu mansion.
" Greetings Your Majesty ." Sapa Jihoon sambil menundukkan kepalanya.
Jimin pula mengerling arah pengikutnya dibelakang ,
" tinggalkan kami sendiri ." arah demon itu pada pengikut-pengikutnya . Mereka hanya menurut .Manakala , Jihoon kembali berdiri tegak untuk memandang arah Jimin .
" how's life , hyung ?"
" tch . stop acting nice , no one's here ."
Jimin tersenyum sinis . Riak Muka Jihoon terus saja berubah ." I'm not being nice , just curious , the infamous dragon king , the one who always ignored the alpha's order , tiba-tiba saja jadi obedient kali ini . why hyung ? Jaga manusia ? Wah ! You've got to be kidding me !" sinis bicara Jihoon .
Jimin pula hanya tersenyum ,
Senyuman menghina ya gais .
" even if I took care of that human , bukan masalah kau ! Plus , it won't hurt me I'm still the dragon king while you ? Gotta spend your whole fucked up life sebagai putera malang , how's that ?" Selamba Jimin menuturkan kata-kata itu pada Jihoon . Jihoon pula mencebik .
YOU ARE READING
Démon's bride || 지민 ✔
Fantasy❝ touch her and i'll make your life a living nightmare .❞ A destiny that created for both of them, one with powerful persona , and one just a mere human. The unwanted fate that brought both of them close, till a feeling come up. Darkness was everyw...