Jihyo memerhati jungkook yang termenung lama tanpa menyedari kehadirannya.tidak mahu menganggu suaminya yang tampak termenung jauh.kakinya melangkah menuju ke dapur
"Huh"keluh jungkook
Terbehenti langkah jihyo tatkala mendengar keluhan berat yang keluar dari mulut suaminya.
"Awak tak pergi mana mana ke harini?"tegur jihyo.sengaja mencari cara ingin berbual dengan suaminya.
Terhinjut bahu jungkook.dia menoleh belakang dengan matanya yang membulat besar.
"Dia dengar ke?"getus jungkook dalam hati.bibirnya yang merekah diukir menjadi senyuman buat isterinya.
"Tak,kenapa?"jungkook menarik kerusi disebelahnya kebelakang Dan dia mengarahkan jihyo untuk duduk di atas kerusi.
"Lama Tak nampak awak on duty"
"Saya ambil cuti untuk jaga awak dan baby.saya ambil cuti setahun.nanti saya kerja semula.saya cover balik kerja yang tertangguh"jelas jungkook sambil terbatuk kecil.
Jihyo perhati tingkah laku jungkook.kondisi jungkook pada pandangannya agak tidak baik.malas ingin ambil berat,dia diamkan sahaja hasratnya untuk bertanya.
"Tak perlulah nak jaga saya,saya boleh jaga diri.saya bukannya budak budak"
"Tapi dalam perut awak tu ada budak.anak saya"balas jungkook.dahinya berkerut berlapis lapis.tak habis habis betullah.
"Tapi saya boleh jaga diri"sekali lagi jihyo melawan.
"I'm your husband.saya guna tanggungjawab saya sebagai suami dan ayah pada anak kita.what do you expected?nak hadap benda ni seorang?no way.selagi saya bernyawa I will stay beside you my wife.saya dah naik muak dengar kata kata nafi awak pasal anak kita.just stop it can you?.yes I know you hate me.then go on hate me sampai awak puas.but your child is mine and you is my priority"keras jungkook meluah.telinganya merah menahan amarah yang meluak luak.naik lemah hati Dan jiwanya mendengar kata kata yang sama dari mulut isterinya.
"Saya kahwin dengan awak disebabkan dengan taehyung.saya tak rela tapi saya terpaksa.lepas tu apa yang awak harapkan?saya terima balik cinta awak yang busuk dan palsu tu?perempuan yang tak ada harga diri je nak lelaki macam awak"bidas jihyo tanpa memikirkan perasaan jungkook.terlepas cakap.
Jungkook yang mendengar itu tergamam.lantas tangannya mengangkat ingin menampar isterinya.tetapi terbatal niatnya apabila dia melihat riaksi jihyo yang tiada langsung rasa bersalah dengan kata kata yang dilontarkan kepadanya.
"Nak tampar?tamparlah!"desak jihyo.
Jungkook menahan kemarahan yang semakin membuak buat.tangannya yang terangkat atas itu dijatuhkan.nafas nya dihembus kasar
"Don't make me do it,jeon jihyo"keras jungkook memberi amaran.iris matanya tajam menatap mata hitam jihyo
"Then do it!"jerit jihyo tepat dihadapan muka jungkook.
Jungkook memejam matanya.sakit hati.sakit yang menyengat dikepalanya ditahan.lantas dia memaling mukanya dari memandang jihyo
"You're pregnant.mind your words"tegur jungkook tertahan tahan.memberi peringatan agar tidak memberi tekanan kepada isterinya.
"Apa yang awak nak cakap lagi,tangan awak tu hampir nak tampar saya!then do it!saya bagi peluang kan?!.tak perlu berlagak macam suami yang boleh pimpin saya ke syurga dengan orang munafik macam awak ni"jerkah jihyo.terus menerus mendesak jungkook untuk menaikkan api kemarahan jungkook.
Membulat besar mata jungkook.tak sangka sebegitu rupa maruahnya teruk dipijak oleh isteri sendiri!
"Jeon jihyo!"jungkook menepuk kasar meja kayu itu untuk mengelakkan dirinya dari mencederai isterinya yang sarat mengandung.tangannya yang pedih dia kepal menjadi penumbuk.
YOU ARE READING
Crash Landing On You [jeon jungkook]
Fanfiction"Everyone need second chance to improve themselves and becoming a better person" "My love for you is genuine sayang"ucap taehyung romantis.gadis itu dipandang dengan penuh rasa cinta.pipi kekasihnya diusap lembut. "Awak fikir dengan apa yang awak bu...