[chapter 33]

350 61 18
                                    

JUNGKOOK&JIMIN POV

"Jadi betullah jihyo pregnant?"soal jimin sambil tangannya mengeluarkan makanan yang dibelinya tadi.

Iv drip yang digantung jimin pandang sekilas.banyak lagi.kalau habis nak suruh nurse tukar baru.

Jungkook angguk lemah,dahinya diurut.penat memuntahkan isi sebentar tadi.dia bersyukur bukan jihyo yang menderita dengan morning sickness yang Amat memenatkan ini.sudahlah perlu tanggung sakit.kasihan jihyo.bersyukur juga lah dia yang terkena morning sickness.

"Patutlah kau muntah tak henti henti.risau jugak aku tengok kau macam ni"luah jimin setelah lama dia memerhati keadaan jungkook yang semakin hari semakin teruk sahaja keadaannya.

Jungkook ketawa kecil,lemah sahaja dipendengaran jimin.mendengarkan itu,terus muram riak wajah jimin.

"Aku pun tak sangka aku bakal ada anak,aku dengar pun dah bahagia.apatah lagi taehyung kan.."jelas pahit senyuman jungkook.dia sempat melihat taehyung yang tersenyum bahagia sebelum dia memanggil jihyo.

Jimin memegang bahu jungkook,tahu perasaan jungkook.lagi lagi dia penat melihat jungkook yang sedaya upaya tidak menunjukkan lelaki itu sedih.

"Cuba kau berdamai dengan jihyo,mana tahu nanti morning sickness kau berkurang sedikit.kau mungkin jadi macam ni sebab kau jauh dengan mak dari budak tu"ujar jimin memberi cadangan.biasalah jungkook juga sayang jihyo,tak mustahil lelaki ini tidak terkena morning sickness yang sepatutnya untuk ibu mengandung.

"Dengan keadaan aku macam ni?"

Jimin mengeluh

"Jangan risau kau tak akan apa apakan dia"

Jungkook menggeleng.bukan itu yang difikirannya.

"Aku lagi sanggup tak jumpa dia dari dia tahu pasal keadaan aku jimin...aku nak jadi ayah yang baik Dan sihat.bukan ayah yang masih perlukan rawatan sebab dadah macam aku ni"merendah diri.sedar dengan keadaannya sekarang.jungkook menunduk.hampa.

"Kalau kau bersemangat.kau akan sembuh dengan cepat .aku yakin.lepas kau dah sembuh.kau boleh jaga anak kau macam orang lain.Kalau macam tu tak apalah tapi kalau kau nak jumpa dia...aku tolong okay?"

Jungkook angguk.lama jungkook berdiam .

"Aku nak sangat tengok anak aku membesar dengan mata aku sendiri"jari jemarinya diusap.membayang dirinya yang bakal mendakap anaknya Dengan penuh kasih sayang jika..dia berpeluang?

Jimin diam,menunggu jungkook menyambung kata katanya.

"Tapi aku takut masa aku tak lama"jungkook menekup mukanya dengan tangannya.mati bayangan jungkook saat ini.

"Jangan cakap macam tu jungkook,aku tahu kau boleh sembuh"jimin cuba memberi nasihat untuk jungkook yang mulai berfikiran negatif.

Dengan itu jungkook menangis.dia...masih perlukan jihyo Dan anak yang dikandung oleh jihyo.dia mahu anak itu membesar dibawah penjagaannya sendiri.bukan orang lain!dia mahu hanya dia seorang.

"Taehyung layak jaga anak aku...aku jamin anak aku akan bahagia dengan taehyung.sedangkan aku?aku banyak dosa dengan jihyo.aku..aku tak layak.aku nampak Dengan mata aku sendiri taehyung bahagia sangat bila dia tahu jihyo m-mengandung"Jungkook batuk seketika.sesak juga nafasnya apabila terlalu memaksa diri untuk meluahkan apa yang dipendam didalam hati pada jimin.

"Tapi aku tak nak..aku tak nak anak aku tak kenal siapa aku.t-tolong aku jimin.a-aku nak jihyo dengan anak aku.a-aku tahu aku salah"Jungkook merayu.sakit hatinya hanya dia yang tahu.

Jimin meraup wajahnya,dia tidak boleh buat apa apa.taehyung Dan jihyo akan berkahwin tak lama lagi.perlukah dia merosakkan hubungan mereka Dan kebahagiaan mereka hanya untuk jungkook?sudah tentu tidak.

Satu ulang tayang muncul difikiran jimin

"Keadaan jungkook dah makin teruk,aku risau kalau dia makin patah semangat.aku minta maaf dulu.kalau jungkook tak ada semangat untuk sembuh.jungkook tak akan ada didunia dengan kita jimin.."

Apa perlu dia buat?

"Dohyun akan beranak minggu kedua ni..kau tak nak pergi tengok dia di penjara nanti?"terus jimin menukar topik.tak betah membiarkan jungkook terus menerus berfikiran negatif

Jungkook mengangkat kepalanya.keningnya dikerut.air matanya diseka.jimin dia pandang dengan pandangan tertanya tanya.

"Kenapa pula aku?"anak dohyun ada kena mengena dengan dia ke?

"Anak kau?"

"Tak ada maknanya anak aku,aku pun tak tahu siapa ayah budak tu.first aku dengan dia.aku pakai protection.jadi bukan aku..."

Jimin menggaru keningnya

"ayah budak tu tak muncul nak tengok dohyun,itu aku tanya kau.budak tu..."sengaja jimin menggantung percakapannya.ingin melihat riaksi jungkook.lama jungkook diam

"Nanti aku fikir"jungkook terus baring Dan menutup matanya.

"Jungkook! takkan lah kau fikir nak..."

"Diam"

Terus jimin diam.aish

Jungkook..takkan kau fikir kau nak jaga budak tu kan...?

Tbc

Ini bukan part sedih ii lagi tau, scene untuk jimin dan jungkook sahaja

Crash Landing On You [jeon jungkook]Where stories live. Discover now