[chapter 39]

306 50 20
                                    

"Yes mama,ha ah isteri abang dengan kandungan sihat je.adik adik ada kat rumah ke mama"jungkook menanya puan jeon ditalian sambil menyelak majalah.tahu majalah apa?majalah ibu mengandung.entah tak tahu pula siapa yang mengandung.sepatutnya orang yang mengandung tengok semua ni.tapi terbalik.si suami yang tolong tengokkan.

Bukan apa,dia pun ingin tahu kelebihan Dan kekurangan perempuan mengandung.jadi lepas ni.dia akan terlebih alert dengan keadaan isterinya lepasni.

"Lah adik rindu abang ke?maaflah mama.abang nak fokus dengan isteri abang buat masa ni.nak balik jauh lah mama."jungkook menjuih bibirnya.rindu pula dengan mama dia.

"Tak apa lah jungkook,mama tahu keadaan kamu dengan had km sekarang.nanti bila dah dilonggarkan.kami sendiri yang datang jenguk kamu"kata puan kim.dia ketawa kecil apabila mendengar suara anaknya yang meleret itu.

"Boleh je mama.oh ya.papa—"

"Jungkook,apa ni tandas berbuih.saya jatuh macam mana?!"marah jihyo dari dalam tandas.

Jungkook yang mendengar itu lantas menoleh,terus dia menepuk dahi dia.lupa pula masa cuci tandas tadi.terus riak wajahnya berubah gelisah.

"M-mama,abang letak dulu.jihyo..."belum habis berkata apa apa jungkook lantas menutup panggilannya dan berlari mendapatkan isterinya Di atas.risau dengan keadaan isterinya tanpa memikirkan perasaan puan jeon yang berada didalam talian.

Puan jeon yang terasa seperti talian tertutup itu termenung.mengapa dia rasa seperti anak lelakinya dilayan teruk?sampai macamtu sekali isteri anak lelakinya marah.sah ada sesuatu yang tidak kena yang dia masih tak tahu.

"Jihyo,a-awak okey"risau jungkook sambil itu nafasnya termengah mengah menyoal jihyo.tangan jihyo dia pegang lalu dibawa perlahan keluar dari bilik air.

Jihyo mengerut  dahinya,meluat.

"Benda macam ni pun tak mampu nak buat ke,awak nak sangat anak awak ni mati ke?"tegur jihyo kasar.moodswing faham faham je la.

Jungkook menghela nafas.sabar.sabar.lepastu kalau dia nak anaknya mati buat apa dia sanggup letak panggilan mama dan terus berlari ke sini?

"Boleh tak jangan tuduh melulu,dah kena sound hari tu pun tak baik baik lagi"rungut jungkook sambil mengalirkan air supaya lantai tidak lagi licin.

Jihyo mendengus,dia memerhati jungkook yang sedaya upaya mengeluarkan sabun yang masih tersisa Di lantai.

"Ha bunyi lah macam tu,biar nikmat tuhan bagi kena tarik"

Membulat mata jihyo,wah doakan dia nampak?!

"Awak memang nak sangat jadi apa apa kat saya ke macam mana?"

Jungkook berhenti melakukan kerjanya.tergamam.dia memandang jihyo seketika.lalu dia kembali menyiapkan kerjanya.

Tangannya yang basah dilap diseluarnya.lalu dia berdiri dihadapan jihyo.dengan pantas dia mendukung jihyo dengan gaya bridal style lalu dia menuju ke arah katil.jungkook melabuhkan punggungnya Dan jihyo ditempatkan Di atas ribanya.setelah itu,dia memeluk pinggang jihyo.

"Mama awak ni sensitif betul ya?sikit sikit mesti celopar mulut dia.mungkin mama awak ni nak papa ciumkan mama kot supaya mama tak cakap benda buruk dah kat papa?"soal jungkook kepada perut memboyot jihyo.jihyo memandang jungkook yang menunduk bercakap dengan perutnya.tersentuh juga hati dia.

Jihyo diam memerhati jungkook yang Tiba Tiba sahaja menunjukkan riaksi muram.sebak mungkin.

Jungkook mendongak menatap jihyo.

"My wife please jangan cakap benda benda yang akan membuatkan saya tak suka.you know...it's not good for our baby too.saya harap isteri saya dapat buka hati dia dah tertutup ni untuk saya.jadi..saya boleh beri kebahagiaan untuk awak Dan anak kita"jungkook menatap sayu isterinya.dia mengusap wajah jihyo.bila agaknya isteri dia nak lembut hati?dia teringin jadi seperti pasangan lain.tidak seperti ini.terlalu banyak jarak Di antara dia Dan jihyo.

Crash Landing On You [jeon jungkook]Where stories live. Discover now