Jungkook bangun meregangkan badannya.maklumlah tidur atas sofa....
Botol ubat yang berada di atas meja dia ambil lalu mengeluarkan 2 biji ubat dari botol lantas dimasukkan kedalam mulutnya.air dia teguk rakus.pahit!
Jihyo yang masih tertidur pulas itu dia pandang.tanpa membunyikan tapak kakinya.dia melangkah perlahan lahan mendekati isterinya.tiba sahaja disebelah jihyo,dia memerhati lama wajah cantik isterinya.tidur pun cantik.dia menundukkan badannya lalu melabuhkan ciumannya pada dahi jihyo.morning kiss!
Selesai membersihkan diri,jungkook turun ke bawah menuju ke dapur.ingin menyediakan sarapan buatnya Dan jihyo.resepi yang berada di telefonnya dia baca satu persatu dan memandang bahan yang tersedia dihadapannya.berusaha memastikan bahan yang diinginkan dalam resipi itu sedia ada sebelum dia menyediakan makanan sarapan.
"Breakfast good for pregnant mommy"bisik jungkook perlahan sambil membaca tajuk resipi itu.teruja betul ingin menyediakan makanan untuk isterinya sehingga dia menyanyi kecil.
Jihyo yang mendengar nyanyian jungkook itu mengerut dahinya,apa yang bahagia sangat tu?susuk tubuh jungkook yang membelakanginya dia perhati.ewah ewah siap menari bagai!
Jihyo perlahan lahan menarik kerusi nya dan melabuhkan punggungnya.dia menongkat dagunya sambil memerhati jungkook.betulkah jungkook tidak sihat?kenapa nampak seperti sihat sempurna sahaja?tiada tanda tanda suaminya sakit pun.
"Siap....eh hai!"jungkook yang sambil memegang pinggang itu terkejut apabila melihat jihyo yang santai memerhatinya di meja makan.lantas dia tersenyum lebar buat isterinya
"Err.."teragak agak jihyo membalas.kekok.jarang dia melihat sisi jungkook yang ini.bahkan dahulu tidak pernah langsung dia melihat sisi jungkook yang riang pelik sebegini rupa.
Jungkook melepaskan apronnya lalu dia mendekati isterinya.dia mencium pipi isterinya cepat .kalau lama lama takut cik isteri marah!
"Goodmorning mama!"sapa jungkook ceria.dia duduk disebelah jihyo.lalu dia turut menongkat dagunya sambil matanya menatap iris mata jihyo.tidak lupa juga senyuman manisnya diberi kepada isteri.pada pandangan jihyo,jungkook seperti persis kanak kanak yang seperti....err mahukan Pujian?
"Hm"gumam jihyo.dia memandang makanan yang dibuat jungkook.nampak sedap...
"Rasalah mama"
Sekali lagi jihyo mengerut dahinya
"Awak ni dah kenapa?mama mama.siapa mama awak?"
"Awak lah mama saya Dan anak kita"
"Euw jijik"jihyo membuat muka.sudu dia ambil lalu disuap kedalam mulutnya.dia mengangguk perlahan.sedap!
"Sedap tak?"soal jungkook setelah dia memerhati riaksi jihyo pada masakkannya.berdegup bukan main sementara menunggu isterinya itu mengunyah makanan.
"Boleh la.."
Jungkook tersenyum kemenangan.puas hati.pertama kali sebenarnya mencuba resipi baharu.
"Mama..boleh tak nak teman?"jungkook memandang jihyo dengan tatapan minta belas kasihan.
"Jungkook..sudah lah panggil saya mama.geli tau"berkerut wajah jihyo apabila mendengar panggilan jungkook untuk dirinya.geli habis!
"Biarlah,baby pun nanti panggil awak mama.kenapa saya tak boleh?"giliran jungkook pula mengerut wajahnya.
"Sebab saya tak suka"
Jungkook mengeluh.tidak tahan betul dengan sikap jihyo yang dingin semacam ni.sakit pula hati.
"Whatever,saya nak teman awak harini boleh tak?"jungkook sekali lagi menyoal isterinya.
"Ya lah"jihyo menunduk menggaul makanannya.segan pula.bila difikirkan.mestilah orang lain bawa suami mereka ke klinik kan?sesudah jungkook yang menawarkan diri untuk pergi bersamanya,dia iyakan sahaja lah.
YOU ARE READING
Crash Landing On You [jeon jungkook]
Фанфик"Everyone need second chance to improve themselves and becoming a better person" "My love for you is genuine sayang"ucap taehyung romantis.gadis itu dipandang dengan penuh rasa cinta.pipi kekasihnya diusap lembut. "Awak fikir dengan apa yang awak bu...