Hari demi hari sudah tiba masanya dua pasangan sejoli yang bakal menamatkan masa bujangnya sebentar lagi.oh ya kandungan jihyo juga sudah mencecah 3 bulan.tapi ini tidak menghalang dari si bakal suami untuk menikahi jihyo .
"Kamu Tak sakit badan ke jihyo?"soal puan Kim yang juga ibu kandung taehyung.dia berdiri di belakang jihyo yang menatap cermin.tangannya mengurut bahu jihyo.
Jihyo senyum
"Sakit sedikit"balas jihyo.dia memegang tangan puan kim yang berada dibahunya.untung dia mempunyai ibu mentua yang tidak kisah dengan keadaannya yang mengandung.
Puan Kim merenung jihyo,cantik betul menantunya yang satu ini.
"Kalau kamu rasa tak selesa,beritahu mama ya?"prihatin puan kim.
Jihyo angguk
"Ha jihyo,mari berangkat sekarang.bakal suami kamu dah sampai"kata puan song.dia membelek beg bekalan keperluan jihyo.okay dah siap!
Jihyo angguk,dia melilitkan kedua dua tangannya pada lengan puan kim Dan puan song.nervous!
Puan Kim dan puan song tersenyum.tahu penyebabnya.biasalah pengantin.selalu gelisah bila tiba waktunya untuk merasmikan perkahwinan
Pintu kereta dibuka,puan kim memegang jihyo agar gadis itu berhati hati.
Adik taehyung yang juga menjadi pemandu memandang pergerakkan jihyo Di cermin kereta.terlakar senyuman dibibirnya.akhirnya dia dapat melihat bakal isteri abangnya.cantik!maklumlah sewaktu perjumpaan keluarga dia tidak dapat menghadirkan dirinya pada hari itu.sibuk betul.
"Jihyo unnie cantik hari ni"puji seola.dia memusing badannya memandang jihyo
Jihyo sengih
"You too"puji jihyo kembali
Ting!ting!
Jihyo membuka telefonnya.oh Taehyung!
"Sayang,I rasa nak pitam dah ni"
"Sampai menggigil I kat sini"
"Btw sayang...lambat lagi ke?can't
wait to see my soon to be my wife"Jihyo ketawa kecil.puan kim yang terdengar itu mengerling telefon jihyo.lah taehyung rupanya.sebelum dia beredar ke rumah jihyo,anak lelakinya itu kemain lagi gelabah semacam.
Setelah 25 minit dalam perjalanan .tiba juga mereka didestinasi.melihatkan kereta yang dinaiki jihyo yang cantik dihiasi dengan ribbon,para tetamu meluru keluar ingin mengambil video pengantin perempuan.
Tak lupa juga sekumpulan tentera yang berseragam uniform berdiri tegak ditepi karpet merah.ini semua rakan rakan yang dijemput taehyung Dan disetujui jimin untuk mengadakan perkahwinan dengan adanya tentera tentera yang akan melakukan persembahan sebentar lagi.
Tuan song mendekati anak perempuannya.tugasnya adalah mengiringi anak sulung perempuannya kepada pengantin yang sedang menunggu dengan sabar Di dewan .
"Tahniah anak daddy"bisik tuan song.sedikit jiwa bapanya terusik apabila dia terpaksa melepaskan satu satunya anak sulung kesayangannya.
Jihyo senyum.dia mencium pipi bapanya.tahu bapanya sedih Cuma tidak ditunjuk biasalah lelaki.bijak menyembunyikan perasaan
"Terima kasih daddy"
Tuan song tersenyum sedih.dia memegang erat tangan anaknya.pandangan pandangan tetamu dia abaikan.biarlah waktu waktu ini dihargai dengan penuh perhatian.
Taehyung yang tampak seperti gelisah itu terus terpana apabila pintu dewan telah terbuka.jantungnya berdegup kencang apabila terlihat jihyo yang cantik berseri gaun pengantin.lagi lagi gadis itu mengandung.terselah seri orang mengandung.
YOU ARE READING
Crash Landing On You [jeon jungkook]
Fanfic"Everyone need second chance to improve themselves and becoming a better person" "My love for you is genuine sayang"ucap taehyung romantis.gadis itu dipandang dengan penuh rasa cinta.pipi kekasihnya diusap lembut. "Awak fikir dengan apa yang awak bu...