[chapter 18]

378 63 37
                                    

Tiba dibilik pejabatnya,jihyo terus duduk bersandar Di atas sofa.nafas berat dihela.

Kepalanya yang pening dia urut,penat seharian membedah.tak ada masa langsung untuk dia berehat buat seketika.bila nak minum air,orang panggil katanya ada pembedahan.rasa macam dia sorang sahaja yang bekerja disini agaknya.

Ketukkan di pintu menganggu jihyo dari rehatnya,dia mengeluh.

"Masuk"datar sahaja suara jihyo

Terpacul sahaja wajah xukai yang tersenyum nipis itu menambahkan rasa meluatnya itu

"Kau memang tak ada kerja ke datang sini tiap hari,kau pun tahu aku banyak kerja harini.gatal eh datang sini"kata jihyo.matanya digulingkan ke atas.

Bahunya diurut.lenguh pula .

Xukai tersenyum tidak bersalah

"Alah,kau ni...bila aku datang sini kau abaikan aku.aku nak cari masa laa kau bercakap dengan aku.apa salahnya"kata xukai.

Jihyo mengeluh

"Iyalah,ha kau nak cakap apa"tanya jihyo.

"Err..kau tak rasa curiga dengan teman lelaki kau tu?"tanya xukai.bukan apa..dia lah yang tolong taehyung dalam sorokkan jihyo ni.tahu tahu je taehyung yang Dapat jihyo.marah juga la dia

"Nak curiga untuk apa?okay je aku tengok"kata jihyo.sambil itu dia menjeling xukai .

Xukai menggaru tengkuknya.

Masalahnya adalah jihyo terlalu percaya taehyung,risau pula nanti jihyo naik angin bila dia burukkan taehyung.

Flashback

"Kau...kau buat apa dengan kapten jungkook ni"kata xukai.panik apabila kapten jungkook pengsan akibat taehyung yang memengsankan jungkook.jihyo yang terbaring koma atas katil itu dia pandang.

Taehyung menarik tangan jungkook kebahunya.

Wajah taehyung yang tegang itu dia perhati.

"Kau tak perlu risau,jungkook ni aku uruskan.aku nak kau sorokkan jihyo dibilik vip.suruh orang yang bertugas bilik vip pantau jihyo.jangan benarkan orang lain masuk selain keluarga jihyo.faham?"

Xukai terdiam

"Faham..tapi apa motif kau sorokkan jihyo dari pengetahuan kapten?"tanya xukai

Rahang taehyung diketap

"Kau tak perlu tahu,yang aku nak kau buat.bila jungkook datang sini.kau kata je apa apa .dan jangan bongkarkan yang jihyo hidup lagi.esok aku datang lawat jihyo."

Terus taehyung beredar memapah jungkook.

End flashback

dia perhati jihyo yang sedang memejam matanya.haih kesian juga la dia ni.

Poketnya diseluk,plaster bahu diberi kepada jihyo

Jihyo membuka matanya perlahan,riak aneh diberi kepada xukai

"Aku sebelum datang sini,aku ambilkan benda ni.aku perasan kau sakit bahu dari awal tadi."kata xukai.

Jihyo ambil,senyuman nipis diberi.

"Thankyou.."kata jihyo

"No problem,kau rehatlah dulu.aku pergi dulu"kata xukai kepada jihyo

Jihyo angguk mengiyakan sahaja.

Badannya dibaringkan diatas sofa.perlahan lahan matanya tertutup .tanda dia sudah berada di Alam mimpi.

Mimpi

Crash Landing On You [jeon jungkook]Where stories live. Discover now