[chapter 42]

282 48 0
                                    

5 tahun kemudian

"Mama!"marah yohan tatkala telefonnya dirampas.habis berkerut muka dia apabila jihyo merampas telefonnya tanpa disedari.

Jihyo berpeluk tubuh,dia menjungkit keningnya.sejak bila dah pandai tinggikan suara ni?

"Mama bagi telefon ni untuk kemudahan yohan, yohan main game sampai tak ingat dunia dah kenapa?.mama panggil pun tak dengar."bahas jihyo.iphone XR milik yohan dia simpan didalam poketnya.dia menatap yohan dengan penuh tegas.amboi termentang ada telefon,langsung tak menyahut bila aku panggil!

Yohan merengus.dia berpaling ke arah lain.biar mamanya membebel tak tentu arah.pekakkan sahaja telinga,nanti diam lah tu!

"Yohan,kenapa kurang ajar sangat ni?mama tengah bercakap dengan yohan kan.kepala tu pandang mana?mama ada kat sini.bukan dekat balkoni luar tu"marah jihyo senada.panas pula hatinya.budak 5 tahun tak macam budak budak.akal dan fikiran yohan seperti remaja.

"Mama!tak boleh ke mama stop membebel.for two month mama menghilang and yohan tak tahu kenapa mama tak balik.sekarang mama nak belagak jadi mama yohan?balik rumah terus nak merampas telefon orang lepas tu berlakon macam tak ada apa apa yang berlaku.patutlah papa dah pergi,duduk lama lama dengan mama.boleh sakit jiwa."bahas yohan.pedas.mata dia tajam menikam mata iris jihyo.sakit hati benar dengan mamanya.

Terkedu jihyo mendengar sindiran anak lelakinya.jihyo memegang dahinya.pening.stress!lagi lagi apabila dia mendengar luahan yohan yang sangat memberi kesan kepada budak lelaki 5 tahun itu.

"Mama tak nak cakap cakap pasal ni,pergi basuh muka lepastu tidur."jihyo meletak iPhone XR di atas meja yohan kembali.bagai baru tersedar dari realiti .peneman yohan adalah telefon semasa ketiadaan dia selama dua bulan.mahunya tidak marah anaknya itu.

Baru dia ingin melangkah keluar dari bilik yohan.soalan yohan membuatnya berhenti melangkah.

"Mama,is it true papa dah tak ada?Jangan tipi yohan"soal yohan tiba tiba.dia menatap belakang badan jihyo.

"Yes,it's been 5 years and he told me that he might died if he didn't come back.i'm sure"jawab jihyo tanpa mengalih badannya memandang yohan.tak betah memandang riak kecewa yohan.

"Ohhh,then..you can go"yohan beralih duduk Di atas katil.ingin tidur.

Jihyo memejam matanya demi menenangkan hati.dia menutup lampu tidur yohan Dan mencium dahi yohan dengan penuh kasih sayang.

"Goodnight anak mama"bisik jihyo ditelinga yohan lalu keluar dari bilik tidur yohan dengan hati yang berat.

Dengar sahaja pintu bilik tertutup,yohan mengeluh kecewa.rantai di lehernya dia usap.

"Papa betul betul dah tak ada?kalau papa masih hidup...please come back for me and mama."getus hati yohan sambil menatap sayu rantai pemberian terakhir jungkook

Yohan termenung seketika lalu dia mengeluh berat sekali lagi

Yohan minta maaf sebab sakitkan hati mama

****

Berkerut dahi felix apabila anak muridnya yang bernama jeon yohan hanya melintas melepasi dia.langsung tidak menyapa dia seperti selalu.

Felix memandang jihyo yang berdiri tidak jauh dari pagar sekolah.macam selalu.mama yohan selalu didalam talian.

"Kenapa dengan yohan?"Pelik pula apabila yohan tidak menegur dia.

Jihyo meletakkan panggilan.oh felix.cikgu pendidikan jasmani.

"Kenapa dengan anak saya?"Kini giliran jihyo pula berkerut dahi.

Crash Landing On You [jeon jungkook]Where stories live. Discover now