Boleh mainkan video semasa membaca
Flashback
Habis sahaja majlis jamuan sempena perkahwinan taehyung dan jihyo.masing masing pulang ke rumah.tak lupa juga berjumpa dengan tuan rumah sebelum pulang.
"Kamu tak nak tidur sini ke anak mama?"soal puan kim.dia menyentuh pipi anak lelakinya.alahai anak lelakinya sudah berkahwin.satu satu nya anak sulung dalam keluarga kecilnya.sebak jiwa ibunya untuk melepaskan anaknya.
Taehyung tersenyum lembut,tangan puan kim yang berada dipipinya dipegang lalu digenggam tangan puan kim.tahu puan kim berat hati.
"Maaf kan taehyung mama...taehyung rancang nak terus pergi ke rumah baru kami"lembut taehyung berkata tanpa mengguris hati puan kim
Puan Kim mengangguk faham,menantunya yang berada disebelah taehyung dia tegur.
"Jaga anak mama elok elok,Kalau boleh bagi badan dia berisi.kurus sangat...geram mama tengok"puan kim ketawa kecil
"Mestilah mama,tak sampai sebulan dah gemuk jihyo bagi makan"jihyo ketawa besar.100% mengabaikan taehyung yang cemberut disebelahnya.
"Amboi sayang...awak ke saya yang gemuk?suka hati je nak kasi orang gemuk.saya gemuk nanti entah entah awak pun lari tau sayang"bisik taehyung pada jihyo.tangannya dililitkan dipinggang jihyo.
Puan Kim hanya memerhati anaknya Dan menantunya yang bermesra dihadapannya.dia bersyukur dia dapat melihat taehyung berbahagia dengan pasangannya pada peringkat umurnya semakin hari semakin tua.sempat juga dia berada disini melihat kebahagiaan anak sulungnya yang satu ni.
"Sudah lah tu menunjuk kamu seorang je yang bahagia disini,lebih baik kamu beredar cepat sebelum malam.papa tak sabar nak peluk mama kamu ni"celah tuan kim.tangannya memegang bahu puan kim lalu ditarik merapatinya.keningnya terjongket ingin memprovok taehyung.puan kim menyinggung tuan kim.ada sahaja suaminya nak jadi ulat bulu dihadapan menantunya.malu lah!
Taehyung menggulingkan matanya ke atas,saja Lah tu
"Baiklah,taehyung Dan jihyo nak gerak dah ni.mama dan papa jaga diri elok elok tau"Taehyung merapati puan kim dia mencium pipi puan kim dengan penuh sayang.lalu dia memeluk puan kim.kemudian beralih kepada tuan kim.dia memeluk tuan kim Dan menepuk badan tuan kim Dengan lembut.papanya itu nampak sahaja santai begitu.namun hati bapanya juga turut luruh melihatnya yang Alan berjauhan dengan dirinya.
Tuan kim mula sebak.dia berbisik Di telinga Taehyung.
"Anak papa...I'm happy for you son.papa harap kamu dapat bimbing keluarga kamu macam mana papa bimbing keluarga kita sampai tahap ni.no matter what,love your wife the way your life depend on her boleh?appreciate her.papa sayang anak papa..."suara tuan kim mulai serak.badan taehyung dia tepuk lembut.
Taehyung angguk faham.
"I will papa,taehyung sayang papa.jaga diri"Taehyung meleraikan pelukkan.lalu dia tersenyum lebar pada tuan kim.memberi semangat dari segi raut wajahnya.tuan kim angguk.faham dengan isyarat anak sulungnya.
Jihyo mendekati puan kim lalu memeluk puan kim.
"Jangan lupa nanti dah bersalin call mama.tak sabar mama nak tengok cucu mama ni"puan kim memegang perut jihyo.
"Jihyo tak akan lupa lah mama,mama orang pertama jihyo call nanti"jihyo ketawa
Puan Kim angguk.dia membuka pintu kereta buat jihyo
Dengan bantuan taehyung,dia duduk ditempat bahagian penumpang
"Tae pergi dulu"
"Awak...awak tak rasa ke apa yang saya rasa sekarang?"tanya puan kim pada tuan kim.mereka saling memerhati kereta taehyung yang beredar jauh itu.
YOU ARE READING
Crash Landing On You [jeon jungkook]
Fanfiction"Everyone need second chance to improve themselves and becoming a better person" "My love for you is genuine sayang"ucap taehyung romantis.gadis itu dipandang dengan penuh rasa cinta.pipi kekasihnya diusap lembut. "Awak fikir dengan apa yang awak bu...