[ending]

457 56 8
                                    

"Sayang..."panggil jungkook sambil berjalan lemah mendekati jihyo yang sedang menaip sesuatu pada macbook.

"Hm?"gumam jihyo yang masih menumpu perhatian pada screen.

"Jomlah dating"jungkook melentok kepalanya di atas bahu jihyo dengan raut wajah yang dibuat buat kesian.

"Nak dating macam mana?..kita busy urusan kerja dan anak.serius tak ada masa kita nak cari masa untuk kita berdua"ujar jihyo.masih tidak memandang jungkook yang terkilan dengan kata katanya.

"Tapi,yohan tu boleh suruh mama and papa jagakan"kata jungkook lagi.tak mahu mengalah

"Tak nak lah susahkan mama papa"balas jihyo

Jungkook diam sambil merenung jihyo lama.ha apa?lelaki nak terasa pun tak boleh ke?readers fikir perempuan je boleh terasa?

"Fine"pasrah jungkook berkata.dia bangun dari duduknya tetapi lengannya pantas ditahan oleh jihyo

"Husband...awak nak pergi mana?"lembut jihyo menyoal.dengar suara jungkook yang tidak seperti biasa itu macam lah dia tidak tahu.jungkook terasa lah tu.

"Lah dah awak tak nak saya boleh buat apa kat sini?saya nak naik atas lah"jungkook masih dengan mood merajuknya

"Tak pernah pula saya tengok awak tinggalkan saya sorang sorang buat kerja kat sini.husband saya merajuk erk"jihyo memeluk lengan jungkook dengan kepalanya didongakkan ke atas.mood pancing jungkook onz.

"Mana ada saya merajuk.buang masa"jungkook menoleh ke arah lain apabila jihyo membuat muka seperti kucing sedang bermanja sehinggakan jantungnya berdegup pantas.mak aii lemah iman abang ni.

"Bohong,awak merajuk"jihyo sengaja memberatkan badannya supaya jungkook kembali duduk bersamanya dengan pelukan dilengan jungkook dieratkan.bukannya tidak perasan jungkook itu dari tadi mengeraskan badan untuk mengelak dari terduduk di atas sofa.

"Mana ada"jungkook menelan liurnya kasar apabila melihat wajah cantik isterinya memenuhi ruangan matanya.fuh lemah iman.

"Husband..."meleret jihyo memanggil jungkook.

"Ah sudah!Saya duduk disini dengan awak.puas?"jungkook mengeluh kuat.aduhai cepat betul cair.

Jihyo tersenyum kemenangan.suaminya dipeluk dengan geram.

"Sorry sebab tak boleh dating lagi buat masa ni"

Jungkook mengemam bibirnya.terus merah wajahnya tatkala dia melihat perlakuan comel isterinya.lantas dia memegang wajah jihyo

"Eii comel betul isteri saya ni"jungkook mencium pipi jihyo bertalu talu.astaga aku memang tak boleh!isteri aku terlalu comel untuk aku marah lama lama.

Jihyo ketawa geli.

"Nampaknya husband saya ni cepat cair orangnya"ejek jihyo.

Jungkook tersenyum lebar sehingga menambah lagi kekacakan natural milik jungkook.

"Mestilah.because I love my wife very much"ucap jungkook lembut seiring bersama ciuman sayang di kening isterinya dengan penuh rasa cinta yang bertandang didalam hati .

"I love you too husband...very much"balas jihyo yang juga mencintai jungkook.

***

"Papa,kita nak pergi mana?"soal yohan sambil menguap kecil.jungkook yang sedang membetulkan tali lehernya dia tatap dengan perasaan bingung.

Jungkook mengerling ke arah jihyo yang termenung jauh di sana.

"Pergi tengok papa yohan"balas jungkook bersama senyuman kecil.apabila siap mengikat tali leher.

"Hah?papa yohan?habistu yang depan ni siapa"soal yohan sambil menggaru kepalanya.hadeh.

Crash Landing On You [jeon jungkook]Where stories live. Discover now