Djævel

121 6 0
                                    

Loftet i kælderen har slået revner flere steder. Det at bo i kælderen bringer gamle minder frem. Hun huske tydeligt de timer hun har brugt, i Brookes lille kælder. Hver gang der var sket noget usædvanligt, blev hun smidt derned. Denne kælder var kun få meter størrer.

Hun kan høre Addies fodtrin på trappen over sig. I næste sekund træder hun ind af døren. Hun betragter April med sine mandelformede øjne. “Op!” Befaler hun.

Den møgkælling skulle ikke give ordre til hende, men alligevel kommer hun vaklende på benene.

Addie giver hende en lussing. “Dette er guds straf!”

April kan direkte mærke vreden stige hende til hoved.

(Fald)

Addie mister lynhurtigt balancen, og lander på det hårde og kolde stengulv. Vaklende kommer un på benene. “DJÆVEL” Skriger hun, så spyttet står ud af munden på hende. “DJÆVEL!”

Hendes mundvige arbejdede sig hurtigt opad. April kunne mærke tilfredsstillelsen brede sig inden i kroppen. Addie løber op ad trappen, og smækker døren efter sig.

 

“Jeg fatter ikke at du tager afsted før tid, og så endda alene”.” Sukker Taylor Beaton, til sin veninden Tessa.

Tessa smiler blot, og lægger en silke skjorte ned i sin store halvfyldte kuffert.

Taylor sætter sig ned på sengen. “Altså er du” Hun dæmper stemmen. “Er du ikke bange?”
“Det er mine forældres feriehus, ikke et spørgelseshus.”

“Jamen…” Hun betragter sin veninde. “Du er jo helt alene!”

Tessa trækker på skuldrene. “Jeg har bare brug for lidt tid væk fra mine forældre. Myrtle Grove er altså ikke så langt væk.”

Men nu da Taylor siger det, virker det skræmmende. Men en weekend uge væk fra East Heaven, lyder bare fristende. Den lækre mad, og det flotte miljø. Ark ja.

Så spørger Tessa: “Hvad er dine planer for forårsferien?”

“Ingenting. Jeg skal vel bare være hjemme. Måske vil jeg gå på jagt efter en date til afslutnings ballet.” Sukker hun.

Tessa smækker kuffertens låg i. “Så er alt pakket og klart. Jeg rejser i morgen aften”

AprilWhere stories live. Discover now