Du forlader nu East Heaven

93 9 1
                                    

April kører bilen ud på hovedvejen, med fuld fart. Flere mennesker træder tilbage på fortovene. Deres skrig er som babylatter i hendes øre. Årh, når hun er færdig med Tessa, så bliver de det næste mål. Ark, ja. Hun kører lynhurtigt forbi det grønne skilt, med påskriften.

Du forlader nu East Heaven

"Ja, og jeg kommer ikke tilbage." Mumler hun med et skummelt smil på læben.

Hun kører med fuld fart på. Ligeud af motorvejen. Tessa skal dø. Hun er muligvis en djævel, men så er Tessa ihvertfald også, og den djævel skal ende op i blod. Hun skal skrige så hele verden kan hører det.

Så begynder April at skrige. Et glædesskrig. Midt i skriget stopper hun bilen, og skriget. En lang række af biler tårner sig op foran hende. Som det første stiger hun ud af bilen. Den halvkolde aftenvind blæser hendes hår tilbage, sådan rigtigt superhelte agtigt.

(Flyt jer)

Hun kigger på rækken af biler. Hun har aldrig prøvet noget ligesom dette siden episoden med hendes mor.

En enkel bil foran hende rykker.

(I står i vejen! Flyt jer)

Og så: Bilen foran hende bliver kastet ud i grøften, uden nogle kan gøre noget.

(Flyt jer. Flyt jer. flyt jer) Bil efter bil bliver kastet ud i grøften. Smerten tager til i Aprils hoved, men hun kan lide det. Hun skriger højere og højere, mens bil efter bil bliver kastet ud i grøften. En kvinde kommer styrtende ud af den næste bil. Hun løber ud mod skoven, der ligger parallelt med motorvejen.

April taber fokusen fra bilerne, og retter blikket mod kvinden, hun løber med en lille bylt i armene. "Årh, lille baby." Mumler April. "En eller anden dag så... Nej, ikke flere dage til hende."

(Kom)

Kvinden bliver hævet op i luften, som om en usynlig kæmpe hånd griber fat om livet på hende. Kvinden knuger barnet ind til sig, mens hun skriger, et forfærdet skrig, der skærer sig som knive i gennem natten.

"FRYGT INTET!" Råber hun til damen. "DER SKER IKKE NOGET."

Damen har frygten malet i ansigtet. Selv fra denne afstand kan April se, hendes vidt åbne øjne.

"JEG GØR IKKE NOGET." Hun løfter damen lidt højere op, og prøver at ignorere smerten. "Faktisk så vil jeg bare lade dig være." Hun retter fokusen mod bilerne igen. Damens skrig giver genlyd, og man kan tydeligt høre lyden af knogler mod asfaldt.

Da alle bilerne er væk, er der stille. De folk der er overlevet, tør ikke at bevæge sig. Lyden af en politibil i det fjerne, kan høres svagt. Hun sætter sig ind i bilen igen, og tænder bilen. Så kører hun hen over kvindens lig, og videre.

Tessa ankommer endelig til huset. Det tårner sig op, over trækronerne. Små regndråber begynder at falde fra himlen. Hun trækker sin kuffert op ad havegangen, og låser døren op.

Hun lægger sine ting ovenpå og går ned i køkkenet, for at tage sig noget mad. Køleskabet er fyldt med friske råvare, og vin. Hun finder et krystalglas fra skabet, og skænker noget rødvin op. Så tager hun en tallerken, og lægger nogle salatblade på, mens hun topper det med lidt olie. Så sætter hun sig ind i den fornemme spisestue. Mens hun spiser bliver regnen mere kraftig. den slår hårdt mod ruderne.

AprilWhere stories live. Discover now