Tessa Walker sidder på en bænk uden foran inspektørens kontor. Hun forsøger ihærdigt at tvære mascaraen ud så det ligger som skygger ned under øjnene. Hvis nogen så bare kunne komme og stikke hende en lussing, så kun kunne begynde at tude, så ville det være fint. Du bliver bortvist. Din far smider dig ud af huset. Det vil have ondt af April Kingsley. De vil hade dig! De vil hade dig! Hun bliver ved med at tænke de samme tanker. Bare en enkel tåre. Bare en. Kom nu. Alle vil hade dig. Hendes underlæbe begynder at ryste, og der kommer den. En enkel tåre løber fra hendes øje, og ned forbi hendes næse. Græd! Græd! Græd! Tud! Vræl! Der kommer flere, og flere. Hun begynder også at hulke. Hulke små hulk, der næsten lyder som hikke. I næste øjeblik bliver døren til inspektørens kontor åbnet. Han kigger ned på hende med et forundret blik i ansigtet. "Frk. Walker? Hvad er der sket? Fru. Duncan ringede ned og sagde at det var dig der havde været hensynløs."
Hun snøfter og siger. "Ja... D-De-Det er det de alle sammen tror. Men det er April."
"Kommer du ikke ind på mit kontor, så kan vi snakke igennem om det."
Tessa rejser sig, og svinger sin taske over skulderen, før hun går ind på inspektørens kontor. Han sætter sig i sin lænestol bag skrive bordet, mens hun tager plads på en lille skammel på den anden side. "Fortæl mig så: Hvad er der med April Kingsley?"
Hun snøfter. "Det er som om at: Siden hendes mor døde, så tror hun at hun har ret til at gøre alt, og behandle andre som hun vil." Hun snøfter igen. "Hun bliver ved med at skrive uhyggelige sms'er til mig, og nogle gange ringer hun midt om natten og kalder mig onde ting. Hun efterlader små sedler på mit skab, hvor der står at jeg er en stor: Luder, eller Sæk!" Løgn, løgn, løgn!
Inspektøren kigger forbavset på hende. "Det lyder da slet ikke som Frk Kingsley. Hun plejer da ellers ikke at sige noget."
Tessa trækker på skuldrene. "Jeg tror at det er en del af hendes plan. At virke diskret."
Han tænder for sin lille mikrofon. Med den kan han sende beskeder ud på hele skolen. Så siger han. "April Kingsley, bedes gå op på inspektørens kontor omgående." Han bider sig i læben, og slukker. "Jeg må sige at det kom som noget af et chok. Jeg havde aldrig troet at... Frk. Kingsley... Det giver bare ikke mening."
Tessa snøfter og ryster på hoved. "Jeg havde heller ikke forventet det. Jeg mener..."
I næste øjeblik bliver døren skubbet op. April træder indenfor i lokalet. Hun kigger ned i gulvet mens hun mumler. "Du ville se mig."
"Frk. Kingsley." Siger han. "Tag plads, der ved siden af Frk. Walker."
Hun sætter sig ned på stolen ved Tessas side. Hun aner ærligt talt ikke hvorfor hun er blever sendt op. Men Tessa sidder og græder.
"Det er kommer mig for øre, at du har behandlet Frk. Walker uacceptabelt." Siger inspektøren.
April slå øjnene op. Ikke sådan, bare slår dem op. Men hun slår dem så meget op, at man kan ane vandvidet i dem.
Inspektøren rykker lidt tilbage. "Vi taler om luder sedler, og sms'er."
MØGSÆK! LØGNER! SKID! IDIOT! "Jeg forstår ikke helt..." April ved godt hvad de snakker om. Tessa kunne selvfølgelig ikke klare at det var hende der var noget galt med, selvfølgelig skulle hun tørre skylden af sig selv, og smide det videre til en anden.
Hun fokusere på Tessa. Hun kigger hende dybt ind i øjnene. /Dø... Hvorfor?/
Som om hun kunne høre hende, falder Tessa ned af stolen af ren forskrækkelse.
Hun kigger på April med frygten malet i ansigtet.
/Fortæl så sandheden/. Tessa bliver blank i øjnene som om hun er lagt i trance. Så siger hun: "Jeg er meget ked af det. Det er mig der er ond mod April. Det er mig der efterlader ludder beskeder på hendes skab. Det er mig der er den onde."
Inspektøren kigger på forbavset på dem begge. "Er det her en slags trick nummer? Ud med jer begge to!"
De rejser sig begge. Da de er ude på gangen hvæser Tessa: "Hvad fanden skete der lige der!"
Hun trækker på skuldrene og går.
BINABASA MO ANG
April
Horror"Jeg kan få andre til at adlyde mig." Den sindsforstyrredes April Kingsley har lige mistet sin mor, og skal nu rådne op hos hendes religiøse tante, som afskyer hende. Men det er ikke det største problem. April bliver mobbet i skolen, og har ingen v...