Guruldayan karnımla kantin sırasından çıktığımda bahçedeki masalara oturmuş beni bekleyen arkadaşımın yanına doğru ilerledim.
Tostumu iştahla yemeye başladığımda Sude'de bana Buse hakkında her zaman ki bilgileri veriyordu."Of bunları biliyoruz. Bir ailenin tek kızı, yurt dışında doğmuş sonradan Türkiye'ye taşınmış falan filan. Benim merak ettiğim Berkay ve Utku'nun neden bu kızdan nefret ettiği." Sude dudaklarını büzdüğünde arkamdan duyduğum sesle içtiğim ayranı püskürtecektim.
" Çünkü bizi arkamızdan bıçakladı. " Utku yanımdaki boş sandalyeyi çekip otururken Berkay'da Sude'ye göz kırparak onun yanına oturdu. Utançla bakışlarımı kaçırdığımda Berkay anlatmaya devam etti.
"Biz Buseyle neredeyse beraber büyüdük. Gittiğimiz okullar bile aynıydı. Neyse işte Buse'nin Utku'ya aşık olduğunu öğrendik ama Utku her zaman arkadaş ilişkisini korudu asla umut verici bir davranışta bulunmadı. Buse bunun farkındaydı bir yere kadar güzel idare etti ama bir gün hiç beklenmedik bir şey yapmaya çalıştı. "
Sudeyle merakla dinlerken Berkay susarak Utku'ya baktı. Utku boğazını temizleyerek konuşmayı devraldı.
" Beni öpmeye çalıştı. Tabi bende kabul etmeyip geri çekilince gururu kırıldı galiba bilmiyorum. Ağlayarak eve gitti. Bir hafta onu hiç görmedik. O zamanlarda okulumuz için önemli bir müzik yarışması vardı ve ona hazırlanıyorduk. Şarkının sözlerini ben yazmıştım. Utku gitarda, ben bateride Buse'de solist olacak şekilde ayarladık. Yarışma günü geldi çattı. Anlaşamadığımız bir okul var Karan Koleji, olduk olası asla doğru düzgün muhabbet edemiyoruz onlarla. Tabi bazıları hariç. "
Merakla Utku'ya bakarken gözü ileride bir noktaya takıldı. Baktığı yere baktığımda Buse denilen kızın ileride birkaç kız olan masada oturmuş, Utku'ya baktığını fark ettiğimde kaşlarımı çattım. Utku tekrar bize döndüğünde Buse'nin gözü hala Utkudaydı.
"Gecemi gündüzüme katarak yazdığım şarkı bir anda Karan Kolejinin solistinin ağzından dökülmeye başladı. Buse şarkının notalarına kadar sırf bana hırsından karşı okula vermiş. Tabi yarışmanın gereği kendi yazdığın şarkı olmak zorunda, bizim okul elendi. Ardından telefonuma bir mesaj düştü. Buse'nin yaptığını, onunla iyi bir iş birliği içinde olduklarını anlatıyordu. İnanamadım. Ne kadarda aramız kötü olsa kardeşimiz diyorduk. "
Berkay yumruklarını sıkarak Utku'yu susturdu.
" Yalanlamadı. Pişkin pişkin karşımıza geçip 'evet ben yaptım. Seni öyle savunmasız görmek beni tatmin etti Utku, umarım beni anlamışsındır' diyerek çekti gitti. O günden sonra Buse'yi görmedik. Yurt dışına halasının yanına gitmiş."
Şaşkınlıkla karşımdaki kıza baktığımda onun da bana baktığını fark ettim. Tek kaşımı kaldırdığımda o da aynı şekilde karşılık verdi. Bu kızın benden çekeceği vardı.
Bütün gün Berkay ve Utku, Buse'yi yok sayarak bizimle takılmış, çıkıştada bowling oynamak için anlaşmıştık.
Sonunda çıkış saatine yaklaştığımızda kolumdaki saatime bakarak dakikaları sayıyordum. Ah! Buse denilen o yılanla Utku bir de aynı sınıftaydı!Zilin o kurtarıcı sesini duyduğumda Sudeyle sınıftan fırladım. Sayısal sınıfının önüne geldiğimizde, kapıdaki camdan sınıfın içi gözüküyor, hala derste olduklarını anlayabiliyorduk.
"Sayısalcı olmakta zor." Sude'ye başımı sallayarak cevap verdiğimde Utku ile camdan göz göze geldik. Gülümsediğimde oda gülümsedi. Bakışlarım Buse'yi bulduğunda bir bana bir de Utku'ya baktığını fark ettiğimde sırıttım. Sen daha çok bakarsın canım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İlk Görüşte (Tamamlandı)
Chick-LitSiz ilk görüşte aşka inanır mısınız? Damla inanmazdı. İlk görüşte aşk mı olurmuş der geçerdi hep. Fakat nerden bilebilirdi büyük konuştuğunu? Okulun popüler çocuğunun kafasına top atmasıyla başladı her şey. Tahmin etmemişti o güzel gözlü oğlana kal...