Eps sebelum ini:
Khalis terkejut dengan tindakkan itu. Namun dalam masa yang sama Khalis selesa dilakukan begitu. Khalis tersenyum keseorang sambil tersenyuman sendirian dan menutup mata. Tanpa Khalis tahu sebenarnya pelukkan itu bukanlah satu kebetulan tetapi satu yang dirancang oleh Rafiq. Rafiq juga tersenyum bersendirian apabila Khalis menerima pelukkan itu.
Dewan Kuliah :Rabu Petang
Hari ini merupakan hari terakhir Khalis dan rakan kelasnya menduduki peperiksaan. Dengan berakhirnya peperiksaan akhir itu maka secara unofficialnya mereka telah berjaya tamatkan pengajian sarjana muda mereka. Hampir 2 minggu Khalis tidak berjumpa dengan Nafis dan hanya berhubung secara dalam talian. Jauh dilubuk hati Khalis dia amat menrindui Nafis.
'Gais why not malam ni kita party.. jangan cakap ada yang book tiket nak balik ye..' - kata Rina salah seorang rakan kelas Khalis.
'Aku okay je...' - balas Rafiq.
'Alaa sorrylah aku takdapat nak join.. sebab aku ada date malam ni..' - balas Maira kepada rakan - rakan yang lain.
'Eh jap... sejak bila kau couple ni? aku ingat kau akan single sampai kerepot Maira.' - balas Rafiq mengusik kawan baiknya itu.
'Amboi kau mulut Raf kalau tak sakitkan hati aku tak boleh ke? aku hot kot ramai lah yang tergilakan aku..' - balas Maira.
'Yelah2 boyfriend kau lagi penting kan... pergilah sana.. Is kau macam mana.. jangan cakap tak boleh ikut sebab nak date juga...' - tanya Rina lagi kepada Khalis..
'Aku sebenarnya...' - belum sempat Khalis menghabiskan ayatnya telah dipotong oleh Rafiq.
'Kalau dah aku on.. takkan Is tak on.. kamikan adik beradik.' - celah Rafiq.
'Okay kalau macam tu nanti jumpa kat mall jam 08.30 ye.Bye!' - balas Rina sambil berlalu meninggalkan tiga orang kawan itu.
'So Maira kau tak cerita dengan kami pon sapa lelaki yang bertuah dapat kau tu..' - tanya Khalis kepada Maira.
'Ei sibuk je nak tahu.. adalah nanti ada masa aku kenalkan okay... korang sabarr je.. btw sebabkan today last exam and maybe after this susah nak jumpaa.. aku nak ucapkan terima kasih sebab sudi kawan dengan aku, terima kasih sudi bantu aku dalam apa juga keadaan, aku sangat bersyukur kita berkawan.. Terima kasih Is Terima kasih Raf.' - kata Maira yang cuba menahan air mata sebak dari menitis.
'Alaaa jangan lah sedih2 apapun juga terjadi kita still bestfriend right?' - balas Rafiq cuba untuk menghentikan suasana sayu itu.
'Betul! disebabkan itu aku dah lama sempat niat ni sebab korang selalu bantu aku tambah in term of money jadi sekarang nii aku nak treat korang makan! JOM STEAMBOAT & GRILL sekarang!!! Maira kau jangan nak lari ye,' - balas Khalis sambil mengajak kawan baiknya itu.
'Kalau petang ni aku on.. so jom!' - balas Maira.
Tanpa membuang masa mereka menuju ke kereta Rafiq yang parking ditempat letak kereta. Sebelum tiba di kereta tiba - tiba nama Khalis diseru dari belakang. Khalis menoleh ke belakang dan melihat susuk tubuh yang amat dia kagumkan.
'Khaliss.. Khaliss' - Dr Jabir memanggil Khalis.
'Yes Dr.. ada yang boleh saya bantu ke?' - tanya Khalis menghampiri Dr Jabir itu.
'Nope i just want to say congratulation.' - balas Dr Jabir.
'For what Dr?' - Khalis bertanya kehairanan.
'For your degree lah.. best of luck diluar sana.. if anything you want just give a call okay.. I will help you.. so yaa enjoy your day.. perhaps before go can i get one hug maybe.' - balas Dr Jabir sambil mendepakan tangan untuk menerima pelukkan dari Khalis.
YOU ARE READING
Nafis X Khalis
RandomKemelut dalam hidup yang penuh dengan kesusahan membuatkan Khalis bertindak merebut segala peluang pekerjaan yang ada walaupun terpaksa mengorbankan diri dan menjadi anak ikan atau juga dikenali sebagai moneyboy. Nafis yang masih hidup dibayangi den...