Part 34

1.6K 59 62
                                    

Hotel OU, Johor : 06.15 Pagi | Ahad

'Is ayangg, bangun... jom kita mandi .. and sembahyang.. kejap lagi waktu habis.' - Dr. Jabir mengerakkan tubuh Khalis yang tidak seurat benang dengan penuh kesan cinta di badannya. 

'Abang kejap lah.. Is penat.' - kata Khalis sambil mata tertutup.

'Ayang jom lah tak baik tau tinggalkan sembahyang subuh.. abang imankan ye tapi first kita mandi wajib dulu ye.' - balas Dr. Jabir berbisik di telinga Khalis.

Khalis yang mendengar kata dengan jelas perkataan abang itu terus membuka mata. Dr. Jabir hanya tersenyum melihat reaksi Khalis. Mereka bingkas bangun dan membersihkan diri. Lalu seperti biasa Dr. Jabir akan menjadi imam setiap kali sembahyang. Jauh di lubuk hati Khalis ini satu perkara yang lawak tapi Dr. Jabir pernah berpesan.

'Sependosa macam mana pon kitaaa jangan pernah tinggal sembahyang.. biarlah dosa kita bunuh orang sekali pun hubungan dengan Tuhan tetap perlu dipelihara.' - Pesan Dr. Jabir kepada Khalis. 

Sesudah solat, Khalis kembali dalam selimut untuk merehatkan kepala yang sedang sakit. Sungguh apa yang jadi pada dirinya semalam atas keinginan dirinya yang ingin dibelai setelah di khianati. 

'Is...' - panggil Dr. Jabir sambil merapatkan diri dan berkongsi selimut dengan Khalis.

'Ye Bir.' - balas Khalis. 

'Bir suka bila Is panggil Bir abang... can you just call me abang.. sebab Bir rasa macam special bila dipanggil macam tu.' - kata Dr. Jabir sambil memeluk erat Khalis. 

'Eh kenapa tiba - tiba, dulu bila Is nak panggil Bir kata takmau sebab risau orang salah tafsir Bir abang Is.' - balas Khalis yang hairan dengan permintaan Dr. Jabir itu. 

'Taklah bila panggil tadi Is panggil abang rasa macam selesa dengar. So mulai ketika ini call me abang no more Bir, faham!.' - kata Dr Jabir sambil memicit manja hidung Khalis.

'Ye ye.. Is panggil abang okay.. tapi kenapa semakin erat peluk ni..' - tanya Khalis.

'Abang rasakan macam nak bunuh setan lah.. Is tak rasa maacam tu?' - tanya Dr. Jabir berbisik manja ke telinga Khalis. 

'Mengada!.' - Khalis menyiku manja Dr. Jabir. 

Mereka berdua senyum keriangan sambil berpelukan dalam kesejukan aircond. Khalis sekali lagi berita pedih yang diterima semalam. Pagi itu dimulakan dengan senaman daripada dua insan ini. Selesai memberi kepuasan pada diri sendiri Khalis dan Dr. Jabir bersiap - siap untuk check out dan pulang ke rumah. Rafiq sempat menghantar pesanan untuk makan bersama - sama sebelum semua pulang. 

Restoren KW, Johor : 12.15 Tengah hari | Ahad

Khalis dan Dr. Jabir yang paling lewat sampai keran menyelesaikan hajat mereka. Setibanya mereka di dalam restoren tersebut terus Rafiq mengangkat tangan memanggil Khalis. Di meja tersebut sudah tersedia makanan. Tidak lupa juga pasangan pengantin yang baru merasmikan hubungan intim semalam. 

'Sorry lambat doh.' - kata Khalis sebaik duduk di kerusi. 

'Takpa, aku ingat aku sorang je malam pertama tapi dia pon taknak kalah, HAHAHA..' - kata Maira perli Khalis. 

'Benda gila.. takda maknanya.. jom makan aku lapar ni.' - balas Khalis yang sudah merah kemerahan muka.

Di meja makan itu masing - masing sibuk berkongsi pengalaman hidup yang sudah lama ingin diceritakan. Seth, Anaz dan Dr. Jabir turut serta dalam sesi bersembang mereka. Masing - masing tampak bahagia. 

'So semalam Is dengan Dr. Jabir main ke?' - tanya Rafiq yang berdiri disebelah Khalis membasuh tangan. 

'Takda kena mengena dengan kau pon.' - balas Khalis fokus di depan cermin. 

Nafis X KhalisWhere stories live. Discover now