Dua minggu berlalu sejak Khalis bermalam di rumah Nafis
Rumah Sewa Khalis: 08.20 Malam | Jumaat
'Is dah pack semua barang ke?' - tanya Dr. Jabir kepada Khalis.
'Rasanya semua dah pack Bir, takpa nanti sebelum tidur Is check lagi ye.' - balas Khalis yang muncul dari dapur membawa dua cawan air kopi.
Khalis memilih untuk membawa Dr. Jabir sebagai teman untuk ke majlis kahwin Maira yang bakal berlangsung di Johor. Pada awalnya Khalis ingin pergi bersendiri namun apabila Nafis mengetahui hal ini Nafis tidak mengizinkan Khalis pergi bersendirian. Namun Nafis memberi tahu yang beliau tidak dapat ikut bersama kerana atas urusan kerja yang tidak dapat di elakkan. Jadi peluang ini juga digunakan oleh Khalis untuk mengajak Dr. Jabir menjadi temannya ke majlis Maira.
Sebaik Nafis tahu Dr. Jabir yang akan membawa Khalis, Nafis telah menjadi orang yang cemburu buta dan memarahi Khalis kerana membawa Dr. Jabir bersama sekali ke majlis Maira. Walaupun pada hakikatnya Khalis tidak mempunyai apa - apa hubungan bersama Nafis. Tetapi sejak kejadian malam tempoh hari lalu, Nafis menjadi seorang yang sangat protective dan kuat cemburu. Sehingga Khalis tiada kata atau idea lagi menghentikan Nafis.
Flashback Start
'Is kalau susah sangat biar abang yang bawa Is pergi wedding Maira, tak perlu nak susahkan Dr tu..' - kata Nafis saat makan tengah hari bersama Khalis.
'Apa benda abang merepek ni.. selesaikan kerja tu dulu.. hal ni tak penting pon.. And Dr Jabir sendiri willing nak drive kan Is ke sana.. bukan Is yang paksa.' - balas Khalis.
'Tak masalahnya sekarang ni abang suruh Is drive kereta abang kan.. apa yang susah sangat and kenapa nak susahkan Dr tu .. ke sebenarnya ada udang sebalik batu ni.. Baik Is jujur dengan abang.' - kata Nafis sambil memandang tepat ke muka Khalis.
'Sekarang ni penting sangat ke siapa yang drive Is pergi majlis tu? Is rasa ini bukan hal besar and please don't act like Is kepunyaan abang.. Mohon abang sedar sikit ye.' - kata Khalis.
'Siapa yang cakap Is bukan abang punya.' - balas Nafis sambil menghentak meja.
'Apa abang ni, malulah orang tengok.' - kata Khalis sambil melihat keadaan sekeliling.
'Is yang mulakan abang just follow, so now Is pilih sama ada Is nak drive sendiri or nak pergi juga dengan Dr tu.' - tanya Nafis seakan mengugut Khalis.
'Entah takda masa nak fikir.. Dah selesai makan kan.. Is kena gerak sebab ada meeting.' - balas Khalis.
'Is kenapa ni, please jangan buat macam boleh tak.. abang tak suka lah Is tak dengar cakap abang macam ni.' -balas Nafis.
Tanpa bercakap banyak Khalis terus meninggalkan Nafis di meja makan. Nafis melihat tindakan itu hanya berdiam dan tidak melenting. Nafis sedar bahawa Khalis tidak akan mengikut arahannya tapi Nafis percaya yang Khalis tidak akan berbuat lebih bersama Dr. Jabir.
End Flashback
.
Rumah Sewa Khalis: 08.30 Pagi | Sabtu
'Is dah siap ke?' - tanya Dr. Jabir sambil mengetuk pintu bilik.
'Jap tengah siap.' - balas Khalis sambil membuka pintu.
'Okay baik, kenapa nak buka pintu kalau tak siap lagi ye.. Is memang nak goda Bir ke macam mana ni?' - kata Dr. Jabir sambil tersenyum nakal dan menyentuh puting milik Khalis.
'Eh apa ni Bir!.' - balas Khalis sambil tersenyum membalas tindakan Dr. Jabir itu.
Pagi itu mereka berdua bertolak ke destinasi majlis perkahwinan Maira. Sebelum itu semalam di dalam group mereka (Khalis, Maira & Rafiq) Maira sudah di ingatkan untuk Khalis dan Rafiq hadir ke majlis dia hari ini. Khalis juga telah berjanji untuk hadir begitu juga Rafiq. Namun, bila Rafiq tanya tentang Khalis menaiki apa untuk ke majlis Maira, Khalis tidak merespon. Panggilan yang dibuat oleh Rafiq juga tiada respon.
YOU ARE READING
Nafis X Khalis
RandomKemelut dalam hidup yang penuh dengan kesusahan membuatkan Khalis bertindak merebut segala peluang pekerjaan yang ada walaupun terpaksa mengorbankan diri dan menjadi anak ikan atau juga dikenali sebagai moneyboy. Nafis yang masih hidup dibayangi den...