Resort PES, Pulau Pangkor : 06.50 Pagi | Sabtu
'Ayang bangun.. sembahyang jom dah nak habis waktu ni.' - Dr Jabir mengejut Khalis.
'Hm okay.' - balas Khalis bingkas daripada katil menuju ke bilik air.
Selesai mereka berdua menunaikan sembahyang Khalis kembali ke dalam selimut dan membelek - belek story ig dan status WhatAppsnya. Khalis melihat status Nafis sedang bercuti bersama Firash seperti bercuti di pantai. Dr Jabir turut serta baring dan meyelimut diri.
'Is okay ke ni..' - tanya Dr Jabir sambil cuddle bersama Khalis.
'Abang mesti abang menyesalkan.' - tiba tiba Khalis bertanya seperti itu.
'Kenapa ni.. apa yang menganggu Is sampai cakap macam tu sekali.' - tanya Dr Jabir.
'Yelah macam Is ni jadi penghalang untuk abang rasa nikmat untuk ada isteri dan nikmat untuk bermnja dengan isteri.' - kata Khalis melarikan pandangan.
'As abang predict Is terkesan dengan kata kata Zul semlam kan.. Ayang just ignore that things. I am happy with you. Besides abang 10 kali ganda happy bila dengan ayang.. please don't let outsider or benda benda remah ni ganggu hubngan kita. ' - terang Dr Jabir memandang tepat ke muka Khalis.
'Tapi..' - belum sempat Khalis berkata satu kucupan diberikan tepat dibibir Khalis.
'Apa ni... Is tak habis cakap lagi.' - kata Khalis terkejut dengan tindakan Dr Jabir.
'Say the denial word and I kiss till you pregent and we can live happily ever!.' - kata Dr Jabir.
'No dengar dulu Is cuma nak cakap.' - satu kucupan lagi buat Khalis.
'Eiii abang!!!.' - jerit manja Khalis.
'Dah let's not talk about this okay. the important now adalah you and me.. we build our home dan own definition of happiness okay ayang.
'Thank you abang.' - kata Khalis
'Abang jom morning selfie.' - pinta Khalis.
'Sure ayang.' - balas Dr Jabir menarik Khalis merapat ke dalam pelukannya.
Khalis mengambil gambar dengan pelbagai cara dan reaksi muka. Selesai memlih Khalis mengupload gambar dimana Dr Jabir mencium pipinya dan muka Khalis sedang blushing dilakukan begitu. Khalis upload di IG story close friend di mana hanya beberapa orang ahaja boleh melihat dan sudah pasti Nafis salah seorang daripadanya.
.
Resort PES, Pulau Pangkor : 07.50 Pagi | Sabtu
Pagi itu semua staff mengambil sarapan buffet yang telah disediakan. Seperti yang dijadualkan pagi ini mereka akan melakukan aktiviti pantai yang akan diuruskan oleh Person Incharge (PIC) bagi mengisi kekosongan waktu pagi sebelum mereka menghadiri majlis persandingan anak bos mereka malam ini.
Seperti biasa Iskandar dan Suzzy akan duduk bersama Khalis dan Dr Jabir untuk menikmati makanan mereka. Suzzy memandang Khalis sambil kagum kerana pagi ini tiada lagi raut sedih dipacarkan dimukanya. Khalis turut bergelak tawa bersama dengan Iskandar yang membuat lawak jenaka.
Tepat pada jam 09 pagi mereka semua berkumpul di pantai. PIC memberi arahan untuk semua staff mengambil kertas untuk menentukan ahli kumpulan bagi melakukan aktiviti pada pagi itu. Khalis mengambil kertas dan berharap agar dapat satu kumpulan bersama dengan Dr Jabir. Namun malang sekali, Dr Jabir terpisah dengan Khalis.
Khalis mendapat kumpulan kuning, mana kala Dr Jabir mendapat kumpulan biru namun Suzzy dan Iskandar dengan takdir jodoh yang kuat mereka masih di kumpulan yang sama iaitu kumpulan hijau. Mana kala ada lagi satu kumpulan warna merah.
YOU ARE READING
Nafis X Khalis
RandomKemelut dalam hidup yang penuh dengan kesusahan membuatkan Khalis bertindak merebut segala peluang pekerjaan yang ada walaupun terpaksa mengorbankan diri dan menjadi anak ikan atau juga dikenali sebagai moneyboy. Nafis yang masih hidup dibayangi den...