Part 33

1.4K 57 41
                                    

POV DR. JABIR

Dr. Jabir merupakan seorang pensyarah di sebuah Universiti yang terkenal di Malaysia. Dr. Jabir merupakan antara pensyarah muda yang mengajar di fakulti perniagaan. Dr. Jabir sangat terkenal dengan senyuman yang manis. Bukan sahaja dari kalangan rakan pensyarah yang tergoda tetapi banyak juga student yang mempunyai crush kepada bilau. Tetapi ramai yang tidak tahu sebenarnya Dr. Jabir bukanlah seorang heteroseksual tetapi beliau ialah homeseksual. 

Dr. Jabir walaupun terkenal dengan senyuman yang manis tetapi juga merupakan pensyarah yang sangat tegas di dalam kelasnnya. Jika pelajar mencari masalah atau tidak mengikut arahan beliau sudah pasti akan gagal di dalam kelas tersebut. 

Setelah lama membina hubungan dengan Firdaus yang merupakan buah hatinya tetapi akhirnya cinta yang dibina putus di tengah jalan kerana Firdaus bermain kayu tiga dengan orang lain. Sejak daripada itu Dr. Jabir kurang aktif dengan kehendak seksualnya yang ingin kepuasan daripada sesama jenis. Tetapi sejak mengajar kelas di mana Khalis merupakan salah seorang pelajar dalam kelas tersebut telah membina semula perasaan cinta dan crush Dr. Jabir kepada Khalis dalam diam kerana menghormati status pensyarah dan pelajar. 

Dr. Jabir juga akan sering peluang yang ada untuk mendekati dan menujukkan interest kepada Khalis tetapi ianya tiada yang membuahkan hasil kecuali di akhir kelas, Dr. Jabir mengambil peluang untuk memeluk Khalis sebagai tanda selamat tinggal. Pada malam itu Dr. Jabir berimaginasi main bersama dengan Khalis. Itu sudah cukup puas buat Dr. Jabir yang sudah membuak - buak nafsu kepada Khalis.  

Waktu berlalu sehingga satu pagi Dr. Jabir menerima satu chat yang bertanya berkenaan dengan kekosongan bilik di rumahnya untuk disewa. Pada awalnya memang Dr. Jabir ingin menyewakan kepada mana - mana yang inginkan tetapi bila di fikir kembali Dr. Jabir malas untuk mencipta masalah. Tetapi sebaik sahaja melihat profile picture WhatApps Dr. Jabir tersenyum keseorangan dan menerima lawat bakal penyewa di rumahnya itu. Dr. Jabir juga turut menyertakan location untuk mudah bakal penyewa tersebut untuk datang ke rumah nya. 

RUMAH DR. JABIR: SABTU | 04.30 PETANG

'Assalammulaikum' - kedengaran orang  memberi salam.

'Wait a second.' - Dr. Jabir menyahu dari dalam rumah. 

'Eh Khalis ke yang nak sewa rumah saya tu.' - Dr. Jabir buat - buat terkejut.

'Jap ini rumah Dr ke?' - tanya Khalis yang terkejut yang berdiri di depannya adalah pensyarah di Universitinya sendiri.

'Yes betul tu.. Ini rumah saya.. saya baru je masuk rumah ni.' - Dr. Jabir.

'Eh buat apa stay still kat luar tu.. meh masuk.. let me show you your room.' - tambah Dr Jabir sambil menarik tangan Khalis masuk ke rumahnya itu. 

Di dalam rumah itu Dr. Jabir menunjukkan keadaan sekeliling dan sambil bercerita macam - macam. Namun di dalam kepala otak Khalis adalah untuk keluar daripada rumah itu kerana untuk tinggal bersama dengan pensyarah sendiri memang bukan impian semua orang.

'So Khalis bila nak masuk? If nak terus stay pon saya okay je.' - tiba - tiba Dr. Jabir bertanya kepada Khalis.

'Hah? oh tu lah .. lupa pula nak cakap dengan Dr. actually saya rasa saya tak boleh effort untuk sewa bilik ni kot.. plus macam rumah Dr agak jauh daripada kawasan intern saya.' - kata Khalis cuba mencari alasan.

'Ohh okay macam ni.. let's not talk about the price.. and untuk tempat kerja tu if Khalis tiada kenderaan kita boleh gerak sekali.. sebab memang sama jalan saya pergi ke universiti so should not be big deal. Give me 10 minute untuk siap and let's pack your stuff okay.' - kata Dr Jabir dengan penuh semangat.

Nafis X KhalisWhere stories live. Discover now