2 minggu berlalu peristiwa Khalis bersama Nafis di dalam tandas. Bermula peristiwa itu Nafis kerap menghantar chat kepada Khalis namun hanya di seen oleh Khalis sahaja. Di tambah dengan beban kerja yang semakin banyak dan kekerapan Suzzy mengambil cuti kerana alahan mengandung.
Global Puteh Resources : 03.50 Petang | Jumaat
'Hello Is, tolong bawakan file projek perumahan yang Kak Suzzy remind suruh serah kat abang tu. - kedengaran suara Iskandar dihujung talian.
'Oh file tu.. tapi file tu tak siap lagi, sikit lagi nak siap.' - kata Khalis yang mula risau jika di marah.
'Apa benda tak siap lagi.. Kan Kak Suzzy dah bagi awal kerja tu.. asal tak siap pula.. tahu tak benda tu nak kena submit esok.' - balas Iskandar yang sudah melenting.
'Betul tu kak Suzzy dah kasi awal tapi minggu ni banyak kerja urgent lain kena selesaikan, Sorry.' - balas Khalis yang sudah begitu terasa dengan marahan Iskandar.
'Nope Sorry won't setel anything.. I don't care what time you go home.. I need the file at my table before you go back! Understand.' - tengking Iskandar di hujung talian dan menghempas telefon.
'Baik.' - kata Khalis walaupun telinganya berdesing dan hatinya sakit.
Khalis terus mengambil file projek tersebut dan mula melakukan kerja tersebut. Khalis sempat mesej Dr Jabir yang dia akan pulang lewat pada hari ini dan tidak perlu menunggu Khalis. Walaupun mereka sudah berjanji untuk movie night malam ini terpaksa di batalkan. Khalis cuba rasionalkan dirinya, mungkin Iskandar tertekan begitu kerana keadaan Suzzy yang kerap cuti dek kerana alahan.
Global Puteh Resources : 08.56 Malam | Jumaat
Akhirnya file yang diminta oleh Iskandar telah siap. Khalis melihat kawasan sekeliling telah kosong kerana semua orang sudah balik. Ini bukan lah pertama kali Khalis balik lewat kerap kali Khalis pulang lewat tetapi bezanya sebelum ini akan bersama dengan Suzzy dan rakan kerja yang lain.
Khalis menuju ke lift dan menekan button ke level kewangan. Keadaan level itu gelap dan kelihatan hanya bilik Iskandar masih bercahaya. Dengan memberanikan diri Khalis berjalan menuju ke bilik Iskandar. Pintu Iskandar diketuk tapi tiada respon, Khalis membuka pintu dan melihat Iskandar sedang tertidur di mejanya, Khalis merapatkan diri ke Iskandar.
'Abang... bangunn.. ini file yang abang nak tu.' - Khalis mengoncang badan Iskandar.
'Ehm.. letak atas meja tu.' - kata Iskandar sambil mengangkat kepala yang berat itu.
'Okay baik.' - kata Khalis letak sambil berjalan keluar tapi terhenti seketika.
'Aduh! sakitnya kepala ni.' - kata Iskandar dengan kuat.
'Abang okay ke? ada apa - apa yang saya boleh tolong ke?' - tanya Khalis yang kesian melihat keadaan Iskandar yang tidak terurus.
'Khalis pandai picit kepala? kepala abang sakit lah lately ni.' - balas manja Iskandar.
'Boleh lah sikit-sikit.. takpa meh saya picitkan.' - kata Khalis merapatkan diri kepada Iskandar dan mula mengurut.
'Argh, sedapnya Is urut,' - Iskandar mengerang kesedapan.
'Eh mana ada biasa je.' - kata Khalis yang tidak senang duduk kerana terangsang dengan suara Iskandar.
'Is urut bahu abang boleh tak?' - kata Iskandar yang semakin tersenyum nakal.
'Arhghhh bawah sikit Is.. kat tulang belikat tu... sedapnyaa arghh.. pandai Is urut abang.' - puji Iskandar tidak berhenti.
Setelah hampir 10 minit Khalis menabur bakti dengan mengurut Iskandar akhirnya Khalis minta untuk berhenti kerana jika diteruskan kemungkinan air nikmat akan terpancut kerana suara yang Iskandar buat. Jujurnya Khalis mula berimaginasi melakukan hubungan dengan Iskandar.
YOU ARE READING
Nafis X Khalis
RandomKemelut dalam hidup yang penuh dengan kesusahan membuatkan Khalis bertindak merebut segala peluang pekerjaan yang ada walaupun terpaksa mengorbankan diri dan menjadi anak ikan atau juga dikenali sebagai moneyboy. Nafis yang masih hidup dibayangi den...