BAB 2

849 146 17
                                    

Haish!!

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

Haish!!

"Apa nasib kena buang kerja ni" aryana mengeluh perlahan.

Flashback*

At cafe sweet of drinks ;

"Entah apa yang merasuki mu hingga kau telah menyakiti aku" nyanyi aryana sambil membawa sedulang makanan.

Bukkk!.

"Omg" mulutku terlopong saat ini.

"Mati lah aku macam mana ni!" desis hatiku sambil bermain jari jemari ku.

"Hey you!, mata you dekat mana ha. Kenapa cuai sangat? you ingat baju i ni you mampu beli ke? harga ribu-ribu macam ni you ada ke?" perempuan itu tersenyum sinis.

"Of course lah mata dekat muka takkan dekat otak haih" jawab aryana menyampah.

"Baju pon ketat macam tak cukup kain heh, ape kau ingat aku heran dengan kau? hapuii setakat baju macamtu boleh beli lah!" desis hati Aryana sambil mulutnya terkumat-kamit.

"Asal you pandang i macam tu? tengah kutuk i ke?" soal perempuan itu sambil menunding jari ke arahku.

"Takda lah hina je hehe" jawab aryana perlahan.

"What wrong with you! uh i akan pastikan you dibuang kerja harini jugak" ugut perempuan itu sambil berjalan ke arah kaunter bayaran.

Ingat aku takut ke? memang taklah.

"Siapa boss dekat sini?".

"Er kejap eh" wani tengok aku sambil membuat isyarat " kenapa - dengan - dia - ni.

Aku angkat bahu sambil berjalan ke arah kaunter.

................................ ❤️...........................

Boss datang ke arah perempuan itu dengan mimik wajah yang serius.

"Saya boss dekat sini boleh saya tahu apa masalah awak".

"Your pekerja is takda adab, lepastu cuai! habis baju i kotor akibat minah kampung ni. Ni first and last i datang dekat sini" perempuan tu pergi selepas beri jelingan kepada aku.

Aku balas balik! aku jeling plus aku buat muka mengejek. Lupa nak bagitahu bahasa inggeris pon rojak! ada hati nak speaking.

Ini aryana lah.

"Aryana awak datang berjumpa dengan saya lepas habis waktu berkerja" riak wajahnya masam mencuka.

Nak marah le tu.

................................ ❤️...........................

"Assalamualaikum boss
" sapaku apabila ternampak boss ke arahku.

Siapakah dia ? [ In editting } ✔️ NEW VERSIONTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang