BAB 3

605 139 7
                                    

"Afiq kenapa ni?" soal umi risau lalu tiba-tiba umi pandang aku

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

"Afiq kenapa ni?" soal umi risau lalu tiba-tiba umi pandang aku. Tapi pandangan tu lain macam!.

"Kenapa tengok Aryana macam tu" soal aryana pura-pura tak tahu.

"Umi kenal anak umi, kamu berdua tak sebulu. Setiap hari bergaduh macam budak-budak. Kamu sedar tak yang kamu ni dah tua?" bebel umi.

Aku pasrah.

"Baling pasir je pon, tak tahu pulak jadi macam tu hish dia punya pasal lah suka tenung aryana macam nak makan saja!" kata aryana sambil menjeling ke arah afiq.

"Suka hati dia lah! nak tenung ke! nak tengok ke nak apa apa ke yelah dah kamu bakal isteri dia sendiri" marah umi sambil melihat ke arah ku.

wait! bakal isteri?

"Bakal isteri?" bingung ku disitu tambahan pula si afiq tersenyum sinis..

Terpinga-pinga aryana.

"Afiq duduk dulu, nanti umi call rafiq suruh ambil kamu dekat sini" kata umi sebelum melangkah pergi. Soalan ku dibiarkan tergantung.

Langkah diatur ke arah afiq yang sedang leka bermain telefon pintar. Aku melabuhkan punggung di atas kerusi di sebelahnya.

"Bakal isteri?" soal aku lagi yang belum puas hati.

Afiq diam.

Wait? kau bluetick aku.

"Bagi balik aryana" kata afiq mendatar.

Aku tersenyum bangga. Kena rampas telefon baru nak pandang eh.

"Jawab soalan saya".

"Kenapa aku kena jawab? nanti kau tahu la sendiri. Bagi balik telefon aku".

"Klau saya taknak bagi?"

Dia semakin dekat, dekat, dekat. Mata afiq kini tepat memandang mata aku. Berdegup kencang jantungku apabila dipandang begitu.

"Aku cium kau kat sini nak ke?" jawab afiq yang tersenyum gatal.

Aku tolak tubuh nya. Namun apakan daya, dia macam beruang nak dibandingkan dengan aku ni macam semut.

satu
dua
tiga

Dia makin dekat! ya Allah lindungilah aku ya Allah..

Aku tutup mataku rapat rapat.

Heh?

Bila mata aku terbuka luas, dia mencapai telefonnya. Aku melepaskan nafas lega. Tak payah cakaplah banyak benda aku fikir.

"Cute muka kau bile takut takut macamni i like it" katanya perlahan.

Aku melarikan diri bila dipuji begitu. Mungkin sesetengah perempuan mengganggap itu sebagai pujian tapi tidak bagi aku!

This guy is so crazy.

................................ ❤️...........................

"Dah kenapa mata kau afiq?" tegur rafiq membelek-belek mata adiknya.

Pecah tawanya melihat keadaan adiknya sekarang. Dah macam orang kena pukul. Tapi kena pukul la kan? dengan pasir.

Matanya merah macam drakula.

"Tu ha si budak senget punya pasal" kata afiq sambil menuding jari ke arah aryana.

"Aip aryana ada rupanya..boleh la praktis jaga si afi..adoi" belum habis menyambung ayatnya bahu sudah dicubit.

Aryana bingkas bangun entah pergi kemana..malas agaknya dengar pergaduhan dua beradik tu.

"Tengok tu dah lari dah dia. Kau punya pasal la ni."

"Aryana makin cantik lah" puji rafiq.

"That girl is mine" kata afiq perlahan. Muka berkerut.

"Abang dengar dik..Don't worry abang tak caras adik punya" kata rafiq dengan tawa halus dihujung ayat.

"Diam".

................................ ❤️...........................

"Apa maksud umi eh" fikir aryana sendirian.

"Suka hati dia lah! nak tenung ke! nak tengok ke nak apa apa ke yelah dah kamu bakal isteri dia".

Apa maksud semua ni? takkan la umi nak kawinkan aku dengan mamat tu..ish taknak lah!.. dah la beku macam tu..

Aku menggeleng laju. No way!

Scroll Instagram dulu lah.

Dm : tngkuafiq_.

*online memanjang! tak reti reti tido anak dara ni.. nanti kalau dah jadi bini aku..hahahaha nahas kau aku kerjakan aryana.

Dah kenapa dm aku ni? hish macam mana boleh tahu acc aku ni. Aryana mengeluh sambil menaip laju menahan geram mungkin.

Me :
tak kisah langsung!..awak ingat dengan ugutan awak tu! saya takut? huh takutnyaaaaaa hm..pasal isteri, saya tak hingin! tak hingin! bersuamikan orang sebeku bak ais macam awak ni..

Puas hati aku. Aku tersenyum senget.

................................ ❤️...........................

Afiq p.o.v

"Kau ni comel la aryana..sifat kau..gaya kau..memang sama tak pernah ubah dari dulu lagi" sambil tersenyum melihat gambar yang terdapat di Instagram aryana.

*Ting ting

Afiq tersenyum lebar.

*Aryna_.

Tak kisah langsung!..awak ingat dengan ugutan awak tu! saya takut? huh takutnyaaaaaa hm..pasal isteri , saya tak hingin! tak hingin! bersuamikan orang sebeku bak ais macam awak ni..

me :
*kalau kau cakap macam ni nanti lepas kita nikah..aku takkan teragak-agak buat sesuatu yang tak sepatutnya berlaku.

"Selamat malam sayang" kata afiq tersenyum sendiri.

Terasa lena tidur beralaskan bantal. Lagi lena memikirkan awak.

................................ ❤️...........................

Aryana p.o.v

*tngkuafiq_.

*kalau kau cakap macam ni nanti lepas kita nikah..aku takkan teragak-agak buat sesuatu yang tak sepatutnya berlaku hehe..be prepare HAHAHAHAHA

Membulat mata aryana.

Dasar miang..kalau aku jadi ahli sihir..kau adalah orang pertama aku akan sumpah jadi ' buluh '.

Perangai sama gatal dengan buluh!

Aku seen saja mesej itu.

kalini lain pulak..kalau si afiq indah..si aryana buruk!.


KEHADIRAN ANDA SANGATLAH SAYA HARGAI ❤️

TERIMA KASIH DAUN KELADI 🦋

TOLONG TEKAN BUTTON VOTE HIOKHIOK EHE💡

KOMEN 🦋

THIS FIRST STORY <3

KALAU ADA KESILAPAN SILA LAH KOMEN ( ◜‿◝ )♡ .

LOVEYOU

SNU 🦋

Siapakah dia ? [ In editting } ✔️ NEW VERSIONTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang