"Kau nak cerita yang kau kena kahwin paksa la ni."
Kedua-dua tangannya memegang pipi aryana seolah terkejut dengan berita tersebut.
"Ye lah kau kenapa ni?" tanya aryana memandang tepat wajah wani.
Wani ketawa besar. Peha kawannya dijadikan tempat pukul, kebiasaannya begitu kan?
"So apa masalahnya? go on lah pergi la kahwin sana" tutur wani tenang.
"Kau sama dengan rayyan! senangnya cakap pergi lah kahwin! pergi la kahwin...yang kahwin tu aku."
Wani tergelak kecil melihat wajah kawannya yang sudah muncung sedepa.
"Dahtu kau nak suruh aku buat apa?" tanya wani.
Dengar saja soalan itu, terus berubah riak wajah gadis itu.
"Okay macam ni, kau boleh tak tolong pujuk umi aku? kau kan pandai pujuk orang alah yang macam biasa tu."
Aryana tersenyum senget.
.
.
"Ayden, macam mana nak pikat perempuan?" soal afiq kepada anak buahnya.
"Dia sejenis macam mana?"
Ayden melabuhkan punggungnya di sebelah afiq.
"Keras kepala." jawab afiq sepatah.
Ayden mengangguk perlahan. Badan disandarkan pada kerusi seraya memeluk tubuh.
"Kalau macam tu senang je boss, kau ugut je dia. Takut la nanti perempuan tu."
Kening afiq terjongket tinggi.
"Baru aku tahu kenapa perempuan tak nak kat kau." kata afiq perlahan. Lain ditanya lain dijawab.
"Kan? aku memang tahu cadangan aku memang selalu terbaik." perasan ayden.
Ayden is always pekak.
"Harini ada ayam golek abang-abang sekalian. Jom kita makan!" kata remy yang baru sampai.
"Haa? nak! jom jom." jawab ayden dan afiq serentak.
Disebalik keganasan mereka, pasti ada keindahannya..🙈
"Boss kau nak kahwin ke? tema apa? baju warna apa? bini kau cantik tak?" bertalu-talu soalan diajukan kepada afiq.
Peha ayam golek dimakan dengan rakus.
"Yes i want married with a little girl. Second, baju aku warna hitam dan my wife is so cute." tenang afiq jawab.
Smooth like butter..shalalala
Ayden terlopong mendengar itu. Ayam di tangannya di gigit kasar, mata tak lepas dari memandang afiq.
"Kau nak kahwin dengan gadis kecil? anak siapa kau culik ni bro? kesiannya.." kata Ayden sayu.
"Remy, kau tolong tarik telinga Ayden." arah afiq tegas.
Remy mengangguk dan terus menarik telinga kawan baiknya.
Ayden mengeluarkan pistol nya lalu diacukan pada remy. Dia mengoyak senyum kelat pada remy.
"Pahal kau? kau nampak pistol ni?"
"Eleh kau! baru tarik telinga dah keluarkan pistol..ni kalau bini tarik telinga kau keluarkan pistol jugak aku tak tahu lah. Mungkin keesokan harinya kau jadi duda kot." pantas ayden menyimpan pistolnya.
Mendengar kata-kata sahabat karibnya, dia mengangguk perlahan sebelum menghirup air kopi.
"My wife not your wife brother, so i know to handle she." tenang ayden berkata.
KAMU SEDANG MEMBACA
Siapakah dia ? [ In editting } ✔️ NEW VERSION
RomanceStatus :- In editting [ SLOW UPDATE ] 🌹 - I am patient how I love you Start :- 15 September End : Cover yang lawa from :- @Missfeiyi ❤️