BAB 14

388 114 9
                                    

Afiq menoleh ke belakang. Wajahnya terkejut melihat dahi aryana yang berdarah dan pipi kanannya juga bengkak akibat hentakan kuat.

"Ya Allah.." kata afiq menggeletar suaranya tak kuat melihat keadaan isterinya. Macam ni ke seorang suami yang sepatutnya melindungi isterinya?

"Saya okay," kata aryana bersuara agak serak.

Ayden memerhatikan mereka berdua. Nak mencelah pun tak guna sebab itu urusan rumah tangganya.


"I'm sorry," kata afiq penuh rasa serba-salah. Jika dia tahu yang isterinya ada disana..

Bunyi-bunyi angin bertiup kedengaran. Aryana memandang suaminya lama kemudian melangkah pergi. Cukup meretakkan hatinya sebagai seorang isteri apatah lagi dia dapat dengar segala perbualan afiq dan asfa.

So?

.

"Aku buntu! dia tak nak pandang aku langsung. Senyum pun tak," adu afiq pada rayyan dihujung talian.

"Macam ni ke kau jaga adik aku selama ni? baik tak payah kahwin kalau macam ni," marah rayyan.

"Aku tak sengaja rayyan kau pun period pain ke?"

"Bagi dia Cadbury hazelnut."

Afiq berfikir panjang berguna jugak idea tu kebiasaannya perempuan memang suka coklat.

"Selain daripada tu apa lagi cara?"

"Bagi dia bunga ros, sebab bunga ros bunga kegemaran aryana."

Okay Sekarang dia ada idea lagi bernas.

"Okay! terima kasih banyak-banyak tau" kata afiq sebelum menekan butang merah.

Afiq mengerling jam tangannya. Jarum pendek hampir bergerak ke jam 10. Sempat ke tak?

"Ayden! jom teman aku cari barang jap," panggil afiq.

Tubuh lelaki itu tak berganjak masih kekal posisi tidur.

"Ish tak fahamlah kenapa dengan manusia ni."

"Aku penat lah bertumbuk tadi. Kau pergi je lah sorang," kata ayden malas sambil memeluk kusyen sofa.

"Ala jom lah teman aku.. aku takutlah malam-malam gini." lengan ayden ditarik-tarik.

"Oh kau penakut rupanya baru aku tahu. Ruginya tak rakam!" kata ayden penuh semangat. Kalau sempat rakam boleh lah kongsi dengan staff pejabat.

Sesi memujuk!

Membulat mata Ayden.

"Kau biar betul ni. Banyaknya mat kau beli nak bagi raksasa makan ke?"

Cadbury hazelnut 10 kotak diletak atas kaunter. Bukan saiz kecil tapi hak paling besar! nak pujuk bukan senang eh.

Afiq senyum sehingga menampakkan barisan giginya yang rata.

"Aku nak bagi bini aku lah! macam lah kau tak tahu," jawab afiq seraya mengeluarkan duit.

"Bang, ada bunga ros tak?"

Siapakah dia ? [ In editting } ✔️ NEW VERSIONTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang