Tiada kelas langsung untuk hari ini. Aku ingat bolehlah aku bersuka ria. Rupanya aku kena submit assignment. Untugnya aku dah siap kerja tu. Cumanya aku kena datang U untuk hantar. Lecturer tu siap suruh letak atas meja dia lagi. Damn! Tak pasal aku kena naik atas.
Memandangkan aku nak keluar dengan Jay hari ni, so aku bawa dia datang sini. Lepas ni boleh pergi terus. Aku sengaja ajak dia pergi shopping. At least dia boleh bawa barang aku nanti. Well aku ada je sepupu perempuan yang lain tapi aku tak rapat sangat dan aku lebih selesa dengan Jay.
"Kau nak tunggu sini atau nak ikut aku masuk dalam?" soalku.
Untung aku bawa dia. Dia yang tolong drive kereta. Aku dengan senang lenang duduk kat sebelah.
"Aku tunggu sini jelah. Kau kejap je kan?"
Aku mengangguk. Dia parking kereta tak jauh dengan pintu masuk utama. Jadi aku tak perlu susah susah jalan jauh.
Aku pandang sekeliling. Haraplah tak terserempak dengan Yedam. Malas aku nak bersemuka dengan dia. Aku menapak masuk melalui pintu utama. Kaki macam terpijak sesuatu yang licin. Terus tersungkur aku. Siapa letak air sabun dekat sini! Tak ada papan tanda pulak tu.
"God damn! Ada buah kelapa jatuh lah"
Stella si nenek sihir. Sekarang aku tak pelik lagi air sabun tiba tiba ada dekat sini. Aku nampak dia sengaja buat muka terkejut sambil cover mulutnya. Eii aku rasa macam nak lempar sebijik bola golf masuk dalam mulut dia.
"Kau dah kenapa hanat! Perlu ke kau buat macam ni?!" tengkingku.
Tak peduli dengan pandang student lain. Aku nampak Stella ketawa bersama rakannya.
"Hey bodoh! Kau ingat aku tak tahu kau yang simbah air dekat aku hari tu. Kau ingat semua orang bodoh macam kau ke hah!"
Aku cuba untuk bangun. Hati aku tengah membuak buak sekarang. Berani dia cakap aku bodoh. Tapi aku tak mampu. Pinggang aku sakit sangat. Aku sure esok lebih parah sakitnya. Tak guna kau Stella.
"Kau layak lah dapat macam tu sial!" marahku.
Dia ketawa. Aku tahu dia gembira tengok aku dekat bawah ni. Dia rasa macam dia queen dan aku pulak hambanya.
"Kenapa ni?"
Yedam. Dia sudah datang. Aku nampak muka panik Stella. Dia terus paut lengan Yedam dengan manja.
"Ningning terjatuh sayang. Saya nak tolong tapi dia marah marah"
Wah! Lagi membuak darahku. Tolong siapa siapa cari bola golf dekat aku. Aku nak campak dekat kepala dia biar mampos terus.
"Bullshit you bitch!" kataku dengan kuat.
Bergema dekat bahagian pintu utama ni. Yedam pandang aku.
"Stop it Ningning!" bukan Stella tapi Yedam.
Sumpah aku terkejut. Aku tak expect yang dia akan marah aku. Aku nampak dia usap bahu Stella. Pempuan tu pun apa lagi. Lagi mengadalah jawabnya. Macam orang letak ulat bulu 8 kilo dekat badan dia.
"Ningning kenapa ni?"
Akhirnya Jay datang. Aku rasa dia nampak dari keretanya sebab ada ramai orang tengah berkumpul dekat sini.
"Entah setan mana buang air kecil dekat sini!"
Muka Stella sudah merah. Aku tahu dia nak terkam aku tapi Yedam ada sebelah dia.
"Kau classmate aku kan?" soalku pada seorang lelaki.
Lelaki itu mengangguk. Even classmate, aku tak tahu nama dia. Sebab bukan dia sorang classmate aku. Aku cuma kenal muka dia.
"Tolong hantarkan assignment aku sekali. Thanks"
Lepas aku kasi assignment itu dekat lelaki itu, aku terus pergi bersama Jay. Dia bantu aku jalan. Sumpah aku rasa nak nangis. Tak pernah Yedam marah aku sebegitu apalagi tengking sampai macam tu sekali. Dia lebihkan Stella dari aku.
Apa kau nak pelik Ningning. Tak lama lagi mereka akan berkahwin. Of course lah dia pilih bakal wife dia dari kau. Kau tu dah serupa stranger bagi dia. Stop sedih!
...
YOU ARE READING
Babygirl | BANG YEDAM
Fanfiction"Let's date again. Bring back our memory" "What if I won't?" "I'll do everything to make you say yes" "Let's see then" "You play hard huh" "I'm not the old Ningning, Mr Player" START - 06.08.21 END - 07.09.21 ©wifejunkyu