Aku tarik nafas dalam dalam. Bersedia dengan segala jawapan yang akan Yedam jawab nanti. Aku akan tanya dia walau dengan apa cara sekalipun. Aku tak nak simpan soalan ini lagi.
"Siapa saya kepada awak?"
Dia berhenti dengan kegiatannya. Sudu diletak diatas meja semula.
"Awak tak percaya saya. That's why awak keluarkan soalan macam ni"
Aku mengeluh. Bukan ini jawapan yang aku nak dengar. Aku rasa soalan aku mudah aje.
"Awak selalu layan saya dengan baik. And sometimes saya rasa layanan awak tu lebih daripada seorang kawan. So why you did that?"
Lama dia diam. Mungkin tengah cari jawapan yang sesuai dalam otak dia. Kalau betul dia dah ada jawapan, dia akan jawab dengan cepat. Tapi sekarang dia nampak macam dia tengah confuse dengan diri dia sendiri.
"It's hard to say this. For the last time, please trust me"
Dia selalu suruh percayakan dia. Tapi aku still tak faham apa yang dia cuba sampaikan.
"Macam mana saya nak percaya kalau saya tak tahu benda apa yang saya patut percaya"
Dia diam.
"Please Yedam. Tolong jangan mainkan perasaan saya untuk kali kedua"
Kali ni aku betul betul merayu dekat dia. Aku tak nak hati aku sakit untuk kali kedua. Susah nak move on.
"Saya tak pernah mainkan perasaan awak"
Muka dia nampak biasa tapi suara dia sangat tegas bunyinya. Aku yang dengarnya pun ada rasa takut.
"I'm sorry tapi dalam hal ni saya tak boleh percayakan awak. Dah bertahun saya tunggu penjelasan awak. But you never did"
Dia mengangguk ngangguk sambil pandang ke bawah. Tersenyum hambar.
"You're right. I was a coward back then. But I promise saya akan jelaskan pada awak. Soon but not now. I hope you understand"
Aku bersandar pada kerusi. Hari ni aku tak berjaya dapat jawapan dari dia. Entah sampai bila aku perlu tunggu.
"Sekarang ni saya cuma perlukan kepercayaan awak. Saya juga yakin awak masih cintakan saya dan kalau saya salah, saya harap awak boleh jatuh cinta dengan saya lagi babygirl"
Dia pandang aku. Cara dia bercakap sangat yakin. Dan dia nampak tak main main.
"Dan kenapa saya perlu buat macam tu?" soalku.
Dia cuma tenang.
"Please babygirl" sambungnya lagi.
Sudahnya aku diam. Soalan aku semua dia abaikan. Tiada satu jawapan pun yang aku dapat.
"Let's close the topic. Awak perlu makan. Saya tahu awak belum sarapan tadi"
Macam tu aje dia close the topic. Aku masih belum puas hati. Suka hati dia suruh aku makan macam tak ada apa apa yang berlaku.
"Tak nak. Tak lapar"
Aku bangun dari tempat dudukku.
"Sit babygirl" arahnya.
Aku buat tak tahu buka langkah kakiku untuk pergi dari sini.
"Kalau awak tak duduk semula, saya akan make sure awak makan atas riba saya. Package suap lagi. Choose babygirl"
Dia senyum sinis kearahku. Dia tahu yang aku auto kalah bila dia wujudkan pilihan macam tu. Dasar buaya!
"That's my babygirl. Now eat" arahnya lagi.
Dengan terpaksa aku makan. Dia senyum puas hati.
...
YOU ARE READING
Babygirl | BANG YEDAM
Fanfic"Let's date again. Bring back our memory" "What if I won't?" "I'll do everything to make you say yes" "Let's see then" "You play hard huh" "I'm not the old Ningning, Mr Player" START - 06.08.21 END - 07.09.21 ©wifejunkyu