🦊 27

373 58 4
                                    

Pintu bilik Yedam ditolak dengan kasar. Tuan punya bilik juga terkejut dengan tindakan orang itu. Siapa lagi kalau bukan mummy tirinya. Telefon diletak dekat atas meja. Yedam yang tengah berbaring tadi terus bangun.

"Rosak pintu tu, aunty bayar balik" kata Yedam dengan selamba.

"Hey anak kurang kasih sayang! Kau jangan ingat kau dah dapat company tu, aku akan duduk diam!"

Yedam senyum sinis. Kaki melangkah semakin dekat dengan Nayeon si mak tirinya.

"Asal? Aunty nak bunuh saya? Dipersilakan"

Nayeon sudah naik angin. Mukanya berubah merah.

"Kau jangan cabar akulah budak!" tengking Nayeon lagi.

"Asal eh aunty nak sangat company tu. Sampai sanggup jadi mak ponti macam ni. Apa yang special sangat company tu? Atau daddy tak mampu nak tanggung anak raja macam aunty ni?"

Tangan Nayeon naik mencekik leher Yedam dengan kuat. Tapi tenaga Yedam jauh lebih kuat. Dia berjaya tepis tangan mak tirinya itu.

"Hey pempuan! Kau jadi orang, jangan tunjuk sangat kebodohan tu! Kau ingat aku tak tahu, kau upah lelaki lelaki bodoh tu supaya aku tak dapat ke event semalam. Tapi untungnya aku tak bodoh macam kau"

Yedam senyum sinis. Nayeon yang mendengar itu terus mengambil pasu kaca lalu dicampak dihadapan Yedam.

"Hey kau gila ke pempuan!" tengking Yedam.

"Yes memang aku gila. Aku gilakan kekayaan bapak kau!"

Nayeon mengambil serpihan kaca dibawah. Boleh tahan besar. Kakinya melangkah ke arah Yedam. Serpihan kaca itu diacu pada Yedam. Yedam pula dengan automatik ke belakang. Mak tirinya sudah berubah jadi syaiton nirojim. Nak lari pun dah tak sempat. Kaca berteraburan diatas lantai.

"Mari sini budak tak sedar diri. Sakitnya sekejap aje. Lepas tu kau akan berjumpa dengan mummy tak guna kau tu"

Sumpah mak tirinya ini dah macam nenek sihir. Dengan sekelip mata dia berubah jadi orang lain. Matanya juga berubah merah menandakan yang dia betul betul tengah marah sekarang.

"Nayeon!"

On timing. Lega bila daddynya datang. Kalau daddy tak datang, tak tahulah nasib dia nanti.

"Aku tak sangka perangai kau macam ni?!"

Ini kali pertama Yedam melihat daddynya naik angin pada mummy tirinya. Daddy nya sangat marah sekarang ni.

"No no. Ini bukan seperti yang awak fikirkan Jinhwan. I can explain it!"

Yedam menayangkan muka malasnya. Lagi nak auta. Dah terang terangan daddy dia dengar and nampak. Dia pun tak sangka yang daddy akan muncul.

"Mulai sekarang kau bukan lagi isteri aku. Kau dengan anak kau boleh angkat kaki dari rumah ini. Sekarang!" tengking Jinhwan.

Nayeon sudah melutut dibawah. Lutut Jinhwan dipeluk sambil menangis nangis.

"Aku cakap sekarang!"

Jinhwan menolak Nayeon keluar dari bilik Yedam. Pintu bilik Yedam ditutup. Dia terduduk di lantai. Isteri yang selama ini dia agung agungkan, cuma nakkan harta dia.

"Daddy! Okey tak ni?"

Jinhwan menarik Yedam kedalam pelukannya. Disebabkan perempuan itu juga, anaknya selalu dipukul olehnya. Dia menyesal sangat sebab baru dapat tahu sekarang perangai sebenar Nayeon.

"Daddy minta maaf sayang. Kalau mummy kamu tahu, mesti dia kecewa dengan daddy"

Untuk pertama kali setelah kematian mummynya, daddy nya ini menitiskan air mata.

"Benda dah lepas daddy. Yedam tak pernah ambil hati pun dengan daddy. Sebab Yedam tahu daddy dah dibutakan dengan cinta daddy untuk aunty"

Yedam menghadiahkan senyuman untuk Jinhwan. Atau maksud lainnya, dia nak yakinkan Jinhwan yang dia tak marah Jinhwan.

"Sekali lagi daddy minta maaf Yedam"

Yedam cuma mengangguk. Air mata daddy nya dikesat. Jujur dia cakap, dia pernah kecewa dengan daddy dia. Tapi tak boleh lama lama. Walau macam mana pun daddy dia tetap akan jadi daddy dia. Satu satunya orang yang dia paling sayang di dunia ini.

...

Babygirl | BANG YEDAMWhere stories live. Discover now