Sejak dari itu aku tak pernah jumpa dia lagi. Walaupun dah dua hari berlalu, dia tetap tak datang jumpa aku macam selalu. Kalau terserempak sekalipun, bukannya aku yang mengelak, tapi dia sendiri yang mengelak. Aku pelik sebenarnya. Maybe dia betul betul marah pasal kejadian hari tu.
Tapi takpe. At least aku tak perlu hadap dia dah. Hidupku akan tenang lepas ni. Dan hari ni aku datang ke U seperti biasa.
"Hey sluts!"
Aku terus toleh bila ada someone panggil macam tu. Aku tak pasti sama ada dia panggil aku atau orang lain. Kalau orang lain pun akan auto toleh bila dia panggil macam tu.
"Ni ke perempuan yang berani kiss baby aku?" dia soal pada kawannya disebelah.
Jadi betul dia panggil aku. Wah! Sluts la bodoh. Aku repeat, SLUTS. Dia panggil aku sluts.
"Hey bitch!"
Dia melangkah semakin dekat dengan aku. Tapi aku buat tak tahu. Pintu kereta ditutup. Dia tarik rahangku lalu cengkam dengan kuat.
"Lepas"
Aku masih bercakap baik. Sumpah mood aku tak elok hari ni.
"Kalau kau nak goda lelaki lain, aku tak kisah tapi jangan baby aku. Faham?!"
Aku tepis tangan dia dengan kasar. Sakit bodoh! Dia ingat aku takut dengan dia kot.
"Kenapa? Rasa tercabar? Come on. Bukan kau seorang lah perempuan dia"
Dia tayang muka tak puas hati.
"Dan dalam banyak banyak perempuan, aku sorang je yang dapat kiss dia. Ini bermakna, Yedam aku yang punya"
Lima jari melekat pada pipi aku. Dia tampar aku sial. Naik darah aku dibuatnya.
"Berani kau tampar aku bodoh!"
Giliran aku lempang dia. Aku guna semua tenaga aku. Rasanya kalau nak dibandingkan dengan dia, aku lagi kuat tampar dia. Badan dia melayang dan hampir jatuh. Cari pasal lagi dengan aku.
"Dasar bitch!"
Dia terus tarik rambutku. Aku juga tak nak kalah. Muka dia aku tampar tampar dengan sekuat yang mungkin. Rambut dia aku kusutkan.
"Ningning! Stella! Stop!"
Suara Yedam. Dia sudah datang. Tapi kami masih tak berhenti berlawan. Memang tak aku nak mengalah.
"Tak malu ke semua orang tengok" sambungnya lagi.
Kali ni dia rangkul pinggangku lalu bawa aku pergi jauh dari perempuan yang dipanggil Stella itu.
"Lepaslah! Saya nak pukul dia lagi"
Pintu keretanya dibuka. Dia paksa aku masuk kedalam kereta. Lepas aku masuk, pintu kereta ditutup semula. Dia turut masuk. Enjin kereta dihidupkan. Dia bawa aku keluar dari kawasan U.
Kami sampai di satu perkarangan dimana tempat khas untuk kereta para pengunjung menikmati view laut. Cantik. Ini pertama kali aku datang sini. Ada juga beberapa buah kereta lain disini.
Yedam disebelah tengah pandang aku. Dan aku baru teringat apa yang jadi tadi. Tangan dia naik atas kepala aku untuk memperbetulkan rambutku yang semestinya kusut sekarang ni.
"Perlu ke awak pukul dia sampai macam tu sekali?" soal dia.
Aku tayang muka tak puas hati dekat dia.
"Takyah lah tayang mulut itik macam tu. Saya just tanya perlu ke awak pukul si Stella sampai macam tu?"
Hish! Saja je kan nak bagi aku sakit hati. Aku tengah marah ni.
"Dia yang pukul saya dulu. Dia tampar pipi saya. Sakit tahu tak. So saya balaslah balik"
Aku mengadu macam budak tadika. Haih! Buat malu kau je Ningning.
"Tahu. Saya nampak tadi"
Aku terus pandang dia dengan mata helangku.
"Habis tu kenapa tak datang ambil girlfriend awak tadi. Kenapa biar dia tampar saya?!"
Aku keluarkan semuanya. Tapi dia cuma senyum. Dia ambil something dekat seat belakang. Sebuah kotak kecil yang aku yakin plaster luka.
"Saya nak make sure awak bukan Ningning yang dulu"
Dia ambil tisu lalu lap darah pada hujung bibirku dan kemudian dia tampal plaster.
"Dulu awak biar orang pukul awak"
Terus memori masa laluku datang. Hampir setiap hari aku kena pukul. Sampai ada satu tahap aku rasa nak bunuh diri. Nasiblah abangku ada time tu.
"Saya dah lama buang memori tu. Tak payah mention boleh tak"
Dia sengaja dekatkan mukaku dengan dia. Kini mata kami bertentang.
"What about our memory? Awak buang jugak?" soal dia.
Aku senyum sinis. Berani dia tanya soalan macam tu.
"Yes! Dah lama buang sebab tak ada satu pun yang indah"
Senyuman dia terus mati. Dia bersandar pada pada seat nya semula.
...
YOU ARE READING
Babygirl | BANG YEDAM
Fiksi Penggemar"Let's date again. Bring back our memory" "What if I won't?" "I'll do everything to make you say yes" "Let's see then" "You play hard huh" "I'm not the old Ningning, Mr Player" START - 06.08.21 END - 07.09.21 ©wifejunkyu