Seperti biasa aku jumpa sis Iris. Tapi hari ni cuma sekejap sebab sis perlu buka kedai bunga dia. Sebenarnya aku salute dengan sis Iris. Tengah belajar tapi masih sempat buka kedai bunga. Kalau aku jadi dia confirm penat.
"Sis balik dulu. Bila ada free time, jangan lupa singgah kedai sis"
Aku mengangguk bersama senyuman manisku. Jujur aku cakap, bila tengok wajah sis Iris, automatik bibir aku senyum. Aku suka tengok dia.
"Okey sis and thanks for today"
Dia mengangguk lalu terus melangkah pergi. Aku pula masih ada masa berbaki 20 minit sebelum mula kelas seterusnya. Nak makan, tak rasa lapar. Nak mereput dalam library, bukan type aku.
Jadi aku memutuskan untuk ke taman. Dekat sana ramai student. So tak ada lah bosan sangat.
"Ekhm! Bitch"
Datang dah nenek sihir ni. Dia macam tahu tahu je aku baru keluar library. Kalau aku tahu dia nak datang, aku tak kan angkat punggung dari kerusi library tadi.
"Ada orang report dekat aku yang kau menggatal dengan tunang aku semalam"
Aku juling mata ke atas. Balik balik pasal ni. Aku tak kan keluar dengan Yedam kalau tunang Yedam tu orang lain. Tapi ni Stella. Jadi aku tak kisah kalau orang lain nak cop aku menggatal dengan tunang orang.
"Kalau orang bagitahu kau, aku bunuh Yedam pun kau akan percaya. Sebab apa? Sebab aku musuh kau. Of course kau akan percaya walaupun kau tak tengok dengan mata kepala kau sendiri"
Jangan bagi aku start berhujah. Kang tak masuk kelas aku nanti.
"Kau tak yah nak cakap banyak lah sial. Hey! Kawan aku cakap kau bersuka ria dengan tunang aku dekat Ocean Park semalam! Bukan main kau menggatal dengan dia!"
Aku tayang senyum sinis. Kedua belah tangan dilipat didepan dada.
"Yes memang betul pun. Kau nak buat apa? Nak pukul aku? Nak tarik rambut aku? Atau kau nak upah lelaki macam hari tu?"
Muka Stella berubah merah. Hati dia confirm tengah panas sekarang.
"Hey bitch! Untuk pengetahuan kau, aku tak takut langsung dengan kau. Kau kena ingat yang Yedam tu tak kan senang senang tinggal perangai buaya dia. Maybe bukan aku sorang yang menggatal dengan dia, ramai lagi. Dan aku rasa kau perlu cari mereka semua. Tak adil lah kalau kau serang aku sorang. Tak gitu?"
Aku membuka langkah. Sebaik saja sampai di sebelah dia, aku kibaskan rambut sampai terkena wajah dia. Aku sengaja buat macam tu supaya dia lebih sakit hati dengan aku.
"Aaahhh! Dasar bitch!"
Aku cuma mendengar lalu melambai tangan ke arahnya. Aku nampak dia hentak kaki tanda dia geram.
Aku sampai ditaman dan melihat kerumunan student disatu tempat. Semakin dekat aku melangkah, aku dapat dengar suara seseorang tengah bernyanyi bersama petikan gitar. Aku cuba selit didalam kerumunan itu.
Sampailah dibarisan hadapan dan aku nampak Yedam tengah pegang gitar sambil bernyanyi. Aku bersembunyi dibelakang seseorang sebab tak nak dia sedar akan kehadiran aku. Kenapa aku baru sedar yang dia mempunyai suara sedap. Patutlah ramai penonton dekat sini.
Habis satu lagu, dia berhenti dan kemudian senyum kepada student student yang menjadi penontonnya itu.
"Sebenarnya lagu tadi, saya tujukan kepada seseorang yang selalu bagi pelukan hangatnya time saya betul betulkan perlukan seseorang untuk bersandar"
Terus hatiku berdebar. Adakah seseorang yang dimaksudkan itu adalah aku?
"Dia ada dekat sini ke?" soal salah seorang student.
Aku juga menanti nantikan jawapan dia disebalik tubuh perempuan yang agak tinggi depan aku ni.
"Maybe she's here. Tapi dia takut untuk tunjukkan diri dia"
Wait what? Dia nampak aku? Rasanya dia tak perasan time aku datang tadi. And aku rasa, aku sorang je yang tengah menyorok sekarang ni. Jadi lagu itu ditujukan untuk aku?
...
YOU ARE READING
Babygirl | BANG YEDAM
Fanfiction"Let's date again. Bring back our memory" "What if I won't?" "I'll do everything to make you say yes" "Let's see then" "You play hard huh" "I'm not the old Ningning, Mr Player" START - 06.08.21 END - 07.09.21 ©wifejunkyu