Disinilah kami. Didepan sebuah laut. Tubuh disandar pada kereta masing masing. Lukaku yang semalam dah nak sembuh, dan sekarang Yedam pula yang mendapat. Teruk juga luka dia. Dekat hidung juga ada segaris. Memandangkan aku yang bawa dia masuk dalam masalah aku, jadi akulah yang kena rawat dia.
"Sini. Biar saya rawat muka awak"
Dia cuma ikut. Dia datang pada aku. Hmm habis muka hensem ada calar sana sini.
"Saya minta maaf okey" kataku dengan ikhlas.
Tadi sebelum datang sini, aku singgah farmasi beli semua plaster sekali dengan ubat untuk cuci luka.
"Salah saya babygirl. Stella buat macam tu dekat awak sebab dia terlampau sukakan saya"
Aku start cuci lukanya pada siku. Mungkin mereka tolaknya hingga jatuh kena siku sampai berdarah macam ni. Nasiblah aku ni bukan jenis yang takut darah.
"Salah saya jugak sebab provoke dia" sambungku lagi.
Tapi aku puas hati sebab dapat provoke dia macam tu. Padan muka! Yang pergi claim Yedam dia punya kenapa. Padahal dia tahu Yedam ni buaya. So Yedam bukan dia sorang yang punya.
"Kalau saya tak call awak, mesti semua tak jadi kan" kataku dengan penuh penyesalan.
"Dan apa jadi dengan awak kalau saya tak datang?" soal dia pulak.
Dia pandang aku dan aku pun pandang dia. Tangan yang tengah balut siku dia pun terberhenti.
"Tapi saya yang buat awak jadi macam n-"
Dia kiss bibirku dengan sepantas kilat.
"Stop cakap macam ni. Remember, ini salah saya. Not you babygirl"
Aku hanya mampu kelipkan mata. Apa yang baru saja terjadi. Ini dah kali kedua dia kiss aku malam ni. Mana dia punya rule cakap dia save kiss dia untuk perempuan yang dia betul betul sayang? Adakah rule itu sudah tak wujud?
"Babygirl"
"Hmm" jawabku sambil lekatkan plaster pada hidungnya.
"Nothing. Just suka panggil awak macam tu"
Hish! Aku ingat apalah tadi. Sudah sudah lah buat hati aku berdebar.
Selesai semua, dia naik atas keretaku lalu bersandar pada cermin depan. Aku pula simpan peralatan tadi kedalam kereta.
"Come here babygirl"
Dia tepuk tepuk cermin keretaku atau maksud lainnya dia suruh aku baring sebelah dia. Well nampak macam nice je. Aku naik lalu baring sebelah dia. Saja aku jarakkan tubuhku dengan dia.
"Banyak bintang malam ni. Cantik je" kataku sambil pandang ke atas.
"My mummy is there as well"
Terus aku toleh ke sebelah. Dan baru aku faham maksud dia. Kesiannya dia. Mesti dia rindu mummy dia kan.
"Babygirl"
"Hmm"
"Are you happy with your life?" soal dia tiba tiba.
"Kalau dulu nope! But now i'm happy. Sebab saya ada my family yang selalu sayangkan saya"
Dia mengangguk ngangguk.
"Best jadi awak babygirl"
Kenapa bunyinya macam ada masalah berat yang dia tengah hadap. Tapi kalau tengok gaya hidup dia, macam dia happy dengan life dia. Lagi lagi dia seorang buaya yang femes. Hish! Itulah kau Ningning. Jangan judge orang luaran je. Kat dalam kita tak tahu apa yang dorang tengah rasa.
"Apa yang bestnya awak. Saya biasa biasa je" sambungku lagi.
"Babygirl"
"Hmm"
Wahai hati, dah banyak kali dia panggil kau macam tu. Still kau nak berdebar jugak eh. Stop please.
"Can I get your hug"
Okey yang ni double berdebar. Apa maksud dia ni?
"Pardon?"
Bukannya dia jawab aku, dia tarik tubuhku dekat dengan dia. Kemudian dia peluk dengan erat. Wajahnya disembunyikan di celah leherku. Terkejut aku. Tapi aku gagahkan jugak. Aku usap belakangnya. Maybe dia tengah perlukan someone sekarang ni. Just assume macam tu. Jangan fikir lebih lebih.
"Saya suka bau awak babygirl"
"Don't talk nonsense! Kalau tak saya campak awak kat bawah"
Aku dengar dia ketawa.
"Well patutlah semua perempuan panggil awak baby. Rupanya awak memang baby"
Aku usap kepalanya. Main dengan rambutnya.
"Baby dengan dorang semua lain. Baby dengan awak lain babygirl. Bare with that"
Giliran aku ketawa. Aku faham sebenarnya. Saja nak tengok reaction dia. Maksud dia tu, baby dengan aku memang betul betul baby. Kalau dengan perempuan lain, baby lebih kepada buaya.
Lama kami dengan posisi itu. Dia yang peluk aku macam tak nak lepas dan aku pula usap kepala dan belakang dia. Memang macam tidurkan baby betul betul.
Dan malam ni aku boleh nampak sisi Yedam yang satu ini. Yedam yang sangat manja.
"Yedam can I ask you something?" soalku.
Tiada respon. Aku tunduk untuk melihat wajahnya. Dengan selamba dia tengah tidur. Nyenyak pulak tu. Dia ingat aku ni bantal peluk dia ke. Haih! Sabar jelah.
...
YOU ARE READING
Babygirl | BANG YEDAM
Fanfic"Let's date again. Bring back our memory" "What if I won't?" "I'll do everything to make you say yes" "Let's see then" "You play hard huh" "I'm not the old Ningning, Mr Player" START - 06.08.21 END - 07.09.21 ©wifejunkyu